PayPo odbierz kod 30 zł na zakupy

Phalanx

Phalanx
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Zostań najsłynniejszym kolekcjonerem znaczków pocztowych na świecie! Filateliści, radujcie się! Nadszedł czas corocznej ZnaczkoManii – wystawy znaczków, podczas której kolekcjonerzy zbierają się, handlują i wystawiają swoje małe pocztowe skarby. To trzydniowe wydarzenie jest szansą na poznanie innych pasjonatów, zebranie pięknej i dobrze przemyślanej kolekcji znaczków oraz pochwalenie się nią w serii konkursów. Sztuka zbierania znaczków nie polega tylko na ich gromadzeniu, ale na kolekcjonowaniu okazów wysokiej jakości. Postaraj się, a być może zgarniesz główną nagrodę na tegorocznej Znaczkomanii! CEL GRY Na początku każdej rundy ZnaczkoManii będziesz wybierać elementy z centralnej puli znaczków i kart uczestników (reprezentujących specjalistów i wystawców). Znaczki mają różne właściwości punktowania, w tym rozmiar, kolor i tematykę. Następnie wymienisz się wybranymi elementami z innymi graczami. Na koniec rundy dodajesz swoje znaczki do klasera, starannie je rozmieszczając, aby zmaksymalizować swój wynik. Celem jest zdobycie największej liczby punktów po 3 rundach i końcowym punktowaniu. KOMPONENTY 1 plansza do gry 5 mat dla graczy 165 płytek znaczków 19 kart uczestników 30 kart konkursowych 10 kart wydarzeń 5 kart pomocy 10 znaczników punktacji 15 kuponów wystawowych 1 żeton pierwszego gracza 1 żeton fazy Instrukcja 8 kart decyzji Automy 10 kart wydarzeń Automy Pinzetty 4 karty punktacji Fazy Wystawy Automy 4 karty pomocy gracza Automy 19 żetonów wyceny Automy Instrukcja Automy Autor: Paul Salomon Liczba graczy: 1 - 5 osób Czas gry: 20 - 60 minut Wiek: od 14 lat
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki niezbędna jest podstawowa wersja gry Huang Huang - Oficjalna dwustronna neoprenowa mata Dzięki temu niezbędnemu dodatkowi każda rozgrywka w Huang będzie zawsze dobrze zorganizowana, a każdy gracz będzie mógł planować swoje ruchy i posunięcia, doskonale znając aktualny stan gry. Weź udział w wielkiej walce o zjednoczenie starożytnych Chin pod twoimi rządami - i zrób to w wielkim stylu! Wymiary maty to 56x56 cm Ta mata do gry zastępuje standardową tekturową planszę używaną w grze Huang.
SCYTHE - WIELKA KSIĘGA ZASAD PL Wielka Księga Zasad to 136-stronicowa kompilacja wszystkich zasad i wyjaśnień dotyczących gry Scythe Oprócz zebrania wszystkich reguł gry Scythe w jednym miejscu (w tym na przykład wszelkich umiejętności mechów na kolejnych stronach, przy jednoczesnym zapewnieniu ostrzeżeń o spoilerach, a także całej zawartości Automy), ta instrukcja zawiera również często zadawane pytania i odpowiedzi. To nie tylko zbiór zasad, to cały wszechświat Scythe zawarty w jednym miejscu! Szczegóły: Autor gry - Jamey Stegmaier Kompilacja - Matt i Brittany Griepp Grafiki - Jakub Różalski Wymiary - 216 x 279 x 12 mm Waga - 0,7 kg
Total Domination: Podstawki na karty Ekskluzywny zestaw 4 drewnianych podstawek na karty z nadrukiem w kolorach graczy. Rozmiar 26 x 3,3 cm, może pomieścić 5 zakoszulkowanych kart do gry. Te podstawki na karty ułatwiają porządkowanie kart i zapewniają wolną rękę, aby usprawnić rozgrywkę. Spis komonentów: 4 drewniane podstawki na karty (26 x 3,3 cm).
Total Domination: Mata do gry Ta duża mata do gry zastępuje standardową planszę do gry w Total Domination. Opis produktu: 1 neoprenowa mata do gry (wycinana laserowo, o wymiarach 67 x 67 cm) z powiększonymi obszarami gry ułatwiającymi rozgrywkę.
Taktyczna, wojenna gra karciana dla dwóch osób. Pierwszy gracz wciela się w dowódcę strony polskiej. Jego celem jest zdobycie części rakiet, wystrzeliwanych podczas testów z niemieckiej bazy rakietowej. Drugi gracz wciela się w dowódcę Niemców, którzy próbują ustrzec tajemnice poligonu przed polskim wywiadem. Zawartość pudełka: - 23 karty polskie - 23 karty niemieckie' - 5 kart prób rakietowych - 3 karty terenu - 15 drewnianych kostek części rakiet - 2 drewniane kostki do gry' - instrukcja Wiek: 12+ Liczba graczy: 2 Czas gry: 30 min
Rocketmen - deckbuilder o współczesnym podboju kosmosu Włącz się do emocjonującego, niezwykle dynamicznego wyścigu ku nowym granicom – teraz w kosmosie! Zapraszamy do konfrontacyjnej gry opartej na mechanice budowania talii. W czasie rozgrywki skupisz się na taktycznym planowaniu i będziesz musiał podejmować wiele szybkich decyzji. Rozgrywka w Rocketmen daje poczucie bycia jednym z liderów technologicznego wyścigu w przestrzeni kosmicznej nagradzanego sławą i chwałą. Od Twoich umiejętności zarządzania oraz śmiałości Twojej wizji zależy, w jaki sposób osiągniesz zamierzone cele i doprowadzisz ludzkość na Czerwoną Planetę. Gracze będą zdobywać punkty zwycięstwa za pomyślnie przeprowadzone misje na orbicie okołoziemskiej, Księżycu i Marsie. Dodatkowo będą zdobywać premie, dzięki którym łatwiej będzie można wykonywać kolejne misje. Najważniejsze cechy gry Rocketmen: dynamiczna, pełna napięcia rywalizacyjna rozgrywka przejrzyste zasady głęboko osadzony motyw kosmicznego wyścigu elegancki dizajn warianty zwiększające różnorodność rozgrywki uproszczona wersja gry zapewniająca łatwe wprowadzenie do mechaniki deck-buildingu Media o grze: Kaimada: Rocketmen to bardzo przyjemna gra o podboju kosmosu. Słynny kosmiczny wyścig jest tutaj potraktowany dość dosłownie. Kto pierwszy ten lepszy. Chodzi zarówno o realizację celów sekretnych, lądowanie na księżycu i Marsie, czy po prostu wiekopomne ustawienie prywatnego satelity na orbicie okołoziemskiej. GrabaGra: Rocketmen jest grą, która powinna trafić w gusta wszystkim fanom deckbuildingu. Jest to na tyle prosta gra, że nawet niedzielni gracze szybko ogarną o co chodzi, a jednocześnie daje możliwość kombinowania i stworzenia swojego małego systemu. WRS: Rocketmen w bardzo ciekawy, oryginalny, nietypowy sposób przedstawia współczesny wyścig w kosmos i oferuje całkiem inne podejście do deckbuildingu. Zachęcam, aby się nie zrażać po pierwszej partii, i przestrzegam, że – wbrew niektórym opiniom – nie jest to prościutka gra, która sama nas prowadzi do zwycięstwa. Games Fanatic: Rocketmena można podsumować jako szybką, emocjonującą i dynamiczną pozycję, gdzie stosunkowo proste zasady zapewniają parowanie szarych komórek. Rozgrywka dostarcza nie lada satysfakcji, a my mamy ochotę od razu spróbować jeszcze raz, aby wypróbować nowe strategie i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Zawartość gry: Plansze: 1 plansza gry 4 planszetki graczy w czterech różnych kolorach (biały, czerwony, żółty i niebieski) Elementy: Instrukcja Plastikowa wypraska 10 woreczków strunowych 24 znaczniki Misji w czterech kolorach (po 6 na gracza) 4 znaczniki Punktów Zwycięstwa 12 dwustronnych znaczników Osiągnięć (Punkty Rakiet) w czterech różnych kolorach (po 3 na gracza) 24 dwustronne znaczniki Osiągnięć w czterech różnych kolorach (po 6 na gracza) Znacznik Pierwszego Gracza/Rakiety AI 1 Znacznik Rakiety 1 Znacznik Księżyca 1 Znacznik Marsa Karty: 48 kart Misji w czterech różnych kolorach (po 12 na gracza) 23 karty Zasobów (w kolorze morskim) i 20 kart Zasobów (w kolorze różowym) 15 kart Silników (5 z każdego rodzaju) 12 kart Zagrożeń (4 z każdego rodzaju) 18 kart Powodzenia Misji 12 kart Celów Osobistych 10 kart Wariantów gry 7 kart gry solo Autor: Martin Wallace Liczba graczy: 1-4 Czas gry: 60 min Wiek graczy: 14+
Tapestry: Sztuka i Architektura ROZSZERZENIE: WYMAGA PODSTAWOWEJ WERSJI GRY TAPESTRY! W drugim rozszerzeniu gry Tapestry czekają na was rozmaite nowe maty stolic, nowy tor rozwoju wraz z unikalnymi kaflami i kartami, karty wielkich budowli, a także jeszcze więcej cywilizacji, kart arrasów oraz kart technologii. KOMPONENTY GRY: 5 asymetrycznych mat cywilizacji 6 zaawansowanych mat stolic 5 kart wielkich budowli (57 × 87 mm) 1 tor sztuki 8 unikalnych, pomalowanych figurek wielkich budowli (5 do kart wielkich budowli, 3 do toru sztuki) 20 kart arrasów (57 × 87 mm) 11 kart technologii (57 × 87 mm) 20 kart arcydzieł (57 × 57 mm) 25 znaczników graczy (po 5 na osobę) 3 żetony wielkich budowli 1 dwudziestościenna kość nauki 20 kafli inspiracji (po 4 na osobę) 1 arkusz referencyjny 1 instrukcja 16 kart Automy (57 × 87 mm) 1 instrukcja Automy 1 specjalna plastikowa wypraska z pokrywką Liczba graczy: 1–5 Czas gry: 90–120 minut Wiek: 14+
TaZmania - Rozszerzenie do AuZtralii z dwustronną planszą (Wymaga podstawowej wersji gry AuZtralia.) W AuZtralii ludzkość przybyła na nowy ląd, aby odbudować świat po wyniszczającej wojnie z Przedwiecznymi. Jednak ich nadzieje legły w gruzach. Dawne koszmary czekały na ludzi również tutaj i wypchnęły ich z głębi kontynentu na wybrzeże. Teraz jedyna nadzieja leży w pobliskiej niewielkiej wyspie – TaZmanii. Czy okaże się ziemią obiecaną? TaZmania to rozszerzenie do AuZtralii oferujące dwustronną planszę zaprojektowaną specjalnie do rozgrywek dla jednego, dwóch albo trzech graczy (rozgrywka trzyosobowa możliwa jest z rozszerzeniem Zemsta Przedwiecznych). Jedna strona planszy przedstawia niezmienną mapę, na której można poszukiwać surowców i Przedwiecznych. Druga strona tworzona jest losowo z 66 kafelków terenu. Rozszerzenie obejmuje opcję rozgrywki solowej. KOMPONENTY 1 dwustronna plansza 66 kafelków terenu 1 instrukcja 1 tabela punktacji i worek Autor: Martin Wallace Wiek: 14+ Liczba graczy: 1–3 Czas gry: 30–120 min. Komponenty mogą różnić się wyglądem i liczbą od przedstawionych na obrazkach.
AuZtralia: Zemsta Przedwiecznych Rok 1932. Odludne brzegi nowego świata rozciągają się przed przyszłymi kolonistami. Ich misją jest uprawa żywności, która wykarmi światową populację wycieńczoną po wojnie z koszmarnymi Przedwiecznymi. Jednak ta nowa kraina skrywa w sobie potworną tajemnicę – jest ostatnim azylem tych Wielkich Przedwiecznych, których nie zgładziła wojenna pożoga. Wkrótce przebudzą się, siejąc terror wśród osadników. Choć z początku ataki istot zła mogą wydawać się przypadkowe, wkrótce stanie się oczywiste, że za ich poczynaniami stoi kontrolujący je umysł. Ktoś – lub coś – dyryguje hordami zombie, mi-go i shoggotów… Być może stoi za tym sam Cthulhu! Niniejsze rozszerzenie do AuZtralii umożliwia rozgrywkę, w której jedna osoba kontroluje oddziały Wielkich Przedwiecznych, co zwiększa liczbę graczy do pięciu. Oprócz decydowania o rozmieszczeniu ich sił gracz Przedwiecznych może również przyzywać z pustki nikczemne stworzenia siejące jeszcze większe spustoszenie. By pokonać ludzkie robactwo najeżdżające jego ziemie, przywódca Wielkich Przedwiecznych może teraz wskrzesić Nyarlathotepa oraz przywołać ogary z Tindalos. KOMPONENTY 30 kart mitów 30 kart mitów do rozgrywki solowej 5 kart podsumowania 26 kafelków pomiotów 4 nowe porty 8 kafelków posterunków Dodatkowe żetony PZ i poczytalności Autor: Martin Wallace Wiek: 14+ Liczba graczy: 1–5 Czas gry: 30–120 min.
Pakiet 6 unikatowych kart spotkań (nr 37-42). Powyższe karty są ekskluzywnym dodatkiem do gry o ograniczonym nakładzie i nie gwarantujemy ich dostępności po zakończeniu przedsprzedaży. Karty te, tak jak wszystkie inne komponenty gry, są w polskiej wersji językowej.
Aeroplany: Pionierzy Lotnictwa to gra, która opowiada fascynującą historię początków awiacji. Lot to nie tylko genialny sposób komunikacji, ale również niezwykłe przeżycie. Od zarania dziejów ludzie marzyli o wzbiciu się w powietrze i lataniu jak ptaki. Za pierwszy udany samolot uważa się dopiero konstrukcję braci Wright z 1903 r. Aeroplan był wynalazkiem rewolucyjnym, gdyż przemieszczał się w powietrzu mocą własnego silnika, a nie jak wcześniej balony i szybowce, tylko dzięki sile wiatru. Pierwsze aeroplany, chociaż współczesnym zapierały dech w piersiach, osiągały prędkość nie większą niż 75 km/h i prezentowały się niezbyt okazale: kryta płótnem drewniana konstrukcja bez jakiejkolwiek kabiny, wzmocniona siecią linek, wśród których na wiklinowym foteliku zasiadał pilot dysponujący jedynie prostymi przyrządami umożliwiającymi sterowanie tym niezwykłym aparatem latającym… Kolejne linie lotnicze powstają jak grzyby po deszczu. Gra „Aeroplany” pozwala odkryć ten fascynujący czas – okres narodzin komercyjnej awiacji. Dzięki grze możesz poznać i doświadczyć trudności i triumfów pionierów pasażerskich linii lotniczych, którzy budowali pierwsze lotniska i tworzyli pierwsze systemy obsługi lotów w Europie i na całym świecie. Poznaj epokę, w której rozwój awiacji pasażerskiej znacząco zwiększył możliwości podróży interkontynentalnych, a linie lotnicze rozpoczęły walkę o dominację w regionach świata, które obsługują. A zatem zapraszamy na pokład! W pudełku gry znajdują się: instrukcja, 47 różnych kart aeroplanów, 135 żetonów lotnisk dzielonych na 3 etapy rozwoju, 5 żetonów lotnisk BAZ, 5 kart pomocy gracza, 96 żetonów pasażerów (różnej wartości), mnóstwo żetonów monet w 3 nominałach, 15 znaczników awarii silnika, 1 kostka pierwszeństwa, 3 kości ryzyka, 40 żetonów ”pustych nóg”, 30 żetonów wsparcia – po 6 każdego z 5 typów, 5 znaczników zwycięstwa, 1 płócienny woreczek, 2 czarne pionki. Wiek: 14+ Czas: 120 minut Ilość graczy: 3-5
CLASH: Jihad vs McWorld to gra o wolności wyboru i jego konsekwencjach. Każdy element misternej mozaiki, na którą składają się mieszkańcy krajów objętych rewolucją – „arabską wiosną”, może zmienić swoje położenie, zmieniając przy okazji los całego społeczeństwa, a może i świata. W którą stronę zwrócą się „zwykli muzułmanie”? Czy wybiorą kolorową komercję laickiego zachodu, czy tradycyjne wartości religijnego wschodu? Według której z tych filozofii będą budowali własne poczucie szczęścia? CLASH: Jihad vs McWorld to gra dla dwóch osób. Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z 7 kafelkami, a w jej trakcie mogą użyć również 5 kafli neutralnych (losowanych z puli 17, dla większej różnorodności), przedstawiającymi najważniejszych aktorów wydarzeń „arabskiej wiosny”. W trakcie gry przeciwnicy naprzemiennie wykładają swoje kafle na planszy zawierającej 9 pól (3×3). Każdy wyłożony kafelek dysponuje inną mocą, pozwalającą obrócić, przemieścić a nawet zniszczyć inne znajdujące się już na planszy kafle. Gra zakończy się, gdy cała plansza zapełni się kaflami, a zwycięzcą zostanie ten gracz, w stronę którego zwróconych jest więcej kafli. CLASH: Jihad vs McWorld łączy fascynujący temat, ekskluzywne wykonanie i szybką, zaskakująco wciągającą rozgrywkę, tworząc nową jakość wśród gier logicznych. W pudełku gry znajdują się: 1 kafel startowy (fioletowy), 7 kafli McWorld (niebieskie), 7 kafli Jihad (zielone), 17 kafli neutralnych (szare), sztywna kartonowa plansza, instrukcja do gry. Wiek: 14+ Czas: 15 minut Ilość graczy: 2
To nowoczesna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie, oraz Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, przedstawiającą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do wielkich czynów. Ale są tam też i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy… Chyba, że dzięki decyzjom gracza nawet owi mali uczynią dla jego rodu wiele. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, by w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie wynikiem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w MAGNATÓW czeka wiele trudnych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii korzystne ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Łatwo też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie majątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk chroniących kraj przez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy starczy determinacji by ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami? No i co pocznie z Kmicicem? Wiek: 12+ Ilość graczy: 2-5 Czas: 60 minut Zawartość: plansza, instrukcja, 65 kart Familii, 25 kart Konfliktów, 25 kart Praw, 4 karty Senatorów, 17 kartonowych znaczników, 192 drewniane znaczniki, wypraska, woreczki strunowe na komponenty.
…Noc pełna rozkosznych wrażeń Oto pierwszy, długo oczekiwany dodatek do gry Arkana Miłości – Kochankowie. Stanowi on ostrzejsze rozszerzenie talii podstawowej adresowane przede wszystkim dla par. Wśród 24 nowych kart znajdziesz ich nowy typ – ATUTY! Raz użyte, zostają w grze i pozwalają wpływać na nią w wyjątkowy sposób! Dzięki nowym AKCJOM SPECJALNYM zasugerujesz swojej połówce, jakiej karty powinna użyć lub po prostu zagrasz niespodziewanie jej kartami za nią! Oczywiście siłą gry nadal pozostają AKCJE. Dzięki nim właśnie robi się gorąco… „Pocałunek Ekstazy”, czy „Pieszczoty Erosa” dostarczą wam z pewnością namiętnych wrażeń. Będzie też drapieżniej, dzięki „Zwierzęcej Duszy” i „Uczcie Namiętności”, które pozwalają podgryzać i drapać. Jest też karta włączająca do gry wibrator. To oczywiście tylko kilka przykładów… resztę kart wato poznać osobiście! Czego możesz spodziewać się po „Kochankach”? •Ostrzejszych Akcji dla dwojga. •Kart zmieniających i dynamizujących grę. Zawartość pudełka: •1 karta ARKAN •4 karty ATUTÓW •3 Karty WYZWAŃ •3 Karty AKCJA SPECJALNA •13 Kart AKCJA UWAGA!!! Produkt przeznaczony jest dla osób dorosłych! Wymagane ukończenie lat 18! Dodatek wymaga do gry talii podstawowej Arkana Miłości.
Zwariowana imprezowa gra o seksie dla 3-8 osób! Największą siłą w seksie jest wyobraźnia i to właśnie do niej odwołuje się nowa, niezwykła gra towarzyska Swing! Przygotuj się na gorące romanse, partnerskie alianse, potyczki i szalenie zabawne sytuacje, które rozpalą każdą imprezę! To pierwsze takie połączenie humoru i sztuki kochania na polskim rynku. Tylko teraz nie musisz zrzucać spodni czy sukienki, by przełamać najbardziej wstydliwe tabu. Całość rozegra się bowiem w bogatej wyobraźni uczestników, choć nie bierzemy odpowiedzialności za Wasze gorące spojrzenia! Swing to szalona, imprezowa gra karciana dla grupy 3-8 osób. Możesz wcielić się w dowolną postać, a nawet przekornie zmienić płeć czy orientację! Twoim zadaniem jest zdobyć jak największą liczbę punktów przyjemności. Pozyskasz je, konsumując romanse przy użyciu kart Pozycji Seksualnych. Bądź jednak ostrożny! Duch rywalizacji jest silny, więc inni gracze spróbują Ci przerwać. W takichprzypadkach nie musisz pozostawać im dłużny! Czy jesteś gotowy na mentalną Kamasutrę? Główne cechy gry: • szalona dawka soczystego humoru • gorące tematy tabu • 77 kart z wymyślnymi pozycjami • 12 kart barwnych postaci • seks, romanse i rywalizacja • doskonała, bezpieczna zabawa! Liczba graczy: 3-8 Wiek: od 18 lat Czas gry: 30 minut Zawartość pudełka: • 89 kart • plansza do liczenia punktów • 16 kolorowych znaczników • instrukcja (polska)
„Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa jak najszybsze możecie zamienić na byle przed innymi i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork – wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom! Świat Dysku: Sekary to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu. Gra zawiera 3 warianty rozgrywki: rywalizacyjny, kooperacyjny oraz dla dzieci! Autor: Leonard Boyd & David Brashaw Liczba graczy: 1 - 4 osób Wiek: od 14 lat Czas gry: ok. 20 minut Zawartość pudełka: - instrukcja, - 1 kartonowa plansza, - 16 drewnianych bloczków Lamp, - 1 karta naklejek na bloczki Lamp, - 36 kart Wiadomości, - 12 kart Protokołu Naprawy, - 8 kart Zgłoszenia Zdarzenia, - 8 kart Logu Operatora, - 48 Żakardów, - 4 drewniane Pionki Graczy, - 1 Znacznik Krasnoluda Głębinowego, - 24 drewniane Znaczniki Przekazu, - 12 drewnianych Pionków Wież Sekarowych, - 1 drewniany Pionek Poczmistrza Urzędu Pocztowego, - 1 karta Alfabetu Sekarowego, - 1 klepsydra, - 1 worek na Żakardy.
Baczność, agenci! Oficer X jest już bliski zdemaskowania naszej kryjówki! By przygotować się na to starcie, rozegramy tu zaraz planszową symulację. Każdy z Was otrzyma zadanie, które ma wykonać, zanim Oficer X otoczy Kwaterę Główną! Na terenie zoo znajdziecie niezbędny ekwipunek oraz figurantów, których zwerbujecie, by z powodzeniem zrealizować misję! Dzięki tej grze nauczycie się myśleć logicznie i rozwiązywać konflikty nie fizycznie! Biorę za to na siebie całą odpowiedzialność. No… powiedzmy, dziewięćdziesiąt procent. Pingwiny z Madagaskaru to gra planszowa oparta na fabule kultowego serialu telewizyjnego produkcji DreamWorks. W trwającej 60 minut rozgrywce, w grupie od 2 do 4 osób, wcielicie się w role agentów-pingwinów: Skippera, Kowalskiego, Rico i Szeregowego, by zrealizować tajne misje na terenie zoo w Central Parku. A nie jest to łatwe zadanie, gdyż do jego wykonania będziecie musieli zdobyć niezbędny ekwipunek oraz pozyskać przychylność mieszkańców ogrodu i odwiedzających go gości! Jak zdobyć względy Króla Juliana i pozbyć się Morta? Co zrobić z plagą Szczurów? W jaki sposób pokonać Doktora Bulgota? Gumową kaczuszkę znajdziesz w Sklepie z Pamiątkami, a tekst wiadomości przeczytają ci Szympansy, ale skąd weźmiesz spawarkę i dynamit? Może schwytanie dozorczyni i włamanie do Magazynu zoo to nie jest jednak głupi pomysł? Tylko nie zwlekajcie za długo, bo na trop pingwinów wpadł Oficer X, który jest już bliski zdemaskowania ich prawdziwej tożsamości! Komponenty gry wykonane są w oparciu o oryginalne materiały z serialu, a samą rozgrywkę toczy się za pomocą plastikowych figurek pingwinów! Gra zawiera dwa warianty zasad: rodzinny, by bawić się przy niej mogli gracze w każdej grupie wiekowej oraz zaawansowany, by zaoferować planszowym wyjadaczom festiwal interaktywnej rozrywki. To jak, jesteście gotowi wykonać tę misję bez naruszania Konwencji Genewskiej? W pudełku gry znajdują się: 4 plastikowe figurki pingwinów z podstawkami i akcesoriami, 4 karty pingwinów, 104 żetony przedmiotów, 8 znaczników Oficera X, 1 znacznik pierwszego gracza, 42 karty figurantów, 10 kart misji, 4 karty pomocy, 9 kafelków zoo, woreczek na żetony, kostka do gry, notes do zapisu punktów, instrukcja.
Angry Birds to doskonale znana gra mobilna, która podbiła serca ludzi na całym świecie. Opowiada o stadzie ptaków próbujących odzyskać jaja, które zostały im ukradzione przez złe, zielone świnie. Teraz gracze mogą się nią cieszyć także w wersji karcianej! Motyw odwiecznej wojny pomiędzy ptakami (CZERWONY, CHUCK i BOMBA) i świniami został wykorzystany w grze karcianej Gobbit, czyli w grze dla prawdziwych drapieżników! By zaatakować, gracze muszą położyć dłoń na karcie zwierzęcia przeciwnika. Równocześnie, by przeżyć, muszą bronić swoich kart. Wygrywa ostatni gracz posiadający karty. Zasady gry są niezwykle proste - do wytłumaczenia w minutę! Rozgrywki zaś szybkie i niezwykle emocjonujące. Sytuacja zmienia się błyskawicznie: raz przyjmujemy rolę wściekłego ptaka walczącego ze świniami, a za chwilę jako świnia atakujemy ptaki. Należy pamiętać o dwóch zasadach: nigdy nie atakujemy sami (w końcu w stadzie siła) i cały czas uważamy na jajka! Zawartość pudełka: 1 magnetycznie zamykane pudełko, 1 instrukcja, 56 kart oraz żeton zamku. Wiek graczy: 6+ Liczba graczy: 2-8 Czas rozgrywki: 15 minut
Król Julian do gra karciana oparta na fabule serialu animowanego Niech żyje Król Julian, opowiadającego o losach przesympatycznego, ale zapatrzonego w siebie lemura znanego z filmów Madagaskar oraz serialu Pingwiny z Madagaskaru studia DreamWorks. W tej szybkiej grze dla 2-5 graczy wcielacie się w role lemurów, które przybyły na imprezę organizowaną przez Króla Juliana i biorą udział w konkursie tańca. Z pomocą swoich wiernych kompanów: Morta i Maurice’a, Julian nauczy was podstaw dyskotekowych wygibasów, abyście już nigdy nie musieli podpierać palm na balangach. Zwycięzcą zostanie ten z was, kto najszybciej opanuje taneczne ruchy! Umiejętność tańca nie jest wymagana! W grze liczy się zręczność i szybkie oko. Każdy z graczy otrzyma karty, których musi się jak najszybciej pozbyć podczas gry. W tym celu będziecie rzucać kostkami Instrukcji Tanecznych i jak najszybciej zagrywać karty Tańca pasujące do wyników na kostkach. Gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart, zostanie zwycięzcą. Gra ma bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w jedną minutę! Jest to idealna pozycja dla dzieci, młodzieży i wszystkich miłośników szalonej zabawy. W pudełku gry znajdują się: 1 plansza Parkietu, 3 unikatowe, drewniane kostki Instrukcji Tanecznych, 54 karty Tańca, Instrukcja. Uwaga: W środku znajdziesz też mini-dodatek do gry Pingwiny z Madagaskaru: “Marlenka”. Liczba graczy: 2-5; Czas rozgrywki: do 15 minut; Wiek: 6+
Szukasz silniejszych wrażeń? Dominacja to gra pełna fascynacji oraz pasji. Podczas rozgrywki namiętność eksploduje pełnią żaru, bo każde pragnienie może zostać zaspokojone. Wtedy jedynie więź między Tobą a drugą osobą jest pewna - wszystko inne zaskakuje. Bądźcie na zmianę raz dominujący, a innym razem ulegli. Spotęgujcie ekstazę do granic możliwości! Dominacja to karciana gra erotyczna, druga część Arkan Miłości. Jest samodzielną talią, ale może też być dowolnie łączona z innymi kartami serii. Pudełko zawiera 64 karty z doskonałymi aktami wykonanymi przez młodych i zdolnych fotografów - Mateusza Polańskiego i Sylwię Kopaniarz. Gra posiada proste zasady, jest też bardziej dynamiczna niż pierwsza część. Pomaga rozszerzać miłosne horyzonty i doświadczać wyjątkowych chwil. Ponadto każdą kartę zdobią: piękny akt oraz maksyma - w klimacie gry. W grze występują następujące typy kart: •ARKANA, które rozbierają drugą osobę lub nas samych •WYZWANIA, które wzmacniają wzajemne przywiązanie i zaufanie •AKCJE, które pozwalają oddać się pieszczotom •AKCJE SPECJALNE, które czynią rozgrywkę bardziej dynamiczną •ATUTY, które zostają w grze i dodają zmieniające ją efekty •PODSTĘPY, które mogą być używane, jak Akcje lub pod nie podłączane… Gra kończy się, gdy… przynajmniej jedna z osób jest już pozbawiona ubrań oraz zostanie zagrana karta „Arkana Miłości: Dominacja”, pod wpływem której przegrana osoba do końca wieczoru musi spełniać fantazje zwycięzcy. Liczba graczy: od 2 osób Wiek: od 18 lat Czas gry: 20 - 60 minut Zawartość pudełka: • 64 karty • Instrukcja (polska)
Edycja Premium to prawdziwy rarytas na rynku gier dla par. Dzięki temu ekskluzywnemu zestawowi gry Arkana Miłości można przeżyć niezwykłą erotyczną przygodę, która dodatkowo będzie bardziej porywająca i zmysłowa niż zazwyczaj! Arkana Miłości pobudzą do działania, przełamią nieśmiałość oraz rozwiną relacje w związku, gdyż były tworzone, by zaspokoić najbardziej zróżnicowane potrzeby. O magii i uroku Arkan Miłości przekonało się już tysiące osób. Edycja Premium zawiera dodatkowo różne gadżety erotyczne. Duże pudełko zawiera: - grę Arkana Miłości: Talia podstawowa - grę Arkana Miłości: Kochankowie - grę Arkana Miłości: Dominacja - matę do gry Arkana Miłości - opaskę na oczy Arkana Miłości - kajdanki Arkana Miłości - 2 zapachowe świeczki Erotic - prezerwatywę smakową - czerwone piórko „Nie będę się bardzo tutaj rozpisywał. Produkt jak najbardziej udany i wszystkie akcesoria przydatne w różny sposób i urozmaicające "rozgrywkę" :) Polecam dla par szukających czegość na urozmaicenie.” Liczba graczy: od 2 osób Wiek: od 18 lat Czas gry: ok. 15 - 30 minut
1944 Wyścig do Renu to niespotykane połączenie gry wojennej i logistycznej. Nie wygrasz jej bez właściwego planowania. Aby zajmować teren, twoje czołgi potrzebują paliwa; by zdusić opór przeciwnika – amunicji. A szeregowi żołnierze? Domagają się konserw i czekolady! Jak zatem wykorzystasz swoje kolumny transportowe? Którym dostawom nadasz priorytet? Może jak generał Patton, ruszysz do przodu nie oglądając się na flanki? Albo tak jak marszałek Montgomery, zaryzykujesz swój prestiż, by zrealizować Market-Garden – największą operację powietrzno-desantową w historii? A może, dzięki wytężonej pracy i odrobinie szczęścia przekroczysz Ren szybciej, niż zrobił to generał Bradley? „Przygotowując się do bitwy, zawsze orientowałem się, że plany są bezużyteczne, ale planowanie jest nieodzowne” (Generał Dwight D. Eisenhower, Naczelny Dowódca Alianckich Ekspedycyjnych Sił Zbrojnych) W jaki więc sposób zaplanujesz swoje Zwycięstwo? Autorzy: Waldek Gumienny, Jaro Andruszkiewicz Liczba graczy: 1 - 3 osoby Wiek: od 14 lat Czas gry: ok. 90 minut Zawartość pudełka: - instrukcja, - plansza, - 110 kart do gry, - 10 drewnianych bloczków z naklejkami, - 122 drewniane pionki, - 174 żetony, - 3 kostki do gry, - woreczki strunowe i wypraska.
1 2 3 4
z 4
skocz do z 4

Bestsellery

Bestseller
Powieść z bestsellerowego cyklu Magiczne Drzewo Niesamowite przygody, niebezpieczeństwa i magia… Most ze światła i wielka fala tsunami. Latający dom, olbrzymi lew i sto wyczarowanych psów! Fantastyczna opowieść o dzieciach, które znalazły krzesło spełniające życzenia. Te dobre i te złe… Powieść otrzymała nagrodę IBBY dla najlepszej książki roku dla młodych czytelników. Opowieści Magicznego Drzewa są podstawą znanego na świecie cyklu filmowego, nagrodzonego Emmy – telewizyjnym Oscarem – za wyobraźnię, mądrość i humor. Andrzej Maleszka, reżyser filmowy, autor powieści i scenariuszy. Jest zdobywcą wielu nagród na międzynarodowych festiwalach. Jego filmy i powieści są pełne fantastycznych przygód. A jednocześnie opowiadają o ważnych sprawach. Każdą powieść można czytać niezależnie, nie znając innych części.
Bestseller
AIR FRYER – URZĄDZENIE DO ZADAŃ SPECJALNYCH! Szybszy i tańszy w działaniu od piekarnika. Przyrządzisz w nim prawie wszystko. Poznaj tajniki pieczenia ciepłym powietrzem! Aby dobrze zacząć dzień, przygotuj puszyste wytrawne omlety lub własnoręcznie skomponowaną chrupiącą granolę z orzechami i owocami. Na obiad przyrządź zupę z pasternaku z miodem, sycące steki z kalafiora lub cudownie soczyste kotlety jagnięce.  Masz ochotę na deser? W air fryerze zrobisz też przełamane nutą słonego karmelu bananowe babeczki, kukurydziane batoniki, a nawet orzeźwiające ciasto cytrynowe! ODKRYJ PEŁNY POTENCJAŁ SWOJEGO AIR FRYERA Jeśli stawiasz pierwsze kroki w smażeniu ciepłym powietrzem – ta książka pomoże ci wybrać odpowiedni model urządzenia, zdradzi, co zrobić, żeby twoje dania były doskonałe za każdym razem, i otworzy przed tobą drzwi do prawdziwego mistrzostwa!
Bestseller
W nowej poszerzonej wersji bestsellerowego wydania Biblii Komiks znajdziemy dodatkowe 80 stron przygód biblijnych bohaterów. Nowe opowieści zachęcają do jeszcze lepszego zrozumienia historii zbawienia i postaci, które odmieniły losy wielu narodów i świata. Biblia i komiks wydają się być czymś od siebie bardzo odległym, a jednak twórcy tego niezwykłego wydania udowodnili, że Biblia też może być swoistą opowieścią o Superbohaterze, a wiara w Boga jest jedną z najbardziej fascynujących przygód, obfitującą w zaskakujące zwroty akcji. Na wyjątkowość tej publikacji składa się zarówno język opowieści, jak i warstwa graficzna – pełne dynamizmu i barw ilustracje dalekie są od idyllicznych przedstawień i pastelowych kolorów znanych z innych ilustrowanych wydań Biblii. Biblia Komiks posiada imprimatur władz kościelnych. To świetna propozycja prezentowa na różne okazje.
Bestseller
Czy wiesz, ile energii trzeba, by wyhodować jednego storczyka? O ile milimetrów w ciągu roku urośnie torf? Podlewać od góry czy od dołu? A może zraszać? Z warstwą drenażową czy bez? Jak przesadzać, ukorzeniać…? Jeśli jesteś roślinolubem, doskonale wiesz, z iloma wyzwaniami wiąże się gra w zielone. A może marzysz o prawdziwej dżungli w domu, ale nie wierzysz, że masz rękę do roślin? Nie bój się! Dawid Oleszko pomoże każdemu. Niezwykle charyzmatyczny, z niebanalnym poczuciem humoru Plant Daddy rozwieje Twoje roślinne wątpliwości. Podzieli się sprawdzonymi sposobami, by nic Ci już nie zwiędło 😉. W książce znajdziesz blisko 100 roślin wraz z opisem ich pielęgnacji, 4 metody rozmnażania, 3 sposoby ukorzeniania, 5 rodzajów podłoża. Po tej lekturze Twój dom się zazieleni, a Ciebie nie przestraszy monstera, robale w doniczce czy wyjazd na wakacje (bez Twoich roślin). Przeczytaj i… już nigdy nie dostaniesz karnego kaktusa!
Bestseller
Książka Catherine Gildiner "Dzień dobry, potworku. Historie z terapii, które inspirują do walki o samego siebie" Prawdziwe historie ludzi, którzy podczas terapii znaleźli odwagę, aby zmierzyć się ze swoją przeszłością. Catherine Gildiner odsłania fascynujące kulisy pracy terapeutki i swoich relacji z pacjentami. Co sprawia, że odnoszący sukcesy muzyk nie jest w stanie uprawiać seksu? Czemu rozsądna kobieta nawet nie dopuszcza możliwości bycia szczęśliwą? Kim staje się dziecko, które matka codziennie wita słowami „Dzień dobry, potworku”? Gildiner odkrywa przed nami świat ludzkich emocji widziany z perspektywy terapeutki. Jej opowieści o najciekawszych przypadkach ze swojej praktyki nie tylko zaskakują i poruszają, ale przede wszystkim inspirują do walki o samego siebie. Jak to jest, gdy dostajesz w swoje ręce czyjeś życie, a twoim zadaniem jest je naprawić? Czy jedno przypadkiem rzucone zdanie może doprowadzić do niepowodzenia całej terapii? Jak sprawić, żeby ktoś zmierzył się z problemem, który odsuwał od siebie przez całe życie? "Dzień dobry, potworku. Historie z terapii, które inspirują do walki o samego siebie" - książka Gildiner „Dzień dobry, potworku daje przywilej ujrzenia w relacji terapeuta–pacjent podstawowej ludzkiej interakcji”. J.M. Coetzee, laureat Literackiej Nagrody Nobla
Bestseller
Na kartach tej książki opisano oraz obrażono ponad 100 różnych ptaków, które można spotkać w Polsce. To idealny tytuł dla wszystkich miłośników tych skrzydlatych cudaków, ludzi, którzy ich nienawidzą, oraz każdego, komu stół się chybocze i trzeba coś podłożyć pod nogę. Który ptak nabija swoje ofiary na pal? Kto jest w stanie przy pomocy samej kupy zabić jastrzębia? Komu sikorki wydziobują mózgi? Co robi kaczka opodal krzaczka i dlaczego jest to sprawa dla prokuratury? Jeżeli chcecie poznać odpowiedzi na te pytania, to mam dla was dwie wiadomości. Najpierw zła: powinniście się leczyć. Teraz również zła, ale z numerem dwa: trafiliście we właściwe miejsce. Poza tym prawdopodobnie i tak jest już dla was za późno. Ptaki są uzależniające. Nie trzeba ich nawet za często palić. Wystarczy rzucić na nie okiem. W książce znajdziecie dobre rady, jak przygotować się do obserwacji ptaków, tak żeby nie odmrozić sobie tyłka, nie spaść z mostu i być może zrobić jedno lub dwa zdjęcia, na których faktycznie będzie widać ptaka, a nie tylko pięćdziesiąt odcieni gałęzi. Powiem wam również, jak dobrać karmnik, gdzie go powiesić i dlaczego ucierpi na tym wasze zdrowie psychiczne. Dowiecie się, gdzie i kiedy można spotkać poszczególnych pierzastych potomków dinozaurów. Jak robi wróbel, a jak dzięcioł i kawka. Każde z nich oczywiście robi brzydko sobie nawzajem i otoczeniu, ale dodatkowo wydają różne podejrzane odgłosy, które warto znać, żeby wiedzieć, który drań was tym razem obudził. Mówiąc krótko, nie zdajecie sobie nawet sprawy, w jakie kłopoty się pakujecie.  
Bestseller
Czy możemy mieć wreszcie pozytywny mit, który połączy Polaków? Od kogo Henryka Krzywonos usłyszała „Jak musisz, babo, to tul”? Dlaczego o zmianie ustroju rozmawiało się nad pomidorową? Jak Danuta Wałęsa zdobyła świniaka na święta, gdy Lech siedział internowany? Jaką cenę zapłaciła rodzina Frasyniuków za opozycyjną działalność Władysława? Twórcy obsypanego nagrodami musicalu 1989 podejmują próbę znalezienia pozytywnego mitu Solidarności. Proponują opowieść o przeszłości, która pomoże nam sprostać wyzwaniom przyszłości. Tu wielkie idee i marzenia splatają się z codziennymi wyzwaniami. Perspektywa bohaterów czasu przemian, zwłaszcza kobiet, przerzuca most między generacją Solidarności a pokoleniem milenialsów. To mądra reporterska opowieść, pokazująca, jak fascynujące są wydarzenia sprzed czterdziestu lat. Musical „1989” powstał w koprodukcji Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim (premiera w 2022 r.). Prace nad spektaklem poprzedziło stworzenie zamówionego przez oba teatry projektu badawczego, w którym Marcin Napiórkowski, Katarzyna Szyngiera i Mirosław Wlekły zgłębili i opisali fascynujące losy Wałęsów, Kuroniów, Frasyniuków oraz innych walecznych mężczyzn i kobiet okresu Solidarności. Musical „1989” jest regularnie grany na scenach Teatru w Krakowie i Szekspirowskiego w Gdańsku. Zapraszamy do zanurzenia się w najnowszą historię kraju – w nasz polski pozytywny mit! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.  
Bestseller
"Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi" - reportaż Dragana Wyobrażenia o wszechświecie formułowane od wieków okazały się zbiorem przybliżeń lub nonsensów. Mówienie z pewnością o czymkolwiek jest więc, jak pisze autor tej książki, nie tylko bezczelnością, ale – co gorsza – nietaktem. Coraz lepiej poznajemy prawa rządzące rzeczywistością – nie przez ustanawianie świętych prawd, ale ich skuteczne podważanie. Wizja świata, która dzięki temu zaczęła się rysować, jest dogłębnie szokująca. By ją nam przybliżyć, Andrzej Dragan w jasny i klarowny sposób objaśnia niezwykłe wnioski wynikające z przełomowych teorii Einsteina oraz najbardziej zaskakujące prawa mechaniki kwantowej, a także przedstawia własny, nowy i rewolucyjny model łączący je ze sobą. Do tego wszystkiego tłumaczy, dlaczego kury nieustannie ruszają głowami, czemu mrówki nie galopują, a dinozaury nie narzekałyby, że doba ma jedynie 24 godziny (oczywiście gdyby umiały mówić i rozumiały koncepcję czasu). Andrzej Dragan jest profesorem fizyki teoretycznej i laureatem kilkudziesięciu nagród za działalność naukową oraz fotograficzną, filmową i muzyczną. Jako nastolatek działał w grupach crackerskich, obecnie wstrząsa światem nauki. W 2020 roku wraz z profesorem Arturem Ekertem opublikował pracę „Kwantowa zasada względności”, która może okazać się największym przełomem w rozumieniu teorii kwantowej od czasów Einsteina. Książka Andrzeja Dragana "Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi" Zbuntowany fizyk znalazł eleganckie rozwiązanie kwantowej zagadki. Benjamin Skuse, „Wired UK” Fizyka podawana niczym najlepszy stand-up. „Kwantechizm” to smakołyk, jakiego nie dostaje się codziennie. Tomasz Nowak, „Rzeczpospolita” Jedna z najlepszych książek o fizyce, życiu i całej reszcie, które ostatnio czytałem. Dragan prawie na palcach potrafi wytłumaczyć, na czym polega teleportacja kwantowa czy teoria względności. Jeśli was kręcą te tematy, nie mogliście lepiej trafić. Piotr Cieśliński, „Gazeta Wyborcza” Uwielbiam tę książkę! Dragan potrafi soczystą gawędą wytłumaczyć teorię względności i kwanty nawet takiemu tumanowi jak ja (łykam to bez popitki). A do tego jest bezczelny, arogancki i ma masę anegdot w kieszeniach. Łukasz Orbitowski ""Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi"" to niezwykła książka, która zaskakuje, zadziwia, ale przede wszystkim edukuje. Autor, Andrzej Dragan, wykorzystuje swój talent do przekazywania zawiłych treści w przystępny sposób, by zabrać czytelnika w niezwykłą podróż po świecie nauki, w którym nic nie jest pewne, a każda prawda może zostać podważona. Kluczowym tematem książki jest fizyka kwantowa, która jest często uważana za niezrozumiałą i niedostępną dla przeciętnego człowieka. Dragan jednak udowadnia, że nawet najbardziej skomplikowane teorie można objaśnić w sposób, który każdy może zrozumieć. Wykorzystuje do tego nie tylko swoją wiedzę naukową, lecz także talent do opowiadania. Z książki dowiadujemy się, dlaczego prawa rządzące rzeczywistością są ciągle podważane i jakie to ma konsekwencje dla naszego sposobu postrzegania świata. Autor przedstawia swoją rewolucyjną koncepcję, która łączy teorie Einsteina z mechaniką kwantową, co prowadzi do niezwykłych wniosków. Dragan nie ogranicza się tylko do nauki. W książce znajdziemy także wiele anegdot i dowcipów, które dodają lekkości i humoru do tej poważnej tematyki. Autor tłumaczy na przykład, dlaczego kury nieustannie ruszają głowami, a dinozaury nie narzekałyby, że doba ma jedynie 24 godziny. Wszystko to sprawia, że ""Kwantechizm 2.0, czyli klatka na ludzi"" to nie tylko książka o fizyce, ale także o filozofii, życiu i całej reszcie. To lektura, której nie można przegapić, zwłaszcza jeśli jesteśmy zainteresowani nauką i chcemy lepiej zrozumieć świat, w którym żyjemy.
Bestseller
Książka Michała Koterskiego i Beaty Nowickiej "Michał Koterski. To już moje ostatnie życie" Przeleciał mi przed oczami film z życia i zrozumiałem, że jak dzisiaj się nie zatrzymam, to już nigdy nie powtórzy się taka szansa. Umrę tu samotnie. Zaćpam się, zapiję, zachleję na śmierć. To będzie mój koniec. Michał Koterski Od czternastego roku życia zażywał narkotyki. W liceum zamiast do szkoły chodził do klubów, gdzie zaprzyjaźnił się z lokalnymi gangsterami. Parę dni przed maturą pilnował ojca, żeby ten nie zapił się na śmierć. Po sukcesie filmu Dzień świra, w którym zagrał Sylwusia, nie było lepiej. Na każdą imprezę przychodził naćpany lub pijany. Były sytuacje, których nie miał prawa przeżyć. Lubił się leczyć, jeździł do ośrodków dla uzależnionych, chodził na terapie, na mityngi. Robił to w jednym celu: aby się „podreperować”, żeby potem „lepiej się zażywało”. Nikt nie wierzył, że uda mu się wygrać z uzależnieniami. Nawet on sam. Co stało się w jego życiu, że dzisiaj jest „czysty”? Mówi o tym wprost: „to dar od Boga”. Pół życia zajęło mu wychodzenie z uzależnień. Wie, że to jego ostatnia szansa. Pomaga mu świadomość, że jego syn Fryderyk jest pierwszym Koterskim, który urodził się w trzeźwej rodzinie. To już moje ostatnie życie jest niezwykle szczerą rozmową o życiu, uzależnianiach, wychowaniu w rodzinie obarczonej od pokoleń nałogami, o sławie i jej mrocznych stronach. Ale również o miłości, łasce, Bogu i życiu „na trzeźwo”. "Michał Koterski. To już moje ostatnie życie" - wywiad Koterskiego i Nowickiej Beata Nowicka – dziennikarka. Autorka wielu niezapomnianych wywiadów z najważniejszymi postaciami świata kultury, polityki, show-biznesu. Autorka siedmiu książek, m.in. Basia. Szczęśliwą się bywa, z Barbarą Stuhr, Jak ja to robię, z Ewą Drzyzgą, Stuhrmówka, z Maciejem Stuhrem, oraz Zbyszek przez przypadki, ze Zbigniewem Zamachowskim. Michał Koterski – polski aktor, prezenter telewizyjny. Na wielkim ekranie debiutował w 1999 roku rolą Sylwusia, syna Adama Miauczyńskiego, w filmie Marka Koterskiego Ajlawju. Zagrał tę postać jeszcze w dwóch filmach: Dzień świra (2002) i Wszyscy jesteśmy Chrystusami (2006). Grał też w wielu innych filmach, m.in. 7 uczuć i Gierek, oraz serialach. Był uczestnikiem licznych programów: Jak oni śpiewają, Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami, Agent – Gwiazdy, The Story of My Life. Historia naszego życia. Prowadził talk-show Polsatu Misiek Koterski Show. Ma syna Fryderyka.
Bestseller
Jesteś prezydentem, powtarzał sobie przez pierwszy rok, dwa prezydentury. Wybrano cię. Jesteś silny siłą przywódcy. Jesteś dzieckiem przeznaczenia. Nie każdy może zostać prezydentem. Nie jesteś Dyzmą, Dyzma to kłamstwo. To bajki. Władza tak nie wygląda. Zostałeś wybrany z jakiegoś powodu. Polska, dzień drugiej tury wyborów prezydenckich. Trzecia nad ranem. Prezydent, kandydujący na drugą kadencję, nie może zasnąć. Pozornie wszystko jest w porządku. Prezydent prowadzi w sondażach. Jego pozycja jest niezagrożona. Ale coś jest nie tak, Prezydent czuje to w sercu. Musi porozmawiać ze swoją żoną. W tym samym czasie skompromitowany Reporter stawia wszystko na jedną kartę. Jego jedyna szansa na odzyskanie pracy i godności to ujawnienie materiałów, które mogą zburzyć dotychczasowy porządek polityczny. Drogi obu mężczyzn przetną się w przeciągu najbliższych godzin, na styku prawdy, manipulacji i desperackiej potrzeby ocalenia siebie samego.. Kandydat – najbardziej intensywna i dynamiczna powieść Żulczyka od czasów Ślepnąc od świateł. To polityczny thriller, powieść psychologiczna, ale także medytacja o władzy i wpisanej w nią na stałe patologii.
Bestseller
Co czujesz, będąc świadkiem końca Twojego świata? Ich kultura przyćmiewała wszystko, a potęga zdawała się nie do złamania. Podbijały inne ludy i rosły w siłę. Wszystkie upadły. Od wielkich imperiów Mezopotamii, przez imperium Khmerów i królestwo Widźajanagaru w Azji, aż do Songhaju w Afryce Zachodniej. Od Bizancjum do Majów, Inków i Azteków w Ameryce Środkowej. Od rzymskiej Brytanii do Wyspy Wielkanocnej. Paul Cooper, autor jednego z najpopularniejszych podcastów o historii Fall of Civilizations, pobranego ponad 100 milionów razy, wyrusza w podróż przez epoki i kontynenty w poszukiwaniu wielkich cywilizacji. Podąża ich śladami, by stać się świadkiem ich wzrastającej potęgi i bolesnego upadku.   Przełomowa historia świata widziana oczami mieszkańców rozkwitających i upadających imperiów
Bestseller
Szkolne wyzwania wymagają wsparcia. Naucz swoje dziecko, jak sobie radzić, gdy emocje biorą górę, a wszystko wokół się zmienia. Poznaj historie, które mogą się przytrafić każdemu dziecku w wieku wczesnoszkolnym, jego rodzeństwu i opiekunom. Opowiadają o powszechnych trudnościach takich jak: - odreagowywanie emocji po powrocie ze szkoły - niska samoocena i niechęć do odrabiania prac domowych - dokuczanie ze strony rówieśników - silne emocje i zmiana zachowania związana z graniem w gry komputerowe Ramki dla dorosłych opiekunów pozwalają zrozumieć trudności dziecka i wesprzeć je tak, aby radziło sobie coraz lepiej i rozwijało zdolność do samoregulacji (ang. self-regulation), czyli przywracania równowagi w obliczu stresorów. Treść ramek powstała we współpracy z dr Jagodą Sikorą, psychologiem dziecięcym i facylitatorką podejścia Self-Reg. Po ogromnym sukcesie książki Self-Regulation. Opowieści dla dzieci o tym, jak działać, gdy emocje biorą górę czas na nowe wyzwania i nowe wskazówki. Opowiadania dla dzieci i dorosłych Agnieszka Stążka-Gawrysiak - coachka, coachka kryzysowa, trenerka, facylitatorka podejścia Self-Reg, autorka bloga dylematki.pl. Wysoko wrażliwa osoba, żona, mama trzech synów. Pracuje z matkami, które zmagają się z nadmiernym stresem, złością, kryzysem. Pomaga im odzyskać emocjonalną równowagę i zbudować piękną codzienność, a dzięki temu – podarować dzieciom szczęśliwe dzieciństwo.
Bestseller
Jaka przyszłość czeka największą europejską gospodarkę   Do niedawna Niemcy jawiły się jako wzór sukcesu gospodarczego i politycznego. Wydawało się, że napędzany eksportem niemiecki model gospodarczy zapewnia pomyślność i dobrobyt, a Angela Merkel jest „prawdziwym przywódcą wolnego świata”. Zmiany geopolityczne z ostatnich lat pokazały jednak, że za wieloletnie uzależnienie od taniego rosyjskiego gazu czy niemożność dotrzymania kroku firmom motoryzacyjnym z USA i Chin w wyścigu do elektromobilności Niemcy muszą zapłacić wysoką cenę. Wolfgang Münchau dowodzi, że słabości niemieckiej gospodarki narastały od dekad Neomerkantylistyczna polityka państwa, napędzana bliskimi relacjami między elitami przemysłowymi, finansowymi i politycznymi, sprawiła, że Niemcy – nadmiernie polegające na autorytarnej Rosji i Chinach – pozostały w tyle i nie były w stanie dostosować się do cyfrowej rzeczywistości XXI wieku. Ta książka wyjaśnia , dlaczego okres propserity w Niemczech dobiegł końca.     Wolfgang Münchau nie pozostawia suchej nitki na przyczynach klęski niemieckiego korporacyjnego neomerkantylizmu w przygotowaniach do dzisiejszych i przyszłych wyzwań ekonomicznych. - TIMOTHY GARTON ASH, autor m.in. książek Homelands. Historia osobista Europy,Obrona liberalizmu,Wiosna obywateli czyWolny świat Wolfgang Münchau opowiada fascynującą historię niemieckiego cudu gospodarczego, który się nie powiódł – przynajmniej na razie. Tym z nas, którzy zawsze wysoko cenili niemiecką pomysłowość i konkurencyjność, książka otwiera oczy, w przystępny sposób przedstawia problemy, lecz także wskazuje potencjał największej gospodarki europejskiej. - GAVIN ESLER, dziennikarz i pisarz, autor książek How Britain Ends i Britain is Better Than This   Jeszcze kilka lat temu Niemcy uważano za gospodarczy wzór dla niemal całego świata. W Polsce całe pokolenia dorastały w przekonaniu, że jest to doskonale urządzony kraj, w którym wszystko jest przemyślane i dopięte na ostatni guzik. Mówiło się o niemieckiej solidności, a firmy z tego kraju uchodziły za synonim jakości. Dziś są już raczej wzorem tego, czego nie powinno się robić. Popadły bowiem w degrengoladę, a jej historia jest niezwykle pouczająca. Właśnie o niej opowiada ta książka. Polecam tę opowieść o niemieckim festiwalu głupich kroków. - Tomasz Borejza, dziennikarz naukowy, autor książki Odwołać katastrofę   Kaput Wolfganga Münchaua czyta się jednym tchem, co w przypadku książek dotyczących zagadnień ekonomicznych zdarza się nieczęsto. Autor jednak jest dziennikarzem – do tego nie byle jakim: przez lata kierował niemieckim wydaniem renomowanej gazety „Financial Times”. Jest wytrawnym znawcą problematyki gospodarczej swego kraju, a jego książka stanowi – jak sam zapowiada - „opowieść o wzroście i upadku giganta przemysłowego, który w swoim czasie osiągnął wielki sukces”. Pisze w niej otwarcie o „przemysłowym upadku Niemiec” i dodaje, że „niemiecki model gospodarczy wyczerpał się”. Uzasadnia to obszernie i ze swadą, chociaż w niektórych miejscach wywołuje niedowierzanie i chęć zweryfikowania swych twierdzeń. Dla polskiego czytelnika będzie to książka zaskakująca. Malo który bowiem naród tak bardzo uległ fascynacji gospodarczym sukcesem Republiki Federalnej, jak my. Niemcy miały być modelem. Autor tymczasem przekonuje, że polityka gospodarcza ostatnich kanclerzy Niemiec – od Helmuta Kohla po Olafa Scholza – to w dużym stopniu ciąg nietrafionych decyzji. Osobnym pytaniem pozostaje, w jakim stopniu „kaput” niemieckiej gospodarki wpłynie na Polskę, powiązaną z Republiką Federalną licznymi więzami. - prof. dr hab. Stanisław Żerko, niemcoznawca, główny analityk w Instytucie Zachodnim w Poznaniu, wykładowca Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni   Tę książkę po prostu trzeba przeczytać. Choćby po to, żeby zrozumieć, że słowa „deutsche Wirtschaft” nie powinny kojarzyć się nam z bezprzykładnym sukcesem gospodarczym, lecz z kryzysem o wymiarze systemowym. Trzeba ją przeczytać, aby dowiedzieć się, w jaki sposób gospodarka niemiecka, do niedawna przodująca w świecie, popadła w niewyobrażalne tarapaty. „Kaputt” po niemiecku znaczy popsuty, rozwalony, wykończony. Deutschland kaputt!? - Krzysztof Rak, analityk Instytutu Zachodniego w Poznaniu   Niemiecka gospodarka nie urosła od czasu pandemii. Od dekady rozwija się też ponad dwa razy wolniej niż USA i prawie pięć razy wolniej niż Polska. Niemiecka stagnacja ma znaczenie, bo to największa gospodarka Europy, od której zależy, jak potoczą się gospodarcze losy krajów, takich jak Polska, które w dużym stopniu zależą od niemieckiej koniunktury, i całej Europy. Niemcy mają też znaczenie dla całego świata: to czy w przyszłości świat będzie wyglądał bardziej jak Europa, czego chciałaby większość jego mieszkańców, czy jak USA albo Chiny, w dużym stopniu zależeć będzie od tego co się stanie z niemiecką gospodarką. Znakomita książka Wolfganga Münchau pokazuje skąd się wzięła niemiecka stagnacja. Autor słusznie twierdzi, że Niemcy sami sobie zgotowali taki los. Ich gospodarka wpadła w tarapaty, bo niemieckie elity popełniły szereg fundamentalnych błędów: od uzależnienia się od taniego gazu od Putina, przez oddanie pola Chinom w nowych technologiach takich jak samochody elektryczne, roboty, wiatraki czy panele słoneczne, oraz bezsensowne wygaszanie elektrowni atomowych, po ekonomicznie absurdalną politykę fiskalnej anoreksji, permanentnego zaciskania budżetowego pasa, która spowodowała, że Niemcy przestały w siebie inwestować. W konsekwencji, wartość majątku publicznego w Niemczech w stosunku do PKB w ciągu ostatnich trzech dekad spadła o prawie połowę. Dekapitalizację Niemiec widać to nie tylko w statystykach, ale i gołym okiem: jak nigdy wcześniej w historii, Polacy są często zszokowani infrastrukturalnym zapóźnieniem Niemiec, od używania faksów, przez płacenie gotówką, po starzejące się autostrady. Co się stanie z Niemcami w przyszłości? Autor nie kusi się o gospodarcze prognozy, ale pokazuje co musi się zmienić, żeby niemiecka gospodarka odzyskała wigor. W naszym interesie jest, żeby tak się stało. - dr hab. Marcin Piątkowski, profesor Akademii Leona Koźmińskiego, autor książki Złoty wiek. Jak Polska została europejskim liderem wzrostu i jaka czeka ją przyszłość       Wolfgang Münchau– analityk gospodarczy, dziennikarz i publicysta koncentrujący się na zagadnieniach europejskiej gospodarki i Unii Europejskiej. W latach 2003–2020 związany z „Financial Timesem”. Współzałożyciel i dyrektor serwisu informacyjnego i analitycznego Eurointelligence i komentator tygodnika „New Statesman”.
Bestseller
Polskie wydanie światowego bestsellera Fast Like a Girl POST TO NAJSZYBSZA I NAJSKUTECZNIEJSZA DROGA DO ZDROWIA. POMAGA SPALAĆ TŁUSZCZ. DODAJE ENERGII. REGULUJE HORMONY.    Doktor Mindy Pelz od wielu lat pokazuje, jak pościć zgodnie z potrzebami kobiecego ciała. Pokazuje proste triki i daje dietetyczne narzędzia. Pomaga kobietom rozwinąć indywidualny postny styl życia.  Setki tysięcy kobiet, takich jak ty, już doświadczyło uzdrawiającej siły postnego resetu!  Jak przejść od całodziennego jedzenia do postu przerywanego (13–15-godzinnego)?  Jak przygotować się do dłuższych głodówek (15–72-godzinnych)?  Jak pościć zgodnie ze swoim cyklem?  Jak za pomocą postu zresetować swój organizm i wyregulować hormony?  Jak dobrze zakończyć post i jak często do niego wracać?     Nie pozwól, żeby problemy, które bagatelizują lekarze, zawładnęły twoim życiem. Nie wybieraj kolejnej przypadkowej diety cud. Odzyskaj kontrolę nad swoim zdrowiem i życiem. Zacznij pościć, uwolnij potężną siłę w sobie i bądź nie do zatrzymania! O Autorce Doktor Mindy H. Pelz to autorka bestsellerów, mówczyni oraz ekspertka w zakresie żywienia i medycyny funkcjonalnej, która przez ponad dwadzieścia lat pomogła tysiącom ludzi odzyskać zdrowie. Jest pionierką ruchu związanego z postem w USA. Uczy reguł dotyczących poszczenia jako elementu stylu życia, a także zasad różnorodnej diety, odtruwania, hormonów i nie tylko. Jej popularny kanał na YouTube ‒ na którym opowiada o najnowszych doniesieniach naukowych związanych z narzędziami i technikami pomagającymi zresetować zdrowie ‒ został odwiedzony ponad 24 miliony razy. Jest gospodynią popularnego podcastu naukowego „The Resetter Podcast”, a także autorką trzech innych bestsellerów: The Menopause Reset, The Reset Factor i The Reset Factor Kitchen. Aby dowiedzieć się więcej o doktor Mindy i jej pracy, odwiedź stronę drmindypelz.com. Recenzje: „Bardzo potrzebny zbiór informacji o poście dla kobiet!” Sara Gottfried, lekarz medycyny, autorka bestsellera Sposób na hormony „Post to fantastyczne narzędzie wydłużenia życia i leczenia. Dzięki «Postnemu resetowi» kobiety w końcu mają podręcznik opracowany z uwzględnieniem ich wyjątkowych potrzeb hormonalnych”. John Gray, autor bestsellera Mężczyźni są z Marsa, kobiety z Wenus „O rany! (…) To powinna być lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet na świecie, które chcą wyregulować metabolizm, cieszyć się witalnością i długowiecznością! Pełna rzetelnej wiedzy naukowej, porad i inspiracji, będzie ci przynosić dobro przez długi czas”. Nasha Winters, naturopatka, członkini Amerykańskiej Rady Naturopatii Onkologicznej, współautorka książki The Metabolic Approach to Cancer „Pożegnanie z ciągłym zmęczeniem i głodem jest możliwe. Dzięki «Postnemu resetowi dla kobiet» nauczysz się, jak długo i kiedy pościć, by twoje hormony cię wspierały, zamiast działać przeciwko tobie. Przygotuj się na odzyskanie jasności umysłu!” Dave Asprey, autor czterech bestsellerów „New York Timesa”, w tym Fast This Way „Doktor Mindy Pelz napisała przewodnik nad przewodnikami dla kobiet, które chcą poprawić zdrowie, włączając do życia post. Co najważniejsze, jej plan jest dostrojony do cyklu menstruacyjnego. Jako specjalistka od zdrowia kobiet i endokrynolożka z pełnym przekonaniem polecam tę książkę i cały proces opisany krok po kroku!” Carrie Jones, naturopatka, członkini Stowarzyszenia Endkrynologów Naturopatów, szefowa działu edukacji medycznej Rupa Health „O rety! Co za orzeźwienie! W książce doktor Mindy Pelz znajdziemy zarówno historie pacjentek, jak i pradawną oraz naukową wiedzę o poście, połączone z klarownym planem, jaki mogą zastosować kobiety. Doktor Pelz dzieli się ze światem doskonałymi poradami. Powtarzałam sobie: «Chyba ukradnę ten pomysł!». Świetna lektura!” Annette Bosworth, doktor medycyny, założycielka Dr Boz, właścicielka Meaningful Medicine oraz autorka Anyway You Can i ketoContinuum „«Postny reset dla kobiet» to niezbędny podręcznik, jeśli chcesz zresetować hormony, pięknie się zestarzeć oraz wyglądać i czuć się fantastycznie. Ale co jeszcze ważniejsze, porady doktor Mindy mogą ogromnie wpłynąć na całe przyszłe pokolenia, bo post to najwyższa forma odtruwania. Kup po egzemplarzu dla swoich córek i wnuczek, naucz je pościć po kobiecemu i pomóż zakończyć tę epidemię zaburzeń hormonalnych, niepłodności oraz przewlekłych chorób wśród naszych dzieci”. Donna Gates, pedagożka, Członkini Amerykańskiej Rady Specjalistów Zdrowia w dziedzinie Zapobiegania Starzeniu, autorka bestsellera i założycielka The Body Ecology Diet Powyższy opis pochodzi od wydawcy.  
Bestseller
Jaki wpływ na rowój technologii miała czekolada? Dlaczego flamingi są różowe? Gdzie zaczyna się kosmos? Co trzymał w swoim kapeluszu Abraham Lincoln? I kto wymyślił pracę domową!? ENCYKLOPEDIA NIESAMOWITYCH FAKTÓW to zbiór 500 ciekawych i zaskakujących faktów zebranych w 10 blokach tematycznych takich jak: Ciało, Nauka i technologia, Kosmos, Łamigłowki,Historia, Kultury i zwyczaje. To pozycja dla dzieci zainteresowanych niezwykłymi tematami i zjawiskami, szukających odpowiedzi na nurtujące pytania i uwielbiających dzielić się niesamowitymi faktami z przyjaciółmi i rodziną.
Bestseller
KOREAŃSKI BESTSELLER PONAD MILION SPRZEDANYCH EGZEMPLARZY Na jednej z mało uczęszczanych uliczek Seulu można natknąć się na niepozorny sklep całodobowy. Taki, do którego wpada się tylko na chwilę, by wziąć na wynos kimbap i buteleczkę soju. Pewnego dnia właścicielka, pani Yeom, odzyskuje cenną zgubę dzięki pomocy pewnego bezdomnego mężczyzny. Poruszona jego losem postanawia zatrudnić go w sklepie. Wielki jak niedźwiedź Dokko z początku nie wzbudza zaufania. Nie wiadomo skąd się wziął, cierpi na amnezję, ma problemy z mówieniem. Ale to jego obecność sprawia, że w życiu pracowników i klientów sklepu zaczynają dziać się niezwykłe rzeczy… Młoda dziewczyna zyskuje odwagę, by zrobić krok dalej. Zapracowany ojciec przestaje topić smutki w alkoholu. Zagubiona matka odnajduje nić porozumienia z synem. Bo czasem jedna iskra dobra wystarczy, aby odmienić życie wielu osób. Urzekająca i ciepła historia, która udowadnia, że choć nie wszystkie błędy można naprawić, to każdy z nas zasługuje na drugą szansę. „Ta nietuzinkowa opowieść pokazuje, że nawet w zwykłej prozie życia możemy odnaleźć prawdziwą magię, która odmieni nas na zawsze (i na lepsze!). Nietuzinkowy sklep całodobowy jest dokładnie tym, czego szukam w książkach: podnosi na duchu, wzrusza i zmusza do refleksji”. Agnieszka Klessa-Shin Pyra w Korei Kim Ho-Yeon to wielokrotnie nagradzany, wszechstronny pisarz i scenarzysta. Wierzy, że literatura jest najlepszym źródłem pomagającym rozwijać wyobraźnię, a  kluczowym elementem angażującym czytelników jest dobre nakreślenie bohaterów. Przełom w jego karierze przyniosła powieść Nietuzinkowy sklep całodobowy. Ponad 1.5 miliona sprzedanych egzemplarzy w samej Korei Południowej dało książce status wielkiego bestsellera, a prawa do jej tłumaczenia zostały dotychczas kupione w  23 krajach.
Bestseller
Specjalne wydanie przygód Misia Uszatka zawiera trzy najpopularniejsze tomy opowiadań z kompletem ilustracji. Postać Misia Uszatka po raz pierwszy pojawiła się w opowiadaniach publikowanych w czasopiśmie dla najmłodszych „Miś”. Imię Uszatkowi nadały dzieci w wyniku konkursu, a postać stworzyli pisarz Czesław Janczarski i ilustrator Zbigniew Rychlicki. Pierwsza książka o jego przygodach została wydana w 1960 pod tytułem „Przygody i wędrówki Misia Uszatka”. W kolejnych latach ukazały się jeszcze cztery tomy. To był jednak dopiero początek popularności misia o klapniętym uszku. W 1975 roku Semafor rozpoczął produkcję lalkowego serialu, który do 1987 roku liczył już 104 odcinki i okazał się prawdziwym hitem. Imieniem Misia nazywano przedszkola i klubiki, książki tłumaczono na języki obce, był bohaterem audycji radiowych i programów telewizyjnych w Polsce i na świecie. Czesław Janczarski ( ur. 1911 – zm. 1971) – poeta, tłumacz, autor książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Studiował na Wydziale Matematyczno-Fizycznym uniwersytetu we Lwowie i na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył filologię polską. Był animatorem grupy poetyckiej „Wołyń”. Zadebiutował zbiorem „Akwarelą: poezje” w 1933 roku. Pierwszy wiersz dla dzieci opublikował w pisemku „Słonko” w 1936 roku. Od tego czasu stale współpracował z pismami dziecięcymi „Poranek”, „Płomyczek” i „Mały Płomyczek”, dla których tłumaczył również teksty z języka rosyjskiego. Pracował w wydawnictwach „Czytelnik” i „Nasza Księgarnia”, a także jako redaktor audycji poetyckich w Polskim Radiu. Był założycielem i redaktorem naczelnym pisma dla najmłodszych „Miś”. Opublikował ponad 90 książek dla dzieci, młodzieży i dorosłych, pisanych wierszem lub prozą, nie licząc publikacji w prasie, radiu i telewizji. Wśród jego wielokrotnie wznawianych utworów dla dzieci trzeba wymienić „Jak Wojtek został strażakiem”, „Gdzie mieszka bajeczka”, „Płynie Wisła, płynie…” oraz najbardziej lubiany i znany cykl o przygodach Misia Uszatka. Był laureatem licznych nagród. W 1957 roku otrzymał Złoty Krzyż Zasługi za twórczość dla dzieci. Zbigniew Rychlicki (ur. 1922 – zm. 1989) – wybitny ilustrator i twórca plakatów, wieloletni dyrektor do spraw artystycznych Instytutu Wydawniczego „Nasza Księgarnia”. Odpowiadał również za stronę graficzną czasopisma „Miś”. Laureat m.in. Nagrody im. Hansa Christiana Andersena (1982) przyznawanej przez IBBY. Kawaler Orderu Uśmiechu. Spośród jego najsłynniejszych prac należy wymienić ilustracje do „Proszę słonia” Ludwika Jerzego Kerna, „Plastusiowego pamiętnika” Marii Kownackiej, „Czarnoksiężnika ze Szmaragdowego Grodu” i innych powieści o krainie Oz Lymana Franka Bauma. Najwięcej rozgłosu przyniósł mu jednak wizerunek znanego wszystkim dzieciom misia o klapniętym uszku. Niedawno w serii „Mistrzowie ilustracji” Wydawnictwa Dwie Siostry ukazał się „Michałek z pudełka od zapałek” Ericha Kästnera z pracami Zbigniewa Rychlickiego – pierwotnie wydany przez Instytut Wydawniczy „Nasza Księgarnia” (1966).
Bestseller
Pod koniec wakacji wydarzyło się coś strasznego. Na lotnisku zaginął pluszowy zając Zosi - Feliks. To prawdziwe nieszczęście, ponieważ Zosia i Feliks nigdy się nie rozstają. Gdy zaczynają się lekcje w szkole, do Zosi przychodzi list z Londynu - od Feliksa! Jest to pierwszy list, który pluszowy zając wysyła ze swojej długiej podróży. Kolejne listy przychodzą z Paryża, Rzymu, Kairu, z safari w Kenii oraz z Nowego Jorku. Feliks ma dar obserwacji, pisze ciekawie i z poczuciem humoru. Opisuje mieszkańców i kraje, które odwiedzał. Jego listy znajdują się w sześciu prawdziwych kopertach ze znaczkami. Urocza opowieść pluszowego zająca wprawi wszystkich milusińskich w zdumienie i stanie się źródłem niezapomnianych przeżyć. Prawdziwe listy i walizka ze wspomnieniami z podróży czynią tę podróż realną.
Bestseller
Najnowsza książka twórcy haseł „państwo z kartonu” i „patodeweloperka” Co jest nie tak z Polską? Jakie są źródła patologii życia publicznego? Takie pytania zadaje sobie wielu z nas, obserwując polską rzeczywistość. Jan Śpiewak zabiera nas w podróż po Patopaństwie. To opowieści o kraju, w którym feudalizm i dziki kapitalizm podają sobie ręce nad głowami obywateli. O januszexie, który przebrał się za europejskie państwo. O szlacheckim folwarku, który nigdy nie umarł, a w III RP wręcz się odrodził. Dlaczego polskie osiedla mieszkaniowe przypominają chów klatkowy, zamiast być dobrymi miejscami do życia? Dlaczego pijemy więcej alkoholu niż w czasach PRL-u? Dlaczego pracujemy dłużej i w gorszych warunkach niż większość Europy? Czemu media tradycyjne i społecznościowe promują patologie? Dlaczego Polacy spłacają najdroższe kredyty hipoteczne w Unii? Dlaczego miliony Polaków nie mają dostępu do transportu publicznego? Czemu polskie instytucje przypominają folwarki? Dlaczego w polityce od 35 lat są te same twarze? Dziesiątki trudnych pytań, setki niewesołych odpowiedzi. Autor przypomina, że państwo może zrobić dla obywateli wiele dobrego, jeśli tylko realizuje interesy wspólnoty, a nie najsilniejszych. Razem możemy niemal wszystko, osobno niewiele. Tymczasem – witajcie w Patopaństwie. „Janek Śpiewak bywa ostry, radykalny, niektórzy zarzucają mu nawet swego rodzaju fanatyzm. I być może tak jest, ale gdy idziemy przez dżunglę, na przodzie musi iść ktoś, kto ma maczetę. Janek wycina nam drogę do trochę lepszego świata, niż ten, który mamy” Jakub Żulczyk
Bestseller
Na łamach tej książki zniesławiono 101 zwierząt, które możecie spotkać na lądzie, w wodzie oraz w waszych koszmarach. To tytuł dla miłośników fauny, którzy wiedzą, że prawdziwe uczucie wymaga wyrzeczeń, a niekiedy również maści na komary, odciski i ból czterech liter, kiedy człowiek słyszy bobra, czuje bobra, ale zobaczyć go za cholerę nie może, bo mu przyroda złośliwie zasłania. Znajdziecie tutaj odpowiedzi na pytania, których wcale nie chcieliście zadać, a potem uszczęśliwicie za ich pomocą znajomych oraz rodzinę. Dlaczego lody zalatują bobrem? Który polski ssak jest jadowity? Czego szukają górale wewnątrz kozicy? Która ryba zasuwa na piechotę?  A która jest rzecznym wampirem? Jeżeli sięgnęliście po ten tytuł i powyższy opis nie zdołał was jeszcze zniechęcić, to i tak jest już za późno na leczenie. Jesteście miłośnikami przyrody, moje kondolencje. Skoro jednak siedzimy w tym razem, to równie dobrze możemy się zacząć urządzać.  Każde ze zwierząt obrażonych w książce otrzymało opis, ilustrację oraz spis cech, które przy odrobinie dobrej woli pozwolą odróżnić ryjówkę od rzęsorka, żmiję od zaskrońca oraz dzika od rowerzysty. Książka jest podzielona na habitaty, czyli miejsca, w których natura ma pewne cechy szczególne, na przykład nadmiar drzew w przypadku lasu, wody nad morzem czy warszawiaków (właściwie wszędzie). Informacje te można wykorzystać podczas obserwacji zwierząt, ale ostrożnie. Dlatego kilka rozdziałów poświęcono temu, czym w ogóle jest ta cała obserwacja, jak się do niej przygotować i co zrobić, żeby nie zasłużyć na miano leśnego palanta. I pamiętajcie: zachowajcie daleko idącą ostrożność, bo gapienie się na zwierzęta jest niestety uzależniające.
Bestseller
Wielka powieść Wiesława Myśliwskiego Narrator w monologu skierowanym do tajemniczego przybysza dokonuje bilansu całego życia. W jakim stopniu sam wpłynął na swój los, a jak bardzo ukształtowały go traumatyczne doznania z dzieciństwa i zakręty polskiej historii? Powieść Myśliwskiego to swoista medytacja nad rolą przeznaczenia i przypadku w ludzkim życiu. Piękna, mądra książka, do której chce się powracać. Nagroda Literacka NIKE 2007. Nagroda Literacka Gdynia 2007. Książka roku 2006 „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Wiesław Myśliwski jest autorem dwukrotnie uhonorowanym Nagrodą Nike (Widnokrąg w 1997 r. i Traktat o łuskaniu fasoli w 2007 r.). Jego utwory były wystawiane na scenach teatrów, a także w Teatrze Telewizji i Teatrze Polskiego Radia, jak również filmowane (Przez dziewięć mostów, Pałac, Klucznik, Kamień na kamieniu). Najnowsza powieść Wiesława Myśliwskiego, Ucho Igielne (październik 2018), to poruszająca medytacja nad ludzkim losem, pamięcią i historią.
Bestseller
Dzieci z Bullerbyn   Astrid Lindgren OPIS WYDAWCY Lasse, Bosse, Lisa, Olle, Britta i Anna mieszkają w Bullerbyn. To maleńka wioska, ale wcale nie jest tam nudno. Każdy dzień, z pozoru zwyczajny, staje się świetną przygodą. Można łowić raki, spać w stogu siana, szukać skarbów, założyć spółdzielnię wiśniową oraz przesyłać wiadomości sznurkową pocztą. A najważniejsze, że przyjaciele i rodzina zawsze są blisko. Opowieści o dzieciach z Bullerbyn to ukochana lektura z dzieciństwa kilku pokoleń czytelników.
Bestseller
W lesie dzieją się zdumiewające rzeczy. Są tam drzewa, które porozumiewają się ze sobą, drzewa, które z oddaniem troszczą się o swe potomstwo oraz pielęgnują starych i chorych sąsiadów, drzewa, które doświadczają wrażeń, mają uczucia i pamięć. Niewiarygodne? Ale prawdziwe! Leśniczy Peter Wohlleben snuje fascynujące historie o zdumiewających zdolnościach drzew. Przytacza wyniki najnowszych badań naukowych i dzieli się swoimi obserwacjami z codziennej pracy w lesie. Otwiera przed nami sekretny świat, jakiego nie znamy. „Wydawałoby się, że o drzewach wiemy wszystko. A jednak nie. Ta książka odkryje przed Wami naprawdę sekretne życie drzew – istot tak nam bliskich i jednocześnie tak nieznanych. Czytałem ją nie tylko z zaciekawieniem, ale i ze wzruszeniem”. Adam Wajrak „Książka ta powinna znaleźć się na półce każdego, komu zależy na zrozumieniu przyrody i na jej losie, kto ma zielone serce”. Maja Popielarska „Dla mnie, leśnika zawodowo związanego z badaniami i ochroną tatrzańskich lasów od ponad czterdziestu lat, książka Wohllebena była zaskoczeniem i sprawiła mi olbrzymią radość. Radość – bo jest w niej miłość do lasu i drzew, zaskoczenie – bo dowiedziałem się też czegoś zupełnie nowego”. Paweł Skawiński, dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego w latach 2001–2014
Bestseller
CZASEM TRZEBA WSZYSTKO SPALIĆ, BY JUŻ NIGDY NIE WYBUCHŁ ŻADEN POŻAR Czerwiec 2025 roku. Zbliża się szczyt sezonu w Tatrach, na szlakach pojawia się coraz więcej turystów, a w Kuźnicach wydłużają się kolejki do wjazdu na Kasprowy Wierch. Edmund Osica zabiera tam dzieci Dominiki, które przyjechały odwiedzić Zakopane, podczas gdy Wiktor Forst jest zmuszony zostać na komendzie. Obaj są zupełnie nieświadomi tego, że zamachowcy planują atak na kolej linową. Czerwiec 2022 roku. Dominika Wadryś-Hansen wraz z Wiktorem układa sobie życie w Krakowie, przekonana, że nic nie może stanąć na drodze ich wspólnego szczęścia. Praca schodzi dla niej na dalszy plan, zaczyna liczyć się wyłącznie rodzina. Mimo to podejmuje się śledztwa w sprawie masowego grobu odnalezionego na składowisku odpadów w Pleszowie. Śledztwa, którego skutki sięgają aż do czerwca 2025 roku…
Bestseller
Książka „Chłopki. Opowieść o naszych babkach” Joanny Kuciel-Frydryszak   Autorka Służących do wszystkiego wraca do tematu wiejskich kobiet, ale tym razem to opowieść zza drugiej strony drzwi chłopskiej chałupy. Podczas, gdy Maryśki i Kaśki wyruszają do miast, by usługiwać w pańskich domach, na wsiach zostają ich siostry i matki: harujące od świtu do nocy gospodynie, folwarczne wyrobnice, mamki, dziewki pracujące w bogatszych gospodarstwach. Marzące o własnym łóżku, butach, szkole i o zostaniu panią. Modlące się o posag, byle „nie wyjść za dziada” i nie zostać wydane za morgi. Dzielące na czworo zapałki, by wyżywić rodzinę. Często analfabetki, bo „babom szkoły nie potrzeba”. Nasze babki i prababki. Joanna Kuciel-Frydryszak daje wiejskim kobietom głos, by opowiedziały o swoim życiu: codziennym znoju, lękach i marzeniach. Ta mocna, głęboko dotykająca lektura pokazuje siłę kobiet, ich bezgraniczne oddanie rodzinie, ale też pragnienie zmiany i nierówną walkę o siebie w patriarchalnym społeczeństwie. Joanna Kuciel-Frydryszak mówi prawdę. Opisuje historię wsi biedą i głodem naszych babek i rozrywa nam serca. Wstrząsająca historia polskich kobiet. Moja babka była jedną z nich. IZABELA KUNA Ta książka powinna być lekturą obowiązkową. Nie zrozumie nikt współczesnej Polski, społecznych napięć i historii własnej rodziny bez zrozumienia tego, co Joanna Kuciel-Frydryszak opisała w Chłopkach. Tej mieszaniny krzywdy od kołyski i heroizmu aż po grób. Wstrząsający obraz nieludzkiej męki codziennego życia, poniewierki, biedy, upokorzenia naszych babek i prababek. Na zegarze historii to przecież było wczoraj, dlatego siedzi w nas tyle demonów i buntu… JOANNA KOS-KRAUZE Osoby, których życie stanowiło tło dla historii powszechnie uważanych za istotniejsze, wreszcie stają na pierwszym planie. Wspaniała i poruszająca książka. KACPER POBŁOCKI profesor Uniwersytetu Warszawskiego, autor książki Chamstwo JOANNA KUCIEL-FRYDRYSZAK dziennikarka, absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka biografii Słonimski. Heretyk na ambonie, nominowanej w najważniejszych konkursach na Historyczną Książkę Roku (im. K. Moczarskiego i O. Haleckiego), cenionej biografii Kazimiery Iłłakowiczówny Iłła (Marginesy 2017), nominowanej do Nagrody im. Józefa Łukaszewicza, oraz bestsellerowej książki Służące do wszystkiego (Marginesy 2018), która znalazła się na liście dziesięciu najważniejszych książek 2018 roku dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do Czytania” i dostała nominację do Nagrody Historycznej „Polityki” oraz Nagrody „Newsweeka” im. T. Torańskiej. Jej najnowsza książka książka to „Chłopki. Opowieść o naszych babkach” (Marginesy 2023). Opis księgarni Ta książka to nie tylko zbiór rozważań, ale przede wszystkim prawdziwa opowieść o wielkich sercach skrywających się za skromną wiejską egzystencją. O kobietach, które mimo swojej codziennej walki z ubóstwem i społecznymi nierównościami, potrafią odnaleźć siłę do kochania, marzenia i wierzenia w lepsze jutro. Pokazuje prawdziwe oblicze kobiet, które nie bacząc na przeciwności, potrafią wziąć los we własne ręce i z determinacją dążyć do celu. Jest to poruszająca lektura o sile kobiecej determinacji, pragnienia zmiany i trudnej walce o swoje miejsce w patriarchalnym społeczeństwie. Po przeczytaniu tej książki zrozumiesz, że za prostym wiejskim życiem kryje się cały wachlarz emocji, marzeń i tęsknot, który zasługuje na uznanie i szacunek.
Bestseller
Karty kontrastowe malucha (0+ mies.) to pierwszy z serii kontrastowej zestaw zabaw stymulujących wzrok niemowląt już od pierwszych dni życia. Zawiera 12 dużych, dwustronnych czarno-białych kart oraz poradnik dla opiekunów ze wskazówkami terapeutki widzenia i optometrystki, jak rozwija się wzrok w pierwszym roku życia dziecka, oraz pomysłami na kreatywne zabawy z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, tak aby uczyć poznawania kształtów i kolorów, a jednocześnie budować niepowtarzalną więź z niemowlakiem. Zabawy pobudzające wzrok i rozwój społeczno-emocjonalny Zestaw Karty kontrastowe malucha (0–3 miesięcy) jest szczególnie polecany do zabawy z najmłodszymi dziećmi, które tuż po urodzeniu widzą otoczenie jako rozmazany obraz. Na dużych kartach o wymiarach 15 x 15 cm znajdują się 24 czarno-białe obrazki i wzory, które maluszki uwielbiają oglądać, gdyż dobrze widzą kontrastowe kontury. Karty kontrastowe mogą służyć jako wsparcie w ćwiczeniu wzroku malucha, dekoracja pokoju czy element codziennych rozmów pomagających w poznawaniu otaczającego świata. Poradnik dla rodziców, opracowany przez Barbarę Pakułę, optometrystkę i terapeutkę widzenia, zawiera wskazówki, jak zmienia się spostrzeganie wzrokowe u dziecka, na co zwrócić szczególną uwagę w zabawach, oraz jak wykorzystać karty, by wspierały całościowy rozwój maluszka w pierwszym roku życia. Karty kontrastowe maluszka to edukacyjna seria wspierająca rozwój dzieci już od pierwszych dni życia. Publikacje z tej serii zostały wyprodukowane w Polsce z najwyższą troską o bezpieczeństwo najmłodszych. Rozwój spostrzeganie wzrokowe, poznawanie świata, rozwój mowy, koordynacja oko-ręka Autorzy Barbara Pakuła – optometrystka, kontaktolog, terapeutka widzenia. Pomaga dzieciom i dorosłym lepiej widzieć, dobierając okulary, soczewki kontaktowe oraz prowadząc terapię widzenia w zakresie m.in.: zeza, niedowidzenia, zaburzeń akomodacji, zaburzeń ruchów oczu oraz zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej. Autorka 12 książek oraz testu diagnostycznego Tyflotests. Prowadzi szkolenia dla specjalistów, nauczycieli oraz rodziców. Agata Matraś – absolwentka historii sztuki na UW, ilustratorka i autorka książek dziecięcych, edukatorka muzealna, a także była bibliotekarka. Mama dwójki dzieci, wielbicielka roweru i zagorzała czytelniczka komiksów. Związana z Warszawą. W serii również Karty kontrastowe maluszka 3+ mies. (karty obrazkowe + poradnik) Karty kontrastowe maluszka 6+ mies. (karty obrazkowe + poradnik) A kuku! Kontrastowe obrazki (karty obrazkowe + poradnik) A kuku! Kontrastowe wzory (karty obrazkowe + poradnik) A kuku! Świat malucha (karty obrazkowe + poradnik) A kuku! Świat zwierząt (karty obrazkowe + poradnik) Zwierzęta w paski i łaty (karty obrazkowe + poradnik)
Bestseller
CHOĆ CZASEM NAM DO SIEBIE DALEKO, DRUGI CZŁOWIEK TO NAJCENNIEJSZE, CO MAMY Pani Oh, nowa kierowniczka sklepu całodobowego, ma wiele powodów do zmartwień – brak personelu, coraz mniejsza sprzedaż i szef, który myśli jedynie o własnych zyskach. Nad lokalem wisi widmo zamknięcia, więc kobieta nie ma wyjścia – postanawia zatrudnić gadatliwego Geun‑bae na nocne zmiany. W tych niepewnych czasach nic nie jest takie, jakie być powinno, a pracownicy i klienci sklepu stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Nastolatek desperacko szuka relacji z rodzicami, którzy faworyzują jego brata. Młoda kobieta po dobrych studiach nie może znaleźć pracy i się usamodzielnić. Właściciel upadającej restauracji nie dostrzega, że prawdziwy kryzys grozi jego rodzinie. Łączy ich jedno: czują, że w ich życiu czegoś brakuje. Nie wiedzą jednak, że znajdą to tuż za rogiem. W pewnym nietuzinkowym sklepie całodobowym.
Bestseller
Atlas geograficzny. Liceum i technikum jest przewidziany do pełnego cyklu nauczania w szkołach ponadpodstawowych zarówno w zakresie podstawowym, jak i rozszerzonym według nowej, obowiązującej od 2019 roku, podstawy programowej. Zawiera poradnik kartograficzny, który ma wprowadzić uczniów w świat map i pokazać im, że zawierają one wiele informacji, które w formie opisowej są znacznie trudniej przyswajalne, że można na podstawie map wysnuć wiele wniosków, zwłaszcza w odniesieniu do rozmieszczenia i zmienności obiektów i zjawisk, wreszcie, że korzystanie z map nie jest trudne i daje wiele satysfakcji. Oprócz wyjaśnień pojęć i zasad tworzenia i korzystania z map zawiera przykładowe zadania z rozwiązaniami. W atlasie znajduje się wiele map i przedstawień obrazujących nowe trendy i procesy zarówno w skali świata, jak i poszczególnych kontynentów i Polski. Przykładowo na świecie pokazano: wydatki na badania i rozwój oraz lokalizację największych technopolii i znaczenie przemysłu zaawansowanych technologii; udział źródeł odnawialnych w produkcji energii; znaczenie rolnictwa ekologicznego i upraw GMO; skutki ocieplania się klimatu. Z kolei, w Polsce, trend ocieplania się klimatu ujęto przez przedstawienie zmian długości okresu wegetacyjnego oraz średnich miesięcznych temperatury powietrza (na podstawie średnich wieloletnich), a zmiany w krajowym rolnictwie zasygnalizowano poprzez wykorzystanie środków unijnych. Przykładem problemów regionalnych w środowisku naturalnym są mapy wielkich hydroelektrowni Zapory Trzech Przełomów (Chiny – rzeka Jangcy) oraz Gibe III (Etiopia – rzeka Omo; wpływ na odległe jezioro Turkana), a problemów społecznych jest kryzys migracyjny w Europie i tragiczna sytuacja ludności Afryki. Mapy gospodarcze kontynentów ujęto w sposób analityczny. Osobno pokazano tradycyjne surowcowe okręgi przemysłowe i górnictwo, osobno wielkie ośrodki przemysłu przetwórczego w tym wysokich technologii, osobno energetykę i transport rurociągowy wraz z podmorskimi światłowodami odpowiadającymi za globalny Internet, osobno usługi o ponadlokalnym znaczeniu (w tym turystykę) wreszcie osobno rolnictwo. Wiele miejsca poświęcono zmianom i zagrożeniom środowiska naturalnego oraz jego ochronie, w skali globalnej i regionalnej, w tym w Polsce. Dodano też przedstawienie gwiazdozbiorów i bardzo potrzebne: mapę gleb świata oraz ustroje rzeczne. Atlas zawiera wiele nowych map, wcześniej nie publikowanych ani w atlasach Demart, ani w żadnych innych atlasach szkolnych i przeznaczonych do ogólnego użytku. Znajdują się tu m.in. mapy przedstawiające bieżące wydarzenia: pandemię COVID-19, wojnę w Ukrainie i związane z nią migracje. Na pewno będzie to bardzo wartościowa pomoc w całym cyklu nauczania dla uczniów, a zwłaszcza dla maturzystów wybierających geografię, jako przedmiot dodatkowy na egzaminie dojrzałości.
Bestseller
Odpowiedni zestaw bakterii w przewodzie pokarmowym jest niezbędny do zachowania zdrowia. Tymczasem niewłaściwa dieta i nadużywanie antybiotyków niszczą naszą wewnętrzną florę bakteryjną, doprowadzając do współczesnych plag – alergii, nietolerancji pokarmowych i otyłości. Podczas podróży przez jelito (dosłownie!) z doktorem Michaelem Mosleyem dowiesz się: • jak diety oddziałują na bakterie jelitowe, wagę i poziom cukru we krwi, • dlaczego ludzie różnie reagują na te same pokarmy, • w jaki sposób jelita wpływają na osobowość i nastrój człowieka, • jak dobrać właściwe pre- i probiotyki, • co jeść, by uniknąć otyłości. W książce znajdziesz także dwufazowy program odnowy mikroflory jelitowej oraz przepisy na dania wspierające przyjazne bakterie. Zadbaj o nie, by cieszyć się dobrym zdrowiem i... jeszcze lepszym samopoczuciem! Pamiętaj, że jelita wiedzą lepiej, co jest dla ciebie dobre!
Bestseller
Z tą ekipą nie da się nudzić! Kuba jest rezolutnym chłopakiem, który wraz z rodziną spędza wakacje nad jeziorem w lesie. Gdy przypadkiem odkrywa ukryty skarb, postanawia wziąć sprawy w swoje ręce, nie wtajemniczając w to nikogo z dorosłych. Pomagają mu: brat Filip oraz sąsiadki – Oliwia i Jagoda. Pod nogami zawsze pałęta się ukochany pies. Co złowrogo hałasuje na zakurzonym strychu? Jak rozszyfrować tajemniczą mapę? I co z tym wszystkim ma wspólnego Juliusz Cezar? Zagadki, szyfry i nieodkryte tajemnice. Daj się porwać grupie młodych odkrywców i rusz wspólnie z nimi na poszukiwanie odpowiedzi na wszystkie pytania. Magdalena Stachula – autorka thrillerów – udowadnia, że doskonale odnajduje się w roli autorki książek przygodowych dla dzieci, które zachwycą także dorosłych czytelników.