Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? Vadim Makarenko Książka

Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?
24,00 zł
32,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Znak
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 224
Format: 144 x 205 mm
Rok wydania: 2008
Zobacz więcej
Czy to możliwe, że Służba Bezpieczeństwa była prekursorem współczesnych badań rynkowych? Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u. Tajne służby kapitalizmu nie stawiają nas wprawdzie przed tak dramatycznymi wyborami, jak kiedyś służby specjalne, ale w gruncie rzeczy są one podobne. Stworzenie portretu klienta pozwala specom od marketingu dokładnie go sobie wyobrazić: jego język, motywacje zakupowe, ulubione gazety, stacje telewizyjne itp. Ważne jest wszystko: w jakiej dzielnicy mieszkamy, jakie mamy wykształcenie, jak często i gdzie robimy zakupy, czy mamy w domu zwierzęta i gdzie jeździmy na wakacje. Makarenko wyróżnił więc w książce trzy główne obszary zbierania informacji, strefy, w których jesteśmy obserwowani: dom, poza domem, pracę. Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? to książka, która uświadamia nam, że inwigilacja może mieć różne oblicza. Więcej o książce i jej autorze na www.tajnesluzbykapitalizmu.pl 

Szczegółowe informacje na temat książki Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?

Wydawnictwo: Znak
EAN: 9788324009404
Autor: Vadim Makarenko
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 224
Format: 144 x 205 mm
Rok wydania: 2008
Data premiery: 2008-02-28
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak Sp. z o.o.
Tadeusza Kościuszki 37
30-105 Kraków
PL
e-mail: [email protected]

Podobne do Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?

Oceny i recenzje książki Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą?

Średnia ocen:
6.76 /10
Liczba ocen:
75
lubimyczytac.pl
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

17/03/2008
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

Wróciłem do domu i przeczytałem w dwa wieczory. Z prawdziwą przyjemnością.

15/07/2009
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

Książkę tę można śmiało postawić obok „No logo" Naomi Klein oraz „Mcdonaldyzacji świata" George'a Ritzera. Jest jedną z tych pozycji wyrywających ze snu, w którym świat jest pełen miłych ludzi, przyjaznych firm i kolorowej rzeczywistości dostępnej na wyciągnięcie ręki. Przewodnim i głównym tematem jest próba zajrzenia, co kryje się za pięknymi, kolorowymi obrazkami znanymi z reklam. Analizy współczesnych socjologów, filozofów i kulturoznawców coraz częściej dostrzegają osłabienie struktur narodowych, państwowych oraz interpersonalnych na rzecz ekspansji wielkich, międzynarodowych korporacji.

08/11/2011
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

"Tajne służby kapitalizmu" to kolejna, po „Nielegalnych" Vincenta Severskiego, książka, która wylądowała na mojej elektronicznej półce dzięki sprytnym promocjom księgarni (a raczej: platformy) Woblink. I tak, jak w przypadku poprzedniej, nie spodziewałem się niczego super specjalnego po pozycji za 1 PLN - i miło się zdziwiłem. Vadim Makarenko, białoruskiego pochodzenia dziennikarz "Gazety Wyborczej" prezentuje tu serię artykułów opowiadających o mechanizmach, na których opiera się działanie marketingu, zdobywanie wiedzy o konsumentach tak, by jak najefektywniej zareklamować towar i dzięki temu sprzedać go w jak największej ilości.

25/09/2024
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

"Tajne służby kapitalizmu" to kolejna, po „Nielegalnych" Vincenta Severskiego, książka, która wylądowała na mojej elektronicznej półce dzięki sprytnym promocjom księgarni (a raczej: platformy) Woblink. I tak, jak w przypadku poprzedniej, nie spodziewałem się niczego super specjalnego po pozycji za 1 PLN - i miło się zdziwiłem. Vadim Makarenko, białoruskiego pochodzenia dziennikarz "Gazety Wyborczej" prezentuje tu serię artykułów opowiadających o mechanizmach, na których opiera się działanie marketingu, zdobywanie wiedzy o konsumentach tak, by jak najefektywniej zareklamować towar i dzięki temu sprzedać go w jak największej ilości.

25/09/2024
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

Książkę tę można śmiało postawić obok „No logo" Naomi Klein oraz „Mcdonaldyzacji świata" George'a Ritzera. Jest jedną z tych pozycji wyrywających ze snu, w którym świat jest pełen miłych ludzi, przyjaznych firm i kolorowej rzeczywistości dostępnej na wyciągnięcie ręki. Przewodnim i głównym tematem jest próba zajrzenia, co kryje się za pięknymi, kolorowymi obrazkami znanymi z reklam. Analizy współczesnych socjologów, filozofów i kulturoznawców coraz częściej dostrzegają osłabienie struktur narodowych, państwowych oraz interpersonalnych na rzecz ekspansji wielkich, międzynarodowych korporacji.

25/09/2024
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem

Wróciłem do domu i przeczytałem w dwa wieczory. Z prawdziwą przyjemnością.

Bestsellery

Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość

Nowości

Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość