Brand Equity Metody badania siły marek

Dariusz Kubuj

Brand Equity Metody badania siły marek

96,43

 

Pojęcie siły marki (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się mnóstwo propozycji ujęcia tematu z wielu różnych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, zarówno akademickie jak i komercyjne.
Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika przez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania. Czytelnicy z pewnością docenią bardzo rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek dostępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej. Ważnym atutem jest przy tym unikalna wiedza praktyczna Autora, co pozwala na omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń zebranych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie.
W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszystkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych oraz osób zajmujących się markami naukowo lub studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta.
Książka odwołuje się do bardzo zaawansowanej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek) oraz postaw i procesów nieświadomych (psychologia). Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą. Nawet osoba dobrze znająca się na opisywanym zagadnieniu może się wiele nowego dowiedzieć. Autor odnosi się bardzo krytycznie do wielu podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), często stosowanych bezrefleksyjnie („bo zawsze się tak robi”), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone. Prof. dr hab. Dominika Maison Katedra Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski To interdyscyplinarne studium fenomenu marki. Po tę pozycję powinien koniecznie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem, a także wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas. Marki bowiem ten świat w znacznym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, że zagadnienia naukowe powinny być przedstawiane tak prosto, jak to możliwe. Ale nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie przedstawia zagadnienia marki. Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej niż on.
prof. dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-012-2325-0

EAN: 9788301223250

Liczba stron: 420

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 119,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.3 / 10 (19 ocen)

2872

24,79 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (28 ocen)

2499

24,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3148

31,48 zł - najniższa cena 46,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (158 ocen)

3399

33,99 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (395 ocen)

1750

17,50 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (414 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.2 / 10 (79 ocen)

3020

30,20 zł - najniższa cena 46,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.0 / 10 (5 ocen)

3399

33,99 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

1328

12,57 zł - najniższa cena 16,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (18 ocen)

2976

29,76 zł - najniższa cena 48,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka