Zrozumieć Michaela Portera Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną

Joan Magretta

Zrozumieć Michaela Portera Jak stworzyć dobrą strategię i zdobyć przewagę konkurencyjną

7.0

(2 oceny) wspólnie z

59,90

 

Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków.
Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w dziedzinie strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych i konkurowanie na skalę globalną.
Koncepcje Portera nigdy nie były tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza.
KWINTESENCJA NAJISTOTNIEJSZYCH IDEI BIZNESOWYCH NASZYCH CZASÓW
Przełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej, łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam Porter, nie zebrał tego w jedną całość.
Czyni to ta przejrzysta i zwięzła książka.
Została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem przez Joan Magrettę, redaktorkę „Harvard Business Review”, i zawiera streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny dla czytelnika sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera, wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak mogą być zastosowane w praktyce przez menedżerów.
Współczesne koncepcje dotyczące konkurowania i strategii mają swoje źródło w pracach Portera. Są one powszechnie wykorzystywane przez menedżerów na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one również często mylnie rozumiane i niewłaściwie stosowane. Bogate doświadczenie biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować najczęściej występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, by być najlepszym. Zrozum Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, by być najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna drogę do upadku.
Joan Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad. Obecnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem w Bain & Co oraz redaktorem „Harvard Business Review”. Jest laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What Management Is uznanej za nr 1 roku przez „The Economist”.

MT Biznes
Oprawa: Oprawa twarda z obwolutą

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-774-6419-9

EAN: 9788377464199

Tytuł oryginalny: Understanding Michael Porter: The Essential Guide to Competition and Strategy

Liczba stron: 220

Format: 16.4x24.0

Cena detaliczna: 59,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem