Test refleksji nad myśleniem Podręcznik

Białecka-Pikul Marta, Stępień-Nycz Małgorzata

Test refleksji nad myśleniem Podręcznik

36,09

 

Podręcznik przedstawia budowę i własności psychometryczne pierwszego polskiego testu do oceny u dzieci w wieku od 4 do 6 lat poziomu zdolności do rozumienia zachowań ludzi jako kierowanych przez stany umysłowe, określanej w literaturze jako „teoria umysłu” (theory of mind), „czytanie w umyśle” (mindreading) lub „mentalizowanie” (mentalizing). Konstrukcja testu oparta jest na założeniach koncepcji rozwoju zdolności dzieci do refleksji nad myśleniem autorstwa Marty Białeckiej-Pikul (2012). Należy z zadowoleniem odnotować zarówno sam fakt powstania Testu Refleksji nad Myśleniem, jak i publikację podręcznika do niego, gdyż ze względu na brak podobnego narzędzia, posiadającego standaryzację oraz wstępne normy, wypełnia on lukę w obszarze badań nad teorią umysłu u polskojęzycznych dzieci. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do badaczy rozwoju społeczno-poznawczego dzieci, ale również do diagnostów, którzy zainteresowani są oceną tego aspektu rozwoju.
Z recenzji dr. hab. Adama Putko, prof. UAM

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-233-4650-0

EAN: 9788323346500

Liczba stron: 110

Format: 145x205mm

Cena detaliczna: 39,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem