Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Paweł Dittmann, Iwona Dittmann, Ewa Szabela-P

Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem

59,00 zł

4142

 

Prognozowanie - jako jeden ze środków wykorzystywanych w procesie planowania - nabiera szczególnego znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, ponieważ złe antycypowanie przyszłych trendów może być niszczące dla firmy. Niezwykle istotne są pod tym względem informacje o przyszłej sytuacji zarówno przedsiębiorstwa, jak i jego otoczenia, które zmniejszają lukę informacyjną,

Autorzy podręcznika omówili w nim metody prognozowania, które ich zdaniem mogą znaleźć najszersze zastosowanie w przedsiębiorstwie. Przy ich wyborze kierowali się ocenami formułowanymi przez menedżerów oraz własnymi doświadczeniami, Całość stanowi kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień związanych z tą ważną dziedziną zarządzania, do których należą:
znaczenie prognozowania dla przyszłości przedsiębiorstwa, przebieg procesu
prognostycznego,
eksploracja danych prognostycznych i ich analiza, zastosowanie odpowiednich rodzajów oprogramowania,
metody prognozowania sprzedaży oparte na wykrytych prawidłowościach, stosowane modele formalne i nieformalne oraz wykorzystanie opinii ekspertów,
sposoby integracji modeli prognostycznych, korygowania prognoz i ich monitorowania,
prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie, metody oceny retrospektywnej i prospektywnej sytuacji finansowej oraz prognozowania bankructwa,
Uzupełnieniem omawianych metod są liczne przykłady ich zastosowania, w większości z wykorzystaniem programu STATISTICA. Podręcznik zawiera więc cenny materiał zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, jak i menedżerów tworzących prognozy i posługujących się nimi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Wolters Kluwer
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-752-6696-2

Liczba stron: 320

Wolters Kluwer

Format: 168x240mm

Cena katalogowa: 59,00 zł

Cena pakietu

93,90 zł

6236

Cena pakietu

98,90 zł

6536