System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

Barbara Cieślik

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

49,90

 

Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości.
Nazwa „bonus-malus” nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód.
Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęciła specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazała również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.

Poltext
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-756-1308-7

EAN: 9788375613087

Liczba stron: 232

Format: 165x235mm

Cena detaliczna: 49,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem