Ludzie interesu w przedwojennej Polsce Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

Maria Barbasiewicz

Ludzie interesu w przedwojennej Polsce Przedsiębiorcy, filantropi, kapitaliści

8.1

(28 ocen) wspólnie z

89,00

 

O powodzeniu firmy decydowały: rzutkość, odwaga, wiedza, umiejętność lawirowania przedsiębiorcy wśród zmieniających się okoliczności gospodarczych i politycznych, także szczęście i pewna bezwzględność.

To wyjątkowa na rynku książka, która prezentuje niezwykle różnorodne środowisko przedwojennych przemysłowców i biznesmenów – ludzi zawodowo związanych z gospodarką i finansami Drugiej Rzeczypospolitej. Przedstawia je na tle ówczesnych uwarunkowań ekonomicznych, politycznych i społecznych, pokazując jego blaski i cienie.
Opisuje sytuację kraju po odzyskaniu niepodległości (zniszczenia wojenne, dziedzictwo zaborów, wahania koniunktury, wojny celne, ustawodawstwo pracy itp.), a także załamanie gospodarcze w latach wielkiego światowego kryzysu i to, w jaki sposób sobie z nim radzono.
W książce nie brakuje ciekawych dygresji o badaniach naukowych, niecodziennych wynalazkach, nowoczesnej reklamie, metodach zarządzania czy podejścia do pracowników.

Autorka śledzi losy kilkunastu postaci, które stanowiły o obrazie polskiej przedwojennej przedsiębiorczości, prezentując sylwetki konkretnych właścicieli firm z różnych branż i regionów, wielkich i tych mniejszych. Stara się pokazać nie tylko ich sukcesy i porażki, ale również cechy charakteru, umożliwiające im spektakularne osiągnięcia, często na skalę wykraczającą poza granice RP. Nazwiska takie, jak Wedel czy Goetz-Okocimski, medialny koncern IKC czy sukcesy przemysłu chemicznego (sztuczny kauczuk z Wolbromia), robią wrażenie nawet dzisiaj.

Opowieść o ludziach i ich biznesach, o przebojowości i sprycie, ich wyborach, wartościach, jakimi się kierowali, o ich życiu codziennym, hobby, rozrywkach – ze względu na zasobność portfeli czasem bardzo widowiskowych – są nie tylko ciekawą lekturą, ale mogą też stanowić świetną inspirację na przyszłość.

Dom Wydawniczy PWN
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-770-5285-3

EAN: 9788377052853

Liczba stron: 432

Format: 195x235mm

Cena detaliczna: 89,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem