Koszyk 0
Opis:
Antologia tekstów z socjologii wizualnej! Współczesny człowiek w codziennych, zwyczajnych, rutynowych działaniach styka się z niezwykle bogata ikonosferą. Obraz staje się istotnym nośnikiem znaczeń, sposobem ekspresji, środkiem komunikacji międzyludzkiej. Analiza i interpretacja obrazów spotykanych w przestrzeni społecznej otwiera nowe możliwości poznania mechanizmów życia społecznego. Nic dziwnego, że wielu teoretyków wprowadza pojęcie "zwrotu ikonicznego" ... a nową i zarazem jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dyscyplin nauk społecznych jest "socjologia wizualna". Redaktorzy tomu - wybitny teoretyk socjologii Piotr Sztompka oraz specjalizująca się w socjologii wizualnej Małgorzata Bogunia-Borowska, którzy wspólnie prowadzą jedno z pierwszych w Polsce seminariów z tego zakresu - przygotowali swój autorski wybór tekstów z klasyki oraz najnowszej zagranicznej literatury socjologicznej, dotyczącej wizualnych aspektów współczesnego społeczeństwa. Teksty poprzedzone zostały niezwykle oryginalnymi autorskimi esejami obojga badaczy. Fotospołeczeństwo to jednak nie tylko antologia naukowych tekstów. To wspaniały, różnorodny punkt wyjścia dla wszystkich, dla których ważne jest uczestnictwo we współczesnej społecznej ikonosferze. Od designerów i grafików, po miłośników mody, odbiorców reklam czy fotografów-amatorów. Po lekturze tych Fotospołeczeństwa świat będzie wyglądał inaczej! Antologia Fotospołeczeństwo jest publikacją reprezentującą najwyższy poziom naukowy. Dzięki niej polski czytelnik będzie miał szansę na nadrobienie opóźnień i pełną dostępność fundamentalnych i ważnych tekstów w dziedzinie socjologii wizualnej i mediów. Prof. dr hab. Wiesław Godzic, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wybór tekstów dokonany przez Piotra Sztompkę i Małgorzatę Bogunię-Borowską jest bardzo kompetentny i pozwala czytelnikowi zaznajomić się z najbardziej wartościowymi tekstami na temat genezy socjologii wizualnej, jej głównych wątków teoretycznych, a także metod badawczych specyficznych dla nurtu socjologii Prof. dr hab. Edmund Wnuk-Lipiński. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Znak
  • twarda
Mniej Więcej
  • Piotr Sztompka, Małgorzata Bogunia-Borowska
  • 2012
  • 2
  • 864
  • 240
  • 170
  • 978-83-240-1803-1
  • 9788324018031
  • ZAOCL

Recenzje czytelników

Antologia jakiej jeszcze nie było

Ocena:
Autor:
Data:
"Fotospołeczeństwo", w tym tytule mieści się cały temat tej książki. Przytaczane teksty światowej sławy osobistości takich jak Barthes, Eco, Baudrillard, tyczą się roli fotografii, reklamy, grafiki i wszelkiego rodzaju ikon w naszym współczesnym społeczeństwie. Autorzy pokazują jakie procesy nim rządzą oraz jakich zmian możemy się spodziewać. Rozjaśniają i porządkują zagadnienia, poszerzają naszą wiedzę i świadomość. Pomagają nam zrozumieć mechanizmy władające obrazem ... tak abyśmy umiejętniej funkcjonowali w naszym już nieco przesyconym świecie kolorowych migawek. Wspaniała pozycja dla artystów, naukowców, studentów i fachowców od reklamy. Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena