Konto

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji Renata Piasecka-Strzelec Książka

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
29,25 zł
39,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Universitas
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
Liczba stron: 254
Format: 160x240mm
Rok wydania: 2019
Zobacz więcej
Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych. W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych. Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa. Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci. Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).

Szczegółowe informacje na temat książki Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Wydawnictwo: Universitas
EAN: 9788324235063
Autor: Renata Piasecka-Strzelec
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
Liczba stron: 254
Format: 160x240mm
Rok wydania: 2019
Podmiot odpowiedzialny: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS
Sławkowska 17
31-016 Kraków
PL
e-mail: [email protected]

Oceny i recenzje książki Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Nowości

Zyskaj darmową dostawę
za zapis do newslettera!
Nie przegap nowości, promocji i unikalnych ofert.
*Kod jednorazowego użycia przy minimalnej wartości koszyka 69 zł.