Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów Mirosław Bochenek Książka

Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów
31,50 zł
42,00 zł - sugerowana cena detaliczna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 380
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Zobacz więcej
Wprowadzenie / 9 Rozdział 1. Rozwój kategorii wartości przed powstaniem nauki ekonomii / 19 1. Kategorie wartości wykoncypowane przez Herodota i Arystotelesa / 20 2. Ustalenia rzymskich prawników na temat wartości / 23 3. Wkład św. Tomasza z Akwinu do rozwoju koncepcji wartości / 28 4. Wartość według reprezentantów merkantylizmu oraz krytyków tej doktryny: Jeana Bodina, Williama Petty’ego, Johna Locke’a, Johna Lawa, Richarda Cantillona i Jamesa Steuarta-Denhama / 30 5. Zagadnienie wartości w rozważaniach fizjokratów – François Quesnay, Anne Robert Jacques de Turgot i Guillaume-François Le Trosne / 38 Rozdział 2. Zobiektywizowane teorie wartości jako fundament ekonomii w szkole klasycznej / 45 1. Dwie wersje teorii wartości Adama Smitha: zależnej od pracy oraz zależnej od kosztów produkcji / 48 2. Uwagi Jeremy’ego Benthama oraz Christiana von Schlözera o wartości / 60 3. System teoretyczny ekonomii Davida Ricardo oparty na udoskonalonej teorii wartości uzależnionej od pracy / 65 4. Użyteczność i koszty produkcji jako przyczyny wartości według Jeana Baptiste’a Saya / 75 5. Pogląd Frédérica Claude’a Bastiata o wartości wypływającej z usług stanowiących zaoszczędzoną pracę / 86 6. Zsyntetyzowanie nauki o wartości szkoły klasycznej przez Johna Stuarta Milla / 93 7. Rozważania Fryderyka Floriana Skarbka o przyczynach wartości / 102 Rozdział 3. Teoria wartości według twórców ekonomii heterodoksyjnej / 111 1. Pożyteczność i wartość u Adama Heinricha Müllera / 114 2. Powiązanie wartości z pracą zaoszczędzoną przez Henry’ego Charlesa Careya / 115 3. Koncepcja wartości Wilhelma Georga Friedricha Roschera jako reprezentatywne ujęcie nurtu historycznego / 117 4. Kategoria wartości oparta na teorii energii społecznej – propozycja Zygmunta Herynga / 120 5. Rozważania Stanisława Grabskiego o wartości jako zjawisku społeczno-gospodarczym/ 126 Rozdział 4. Kategoria wartości w nurcie myśli socjalistycznej / 141 1. Połączenie wartości z bogactwem przez Jeana Charles’a Léonarda Simonde’a de Sismondiego / 143 2. Koncepcja wartości dodatkowej Williama Thompsona i Thomasa Hodgskina / 147 3. Teoria proporcjonalności wartości produktu Pierre’a Josepha Proudhona / 148 4. Teorie wartości i wartości dodatkowej Karola Henryka Marksa / 158 5. Leona Winiarskiego krytyczna analiza Marksowskiej teorii wartości oraz wartości dodatkowej / 161 [...]

Szczegółowe informacje na temat książki Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
EAN: 9788323145646
Autor: Mirosław Bochenek
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Liczba stron: 380
Format: 16.0x22.0cm
Rok wydania: 2021
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Wydawnictwo Naukowe UMK
Jurija Gagarina 5
87-100 Toruń
PL
e-mail: [email protected]

Inne książki Mirosław Bochenek

Oceny i recenzje książki Istota i miejsce kategorii wartości w teorii ekonomii Ewolucja poglądów

Średnia ocen:
~ /10
Liczba ocen:
0
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość

Nowości

Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość