Własność pracownicza Jak wspiera rozwój biznesu

Case John, Rosen Corey, Staubus Martin

Własność pracownicza Jak wspiera rozwój biznesu

7.5

(2 oceny) wspólnie z

30,94

 

Wiele się dziś w Polsce (ale też na świecie) pisze o pułapce średniego wzrostu i rosnących nierównościach dochodowych. Okazuje się, że ciekawą odpowiedzią na pewne niedoskonałości kapitalizmu może być akcjonariat pracowniczy – idea zaproponowana w latach 50. przez amerykańskiego ekonomistę Louisa O. Kelso (1913–1991). Koncepcja, znana dobrze autorom polskiej transformacji, niespecjalnie się u nas przyjęła. Tymczasem, np. amerykańscy przedsiębiorcy bardzo chętnie włączają pracowników do udziału w kapitale. Własność pracownicza to jednak nie tylko posiadanie przez pracownika akcji. I o tym właśnie piszą Corey Rosen, John Case i Martin Staubus.

Corey Rosen, założyciel i dyrektor Narodowego Centrum Badań nad Akcjonariatem Pracowniczym (National Centre for Employee Ownership, NCEO). Autor i współautor kilkunastu książek i kilkuset artykułów popularyzujących ideę własności pracowniczej. Wcześniej wykładowca akademicki (Ripon College). Współpracował z Senatem USA.

John Case, autor wielu publikacji poświęconych przedsiębiorczości i zarządzaniu. W latach 90. Redaktor magazynów „Inc.” i „Harvard Management Update” oraz redaktor naczelny Harvard Buisness School Publishing. Współtworzy publikacje ekonomiczne i biznesowe z Bain & Company, Southwest Airlines czy Buisness Literacy Institute.

Martin Staubus, prawnik, doradca biznesowy. Pełni funkcję dyrektora zarządzającego w Instytucie Beystera na Uniwesytecie Kalifornijskim w San Diego oraz członka zarządu NCEO. Wcześniej pracował w Departamencie Pracy USA.

Recenzje:
Fragment przedmowy do wydania polskiego Mateusza Morawieckiego, Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Rozwoju:
Akcjonariat pracowniczy, wprowadzony w przemyślanej formie, ma szansę stać się na polskim gruncie nie tylko jednym z narzędzi skutecznego niwelowania nierówności społecznych i stymulowania innowacyjności. Może on także służyć budowaniu kultury dialogu, współdziałania i orientacji na cele wspólnotowe, które harmonijnie współgrają z realizacją celów indywidualnych.

Kurhaus Publishing
Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-653-0113-0

EAN: 9788365301130

Tytuł oryginalny: Equity. Why employee ownership is good for business

Liczba stron: 290

Format: 15.0x21.0cm

Cena detaliczna: 49,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem