Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola

Ewelina Jarosz

Utrata i pustka? Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola

49,12

 

Ponowoczesny model recepcji malarstwa barwnego pola to projekt przepisania historii ekspresjonizmu abstrakcyjnego – najbardziej narcystycznego z nowoczesnych „izmów” w sztuce zachodniej, a także przełamania jego kapitalistycznego impasu. Autorka przedstawia meandrujący proces dekonstrukcji modernizmu, a także proponuje nieopowiedziane dotąd, emancypacyjne historie prac artystycznych liderów malarstwa barwnego pola: Barnetta Newmana, Clyfforda Stilla i Marka Rothki. Poszukuje ich poza stezaurowanymi, modernistycznymi ramami, z których wykluczone zostały takie emancypacyjne tematy jak: cielesność, partnerstwo, taniec, burze pyłowe (dustery), peryferie, ubóstwo czy zapośredniczenia obrazów malarskich w kulturze popularnej. Poprzez studia przypadków dowodzi, że istnieje wiele możliwych narracji historii malarstwa barwnego pola, które rzucają wyzwanie dominującym opowieściom poprzez włączenie współczesnych interpretacji.

Tako / Polski Instytut Studiów nad Sztuką Świata
Oprawa twarda

Wydanie: Pierwsze

EAN: 9788366758063

Liczba stron: 387

Format: 170 x 240mm

Cena detaliczna: 59,00 zł

Rok wydania: 2021

Komentarze nie są potwierdzone zakupem