The World of Islam in Research Perspectives of Oriental Studies and Political Science Vol. 2 Society

Dahl Michał, Hanczewski Paweł, Lewicka Magdalena

The World of Islam in Research Perspectives of Oriental Studies and Political Science Vol. 2 Society

49,00

 

Książka The World of Islam in Research Perspectives of Oriental Studies and Political Science pod redakcją Michała Dahla, Pawła Hanczewskiego i Magdaleny Lewickiej to niezwykle interesująca monografia ukazująca w wielu przypadkach nieznane aspekty kultury świata islamu, w innych zaś proponująca odmienne interpretacje problemów już znanych i – zdawałoby się – rozwiązanych. [...] Zgodnie z tytułem praca ukazuje podejmowane zagadnienia z punktu widzenia dwóch dyscyplin naukowych – nauk o polityce i orientalistyki. Istotne jest uwypuklenie tych dwóch aspektów, bowiem mimo że dyscypliny te od dawna ze sobą współdziałają, to rzadko jest to podkreślane w tak jednoznaczny sposób. [...] teksty dotyczą rozmaitych istotnych zagadnień blisko-wschodnich, od starożytności po współczesność. Wewnętrzny podział zastosowany przez redaktorów naukowych wskazuje, które dziedziny rzeczywistości tego regionu zostały uwzględnione. Książka będzie zatem pożyteczną lekturą dla czytelników zainteresowanych najrozmaitszymi aspektami przeszłości i współczesności świata islamu. Odnoszą się one zasadniczo do trzech subregionów, czy też kultur, muzułmańskiego Bliskiego Wschodu: arabskiego, tureckiego i perskiego, ale znajdujemy tu także teksty dotyczące Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. [...] Ze względu na różnorodność poruszanych zagadnień książka będzie stanowić istotny wkład w rozwój polskich badań nad szeroko pojętym Orientem w rozmaitych ujęciach metodologicznych. Publikacja stać się zatem może punktem wyjścia dla ważkich dyskusji naukowych w zakresie badań nad islamem.

Z recenzji prof. dra hab. Marka M. Dziekana

Adam Marszałek
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-818-0043-3

EAN: 9788381800433

Liczba stron: 406

Format: 16.0x23.0cm

Cena detaliczna: 49,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem