The impact of the entrepreneurs’ Catholic religiosity upon shadow economy activities in Poland after Approaching the moral community perspective

Rafał Smoczyński

The impact of the entrepreneurs’ Catholic religiosity upon shadow economy activities in Poland after Approaching the moral community perspective

21,00

 

Rafał Smoczyński jest autorem cennej monografii z zakresu socjologii ekonomicznej, poświęconej moralnej infrastrukturze działań gospodarczych. Monografia ma wymiar teoretyczny i empiryczny. Ten pierwszy skupia się na klasycznym dorobku socjologii ekonomicznej, zwłaszcza na socjologii Durkheima i współczesnych kontynuatorów jego metodologii (autor odwołuje się przede wszystkim do tekstów Wolfganga Streecka), a także wielokrotnie nawiązuje do Webera, zwłaszcza do rozpowszechnionej w środowisku socjologów ekonomicznych Swedbergowskiej interpretacji koncepcji Webera. Przyjmując perspektywą socjologii ekonomicznej autor odnosi się także do dorobku Marka Granovettera i jego ujmowania działań rynkowych jako zakorzenionych w strukturach socjo-normatywnych. Współczesne odniesienia teoretyczne są bardzo szerokie, wykraczają daleko poza główne, najczęściej cytowane teksty czołowych reprezentantów nowej fali socjologii ekonomicznej; Autor przytacza wiele aktualnie rozwijanych koncepcji, jego monografia jest erudycyjnie gęsta. […] Rafał Smoczyński stawia pytanie badawcze, czy w warunkach społeczeństw postsocjalistycznych, naznaczonych anomijnym deficytem więzi społecznych, niskim poziomem zaufania (i szerzej, kapitału społecznego), mizerną kondycją społeczeństwa obywatelskiego itd., zaangażowanie religijne może ograniczać pewne kategorie zachowań dewiacyjnych w gospodarce, a co za tym idzie, wypełniać funkcję suplementarną w stosunku do państwowych instytucji regulacyjnych.

(z recenzji prof. dr. hab. Juliusza Gardawskiego)

IFiS PAN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-768-3112-1

EAN: 9788376831121

Liczba stron: 233

Format: 145x205mm

Cena detaliczna: 21,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem