Socjotechnika Sztuka zdobywania władzy nad umysłami

Christopher Hadnagy

Socjotechnika Sztuka zdobywania władzy nad umysłami

6.0

(3 oceny) wspólnie z

44,90

 

Inżynieria społeczna określa sposoby wpływania na drugiego człowieka w celu nakłonienia go do działania, które może być niezgodne z jego osobistym interesem. Koszt użycia socjotechnik jest bardzo niski, ryzyko - akceptowalne, a korzyści bywają ogromne. Uważa się, że socjotechniki są nieodzownym narzędziem hakerów, przestępców czy służb specjalnych. Oczywiście, nie zawsze intencje towarzyszące stosowaniu inżynierii społecznej zasługują na potępienie: tego rodzaju działanie przy kampaniach edukacyjnych, akcjach charytatywnych czy w marketingu trudno jednoznacznie nazywać nieetycznym. Niemniej wiedza o socjotechnikach staje się obecnie bardzo ważna, choćby po to, aby skutecznie bronić się przed atakami tego typu.

To drugie, przejrzane i gruntownie zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika po różnych technikach inżynierii społecznej, od klasycznych po najnowocześniejsze. Przedstawiono tu naukowe podwaliny socjotechnik, a poszczególne metody, takie jak tworzenie pretekstu, modelowanie komunikacji, tailgating czy phishing, opisano z przywołaniem rzeczywistych zdarzeń. Książka pozwala zrozumieć, jak łatwo jest skłonić ludzi do podjęcia szkodliwych decyzji, a równocześnie podpowiada, jak można skutecznie bronić się przed socjotechnikami. Są one coraz powszechniejsze: w ciągu ostatnich kilku lat ich zastosowanie bardzo się rozpowszechniło - i dotyczy to zarówno przestępców, jak i najzupełniej legalnie działających profesjonalistów.

W tej książce między innymi:

najnowsze osiągnięcia zawodowej socjotechniki
stosowanie białego wywiadu, manipulacja relacjami, praca na emocjach
testy penetracyjne, phishing, vishing, podszywanie się
budowanie systemu obrony przed atakami socjotechnicznymi
wykorzystanie umiejętności miękkich w inżynierii społecznej
Inżynieria społeczna: najważniejsze narzędzie hakerów, polityków i... aktywistów!

OnePress
Oprawa miękka

Wydanie: drugie

ISBN: 978-83-283-6319-9

EAN: 9788328363199

Tytuł oryginalny: Social Engineering: The Science of Human Hacking

Liczba stron: 312

Format: 16.0x23.5cm

Cena detaliczna: 44,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem