Komentarze nie są potwierdzone zakupem
Jaką rolę ogrywa religia w sekularnym systemie politycznym, takim jak amerykański? Czy wyznanie religijne kandydata w wyborach prezydenckich, jego przynależność do organizacji religijnej, przekonania w kwestiach moralności wpływają na decyzje wyborców?
Książka przedstawia transformację w sposobie traktowania religii w prezydenckich kampaniach wyborczych w Stanach Zjednoczonych, zaczynając od dominacji kandydatów grupy WASP, uprzywilejowanych społecznie i politycznie protestantów pochodzenia anglosaskiego, po pierwszą kandydaturę katolika w wyborach prezydenckich 1928 roku oraz pierwszego i jedynego prezydenta-katolika wybranego w wyborach 1960 roku, po kandydaturę mormona w kampanii wyborczej 2012 roku. Zachodzące przeobrażenia etniczne, kulturowe i religijnie społeczeństwa amerykańskiego znajdują odbicie w wyborze kandydatów na prezydenta i wiceprezydenta we współczesnych kampaniach.
Wydanie: drugie
ISBN: 978-83-810-2159-3
EAN: 9788381021593
Format: 18.1x22.3
Cena detaliczna: 40,00 zł