Moda model(ka) i czytelnicy O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Moda model(ka) i czytelnicy O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

6.0

(2 oceny) wspólnie z

51,45

 

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, „gęste” opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako „całościowe zjawisko społeczne” w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej – pozostając w kręgu tej metaforyki – swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.
Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Broszurowa ze skrzydełkami

ISBN: 978-83-808-8155-6

EAN: 9788380881556

Liczba stron: 336

Format: 16.9x24.0

Cena detaliczna: 51,45 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem