Kulturotwórcze i edukacyjne funkcje bibliotek publicznych Teoria i praktyka

Kulturotwórcze i edukacyjne funkcje bibliotek publicznych Teoria i praktyka

 

W ostatnich latach ożywiła się dyskusja na temat przyszłości bibliotek publicznych, a także misji, jaką mają spełniać w społeczeństwie informacji i wiedzy; postrzega się je jako centra informacji, edukacji i kultury. Za nadrzędną misię biblioteki publicznej uznaje się kształtowanie i wyrabianie nawyków czytelniczych, wspieranie edukacji, stwarzanie jednostkom możliwości do rozwoju osobistego, budowanie świadomości dziedzictwa kulturowego, zapewnianie dostępu do wszelkich rodzajów informacji, organizowanie odpowiednich usług oraz pogłębianie umiejętnośi informacyjnych.

Czy rzeczywiście placówki te są lokalnymi "wrotami do wiedzy"? Czy realizują stawiane im cele i nadążają za zmianami otaczającego je świata?
Publikacja niniejsza stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, porusza kwestie wyzwań, jakie przed bibliotekami publicznymi stawia społeczeństwo informacji i wiedzy, pokazuje przykłady rozwiązań praktycznych, które mogą być inspiracją dla środowiska bibliotekarzy.

UMCS
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-778-4040-5

Liczba stron: 182

Format: 170x240mm

Cena katalogowa: 32,55 zł