Język, wartości, działania Szkoła lwowsko-warszawska a wybrane problemy współczesnej psychologii, semiotyki i filozofii

Język, wartości, działania Szkoła lwowsko-warszawska a wybrane problemy współczesnej psychologii, semiotyki i filozofii

24,50

 

Ostatnie dziesięciolecia dwudziestego wieku i początek wieku obecnego można scharakteryzować jako okres popularności terminów zawierających morfem „post”. Mamy więc „poststrukturalizm”, „postmodernizm”, „posthumanizm” itd. Tak utworzone terminy denotują najczęściej poglądy głoszące, iż właśnie wchodzimy, lub weszliśmy, w okres, w którym wyczerpały się możliwości jakiegoś sposobu opisu zjawisk, na przykład możliwości „modernizmu”, „humanizmu”, „strukturalizmu”, należy zatem poszukiwać radykalnie innego sposobu (według pewnych interpretacji) lub pogodzić się z klęską intelektu ludzkiego (według innych).
Autorzy tekstów zebranych w niniejszym tomie w najrozmaitszy sposób wyrażają nadzieję, że na intelektualną kapitulację mamy jeszcze czas. Zanim do niej dojdzie warto, rozwiązując różne problemy współczesnej humanistyki, w pełni wypróbować możliwości, jakie daje nam aparatura pojęciowa szkoły lwowsko-warszawskiej.

Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN
Broszurowa ze skrzydełkami

ISBN: 978-83-939-5896-2

Liczba stron: 298

Format: 16.5x23.5cm

Cena detaliczna: 24,50 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem