Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne

Jak analizować dyskurs? Perspektywy dydaktyczne

 

Tom Jak analizować dyskurs? […] ustanawia swoiste kompendium wiedzy o dyskursie i sposobach jego analizy, przydatne zarówno dla wykładowców prowadzących przedmioty z „dyskursem” w nazwie, jak i dla studentów różnych kierunków humanistycznych i społecznych, którzy w analizie dyskursu mogą odkryć ciekawą propozycję badawczą. […] Książka składa się z 10 rozdziałów. Każdy z nich można czytać osobno jako odrębną propozycję teoretyczno-metodologiczną w analizie dyskursu. Warto jednak potraktować ją jako monografię, ponieważ propozycje te wzajemnie się oświetlają i uzupełniają. Tym, co łączy występujących w tomie językoznawców polonistów, slawistów i neofilologów z socjologami, jest sposób postrzegania dyskursu jako wielogłosowego i dialogicznego fenomenu o mocy kształtowania oblicza rzeczywistości społecznej. […] Poziom opracowania należy ogólnie ocenić bardzo wysoko. […] Widać także wyraźnie, że Autorzy są nie tylko zaawansowanymi badaczami dyskursu, ale – co może ważniejsze z punktu widzenia celu publikacji – doświadczonymi dydaktykami, których cechuje nieustanna troska o aktualność przekazywanej studentom wiedzy oraz jej powiązanie z ich aspiracjami edukacyjnymi i zawodowymi. Wartość poznawcza i przystępność analiz, atrakcyjność inspiracji teoretycznych oraz wyborów metodologicznych i pomysłów metodycznych zawartych w tym tomie została sprawdzona w toku codziennych zajęć akademickich. I jest to ich najlepsza rekomendacja.

z recenzji
dr hab. Magdaleny Steciąg, prof. UZ

Universitas
Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-242-2639-9

Liczba stron: 240

Format: 135x205mm

Cena katalogowa: 39,00 zł