Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata

Imperium McKinseya. Ukryte wpływy najpotężniejszej firmy konsultingowej świata

6.9

(7 ocen) wspólnie z

58,23

 

Demaskatorska książka ujawniająca kulisy działalności McKinsey & Company, najpotężniejszej firmy konsultingowej na świecie, doradzającej korporacjom i rządom.

McKinsey & Company to najbardziej prestiżowa globalna firma konsultingowa, zarabiająca miliardy dolarów na maksymalizacji zysków i zwiększaniu efektywności dużych korporacji i rządów. Zapewnia, że jej misją jest uczynienie świata lepszym miejscem, a jej reputacja przyciąga najbardziej utalentowanych absolwentów uczelni z całego świata. Jak jednak naprawdę działa McKinsey & Company?

Rady McKinseya sprowadzają się zazwyczaj do drastycznego cięcia kosztów. Współpracuje z agencjami rządowymi oraz konkurującymi ze sobą firmami, ale zaprzecza, że stanowi to konflikt interesów. Wymownym przykładem było doradzanie chińskiej firmie inżynieryjnej w budowie sztucznych wysp służących jako bazy dla chińskiej marynarki wojennej przy jednoczesnym inkasowaniu milionów dolarów od Pentagonu, którego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie agresji Chin. Dzięki umowom o zachowaniu poufności McKinsey przez lata unikał nadzoru opinii publicznej mimo doradzania m.in. koncernom tytoniowym i producentom e-papierosów czy firmom ubezpieczeniowym, którym zalecał maksymalne utrudnianie dochodzenia roszczeń przez ofiary wypadków, wykorzystywał swoje kontakty w rządzie Stanów Zjednoczonych w celu osłabienia nadzoru państwa nad firmami finansowymi z Wall Street oraz przyczyniał się do korupcji w krajach rozwijających się takich jak Afryka Południowa. A to jedynie wybrane przykłady.

Bogdanich i Forsythe, stosując zasadę #1 w dziennikarstwie śledczym: „Podążaj tropem pieniędzy”, przedstawili dewastujący obraz firmy, której działania często przyczyniały się do nierówności społecznych i ekonomicznych, sprzyjały korupcji i czyniły świat bardziej niebezpiecznym i niesprawiedliwym.

Kopalnia informacji… Książka opisuje firmę goniącą za zyskami, głoszącą ewangelię redukcji zatrudnienia i offshoringu, kierowaną przez ludzi pozbawionych jakichkolwiek zasad moralnych. Klarowny i druzgocący obraz filozofii zarządzania, która w minionych 50 latach doprowadziła do upadku stabilnej amerykańskiej klasy średniej.

„The New York Times Book Review”

Dwóch znakomitych dziennikarzy śledczych rozbija mur tajności wzniesiony przez jedną z najbardziej wpływowych firm na świecie. Książka przedstawia odkrywczy – i zatrważający – obraz potężnej organizacji, której działania zaprzeczają propagowanej przez nią idei.

Jane Mayer,autorka książek The Dark Side oraz Dark Money

Bogdanich i Forsythe ukazują, jak McKinsey, zamiast optymalizować dobrobyt społeczny, optymalizuje korporacyjne zyski i pogłębia chciwość. W swojej działalności firma niezwykle skutecznie upowszechnia korporacyjne występki i przyczynia się do wzrostu nierówności ekonomicznych w Ameryce. Hipokryzja, chciwość, bezsensowne slajdy w PowerPoint, pomaganie i nakłanianie do przestępstw największych światowych trucicieli i firm farmaceutycznych. Lektura każdej strony gotowała we mnie krew.

— Joseph E. Stiglitz,laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii z 2011 r., profesor Uniwersytetu Columbia

Książka zawiera dewastujący opis wpływów McKinseya na najwyższe szczeble władzy rządowej i korporacyjnej. W zadziwiająco szczegółowy sposób Bogdanich i Forsythe przedstawiają, jak McKinsey wspomagał szkodliwe działania wielu firm i agencji rządowych, od amerykańskich producentów opioidów po rosyjskich oligarchów i państwowych monopolistów, włącznie z oskarżonym o zlecenie zabójstwa saudyjskim księciem Mohammedem bin Salmanem. Cały czas głosił przy tym z dumą, że czyni świat lepszym miejscem. Książka jest majstersztykiem dziennikarstwa śledczego.

— James B. Stewart, autor książki Den of Thieves oraz profesor katedry dziennikarstwa biznesowego im. Bloomberga na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Columbia

WALT BOGDANICH – dziennikarz śledczy „The New York Timesa”. Trzykrotnie wyróżniony Nagrodą Pulitzera i czterokrotnie Nagrodą George’a Polka. Przygotowywał reportaże dla telewizyjnego programu „60 Minutes”, stacji ABC News i „The Wall Street Journal”. Ukończył University of Wisconsin licencjatem z nauk politycznych oraz Ohio State University jako magister dziennikarstwa. Mieszka w Port Washington w stanie Nowy Jork.

MICHAEL FORSYTHE – dziennikarz śledczy „The New York Timesa”. Pracując w agencji Bloomberg, należał do zespołu wyróżnionego Nagrodą George’a Polka w 2013 roku. Weteran amerykańskiej Marynarki Wojennej. Ukończył Georgetown University licencjatem z ekonomii międzynarodowej oraz Harvard University jako magister orientalistyki. Mieszka w Nowym Jorku.

MT Biznes
Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: 1

ISBN: 978-83-8231-396-3

EAN: 9788382313963

Liczba stron: 414

Format: 15.5x23.5cm

Cena detaliczna: 79,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

5.4 / 10 (1862 ocen)

2474

24,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.6 / 10 (53 ocen)

1640

16,40 zł - najniższa cena 24,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.5 / 10 (39 ocen)

2250

22,50 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (433 ocen)

2880

28,80 zł - najniższa cena 42,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (3 oceny)

3399

33,99 zł - najniższa cena 55,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.3 / 10 (20 ocen)

2250

22,50 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (91 ocen)

2846

28,46 zł - najniższa cena 45,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (48 ocen)

2660

26,60 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka