Fenomenologie Socjologia versus pedagogika przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej

Falcman Daniel, Kowalski Mirosław

Fenomenologie Socjologia versus pedagogika przesłanki instytyucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej

8.0

(1 ocena) wspólnie z

30,00

 

Głos twierdzeń zawartych w książce to owoc nieraz żmudnych, zawsze intensywnych, podejmowanych z ferworem debat, polemik, konsultacji odbywanych w Instytutach Socjologii, Filozofii oraz Kulturoznawstwa Uniwersytetu Poznańskiego.
Od czasów wydania Fenomenologii a socjologii, pracy zbiorowej pod redakcją Z. Krasnodębskiego, upłynęło ponad dwadzieścia lat. Zdaniem A. Nowaka, istnieje paląca potrzeba odrestaurowania naukowej episteme w przedmiocie socjologicznych fenomenologii. My, jako autorzy tej książki, interpretujemy tę przytomną konstatację A. Nowaka, jako zaproszenie do nadania socjologicznym fenomenologiom nowego kształtu teoretycznego, sproblematyzowania ich podstaw, wzbogacenia o oryginalne konstrukcje empiryczne – nie zaś wyłącznie uzupełnienie kwestii wówczas zaniechanych czy potraktowanych zdawkowo, choć i to istotne.
Niezależnie od imponderabiliów analiz teoriopoznawczych, które spełni ów teks, niedopuszczającym pola widzenia autorów celem studiów jest uprzystępnienie fenomenologii jako formacji intelektualnej nieenigmatycznej, a już na pewno nieezoterycznej.

Impuls
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-758-7854-7

EAN: 9788375878547

Liczba stron: 182

Format: 160x235mm

Cena detaliczna: 30,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem