Europa dziennikarzy Dyplomacja mediów i post narodowa Europa w świetle wypowiedzi niemieckich dziennikarzy prasowych

Agnieszka Szymańska

Europa dziennikarzy Dyplomacja mediów i post narodowa Europa w świetle wypowiedzi niemieckich dziennikarzy prasowych

6.0

(1 ocena) wspólnie z

39,90

 

Unia Europejska znajduje się dziś na rozdrożu. W wielu kwestiach potrzebna jest, jak się zdaje, zmiana sposobu myślenia o europejskiej wspólnocie, a także jej przebudowa. W związku z rozwojem sytuacji międzynarodowej: nawarstwianiem się problemów gospodarczych strefy euro, rosnącą falą uchodźców oraz stale obecnym zagrożeniem terroryzmem, kwestia przyszłości UE pozostaje wielką niewiadomą. Jednocześnie pytanie o stosunek do Unii jest dziś pytaniem o to, czy w Europie nadal wierzy się, że dalsza polityczna integracja kontynentu ma sens. A może raczej uważa się, że integracja Europy jest nazbyt kosztowna, a korzyści z niej płynące są niewystarczające, by taki wysiłek podejmować?
W tej sytuacji warto zadać pytanie o to, jak o Europie myślą dziennikarze będący – jako autorzy doniesień i publikacji dotyczących UE – ważnymi liderami opinii na jej temat. Z uwagi na pozycję współczesnych Niemiec w Europie szczególnie ciekawe wydaje się to, co na temat przyszłości kontynentu i Unii sądzą dziennikarze niemieccy. Autorka prezentuje wyniki badań obejmujących wywiady z nimi, które zostały przeprowadzone w ramach projektu realizowanego we współpracy z Instytutem Publicystyki Uniwersytetu Jana Gutenberga w Moguncji.

„Książka Europa dziennikarzy stanowi inspirujące źródło wiedzy na temat kondycji współczesnego dziennikarstwa w związku z debatą publiczną nad ważnymi dla przyszłości Europy tematami. Powinna być rekomendowana nie tylko akademikom badającym procesy integracji europejskiej i towarzyszący im dyskurs medialny czy studentom kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz pokrewnych. Powinna to być lektura obowiązkowa dla wszystkich osób związanych z profesją dziennikarską, w tym samych dziennikarzy, redaktorów naczelnych i właścicieli mediów, a także polityków, dla których media stanowią naturalną przestrzeń publicznej prezentacji projektów i działań oraz poszukiwania poparcia dla rozwiązań aktualnych problemów, co umożliwiłoby pogłębienie procesów integracji europejskiej”.
Z recenzji dr hab. Doroty Piontek, prof. UAM

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-233-4279-3

EAN: 9788323342793

Liczba stron: 300

Format: 155x235mm

Cena detaliczna: 39,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

6.4 / 10 (16 ocen)

2777

27,77 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (1439 ocen)

2657

26,57 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.3 / 10 (459 ocen)

2324

34,90 zł (-33%) - najniższa cena 34,90 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

6.9 / 10 (29 ocen)

990

9,90 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.3 / 10 (950 ocen)

2474

24,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

990

9,90 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

5359

53,59 zł - najniższa cena 79,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

3100

31,00 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2938

29,14 zł - najniższa cena 40,50 zł - cena detaliczna
Do koszyka