Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

Barbara Muszyńska

Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa

39,70

 

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język.



Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.



Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu.



Z tekstu




tajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy.

Prof. dr hab. Roman Leppert,





Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego.

Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG,


Oprawa miękka

Wydanie: 1

ISBN: 9788301234140

EAN: 9788301234140

Liczba stron: 152

Wydawnictwo Naukowe PWN

Format: 14.8x21.0cm

Cena detaliczna: 49,00 zł

Rok wydania: 2024

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.1 / 10 (261 ocen)

6194

61,94 zł - najniższa cena 99,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (398 ocen)

2999

29,99 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.0 / 10 (28 ocen)

2250

22,50 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.5 / 10 (82 ocen)

2524

25,24 zł - najniższa cena 37,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2506

24,60 zł - najniższa cena 39,00 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.0 / 10 (948 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.7 / 10 (7 ocen)

5579

55,79 zł - najniższa cena 79,91 zł - cena detaliczna
Do koszyka

2970

29,70 zł - najniższa cena 47,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.6 / 10 (89 ocen)

3684

36,84 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9909

99,09 zł - najniższa cena 109,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka