Dysfunkcjonalne zachowania pracowników

Joanna Wachowiak

Dysfunkcjonalne zachowania pracowników

8.0

(1 ocena) wspólnie z

33,00

 

Dlaczego pracownicy działają na szkodę pracodawcy? Dlaczego kradną, dokonują aktów sabotażu, wandalizmu, prześladują współpracowników, wrogo i cynicznie odnoszą się do klientów, świadczą pracę niskiej jakości? Przedmiotem zainteresowania niniejszej publikacji są właśnie tego rodzaju zachowania, określane mianem dysfunkcjonalnych, i czynniki, które sprzyjają ich występowaniu. Rzadko kiedy te zachowania wynikają wyłącznie z tego, że firmie trafiło się „złe ziarno” w postaci jednostek o określonych cechach. Ich czynniki osobowościowe nabierają znaczenia dopiero w połączeniu z warunkami, jakie stworzono zatrudnionym, sposobem w jaki postrzega się ich i traktuje. Paradoksalnie więc, często organizacja przyczynia się do występowania rozmaitych zachowań i zjawisk niepożądanych dla niej, sprzecznych z jej celami lub wręcz uniemożliwiających ich realizację. Celem niniejszej publikacji jest prezentacja ustaleń definicyjnych odnośnie opisywanych zjawisk, ich mechanizmów oraz przyczyn. Wskazano sposoby zapobiegania, wymieniono także działania, które organizacja powinna podjąć w przypadku, gdy zachowanie szkodliwe już wystąpi.

Difin
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-764-1516-1

EAN: 9788376415161

Liczba stron: 144

Format: 160x230mm

Cena detaliczna: 33,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem