Analiza Decyzji

Goodwin Paul, Wright George

Analiza Decyzji

65,20

 

Analiza decyzji jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień – omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak:

- technika oceny wieloatrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej, metoda równych zmian i technika MACBETH),
- podejmowanie decyzji w warunkach niepewności,
- drzewa decyzyjne i diagramy wpływu,
- metody szacowania prawdopodobieństwa,
- metoda delficka, rynki prognostyczne i debaty decyzyjne,
- modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów,
- planowanie scenariuszowe,
- systemy eksperckie.

Proces podejmowania decyzji częstokroć przebiega niewłaściwie – i to zazwyczaj bez naszej wiedzy. W tej książce pokazano, jak stosować analizę decyzyjną, aby podejmowane decyzje byty skuteczne. Atrakcyjność tej książki polega na przedstawieniu wielu ujęć analizy decyzyjnej w formie przystępnej dla zapracowanych dyrektorów i zarządzających firmami.

prof. Lawrence D. Phillips
London School of Economics and Political Science

Książka opisuje sposoby podejmowania decyzji tak, aby decyzje te były racjonalne i trafne. Chodzi tu przede wszystkim o decyzje podejmowane przez dyrektorów i inne osoby zarządzające instytucjami państwowymi, firmami czy pojedynczymi projektami, ale autorzy chętnie odwołują się też do decyzji osobistych – np. czy zmienić niesatysfakcjonujące miejsce zatrudnienia, jak wynająć lokal na biuro.

prof. Tadeusz Tyszka
Kierownik Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji Akademia Leona Koźmińskiego

Adresaci
Książka jest przeznaczana nie tylko dla uczestników kursów MBA oraz studentów zarządzania i kierunków ekonomicznych, lecz także samych zarządzających, od tych prowadzących pojedyncze projekty po szefów dużych przedsiębiorstw.

Nieoczywiste
Oprawa twarda

ISBN: 978-83-664-0245-4

EAN: 9788366402454

Liczba stron: 508

Cena detaliczna: 89,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem