100 lat mody męskiej

Cally Blackman

100 lat mody męskiej

7.1

(11 ocen) wspólnie z

89,00

 

Bogata, wyczerpująca kolekcja ilustracji, ukazująca zmiany w modzie męskiej w ciągu ostatnich 100 lat, z tekstem autorstwa historyka mody, Cally Blackman, Rzadko publikowane fotografie i ilustracje prezentują, w miarę jak mijał wiek, eleganckie krawiectwo z Savile Row i solidność uniformów khaki i dżinsowych, a także pracownie, w których powstawały wspaniałe fasony i zestawienia kolorów. Ta unikatowa książka, poprzez bogactwo ciekawych ilustracji, ukazuje ewolucję ubiorów męskich, od tych praktycznych do niezwykle wykwintnych i ozdobnych. Wpływy twórczości Pierre’a Cardina, Giorgia Armaniego, Ralpha Laurena i innych projektantów ukazano w zestawieniu z wpływami mody ulicznej z lat sześćdziesiątych XX wieku, sceny punkowej i klubowej, zawierając historię rozwoju rynku ubiorów męskich w jednej, bezcennej książce. 100 lat mody męskiej będzie nieocenioną pomocą dla wszystkich studentów, historyków i teoretyków mody i miłośników męskich ubiorów
Fragment wstępu
Ta książka przywraca właściwą rangę modzie męskiej – do niedawna uważanej za podrzędną w stosunku do mody damskiej. Historia mody pomija w olbrzymiej części ubiory męskie XX wieku, uważane za nieciekawe w porównaniu z oczywistym urokiem ubiorów kobiecych. Takie pojmowanie zawdzięczamy częściowo ogólnej akceptacji teorii J.C. Flügela o „wielkim męskim wyrzeczeniu się” mody, zawartej w dziele The Psychology of Clothes (Psychologia ubioru), opublikowanym w 1930 r. James Laver, poważany historyk ubiorów, poparł tę teorię w swym dziele Taste& Fashion (1937 r.), w którym stwierdzał, że mężczyźni nie byli w stanie konkurować z kobietami w dziedzinie mody od końca XVIII wieku aż do tak zwanej peacock revolution („pawiej rewolucji”) w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednakże na długo przedtem mężczyźni zdradzali zainteresowanie stylowymi ubiorami; nie tylko nosili pięknie skrojone garnitury, ale także ubierali się w awangardowe, a nawet „wywrotowe” stroje pod tym względem pozostawiając kobiety daleko w tyle. Faktem jest, że w poprzednim stuleciu męskie ubiory wywarły dużo większy wpływ na modę kobiecą niż kobiece na męską.
PATRONI MEDIALNI:
polki.pl, dlaLejdis.pl, MODA MĘSKA, FASHIONBUSSINES.PL, FASHIOM MAGAZINE, FASHION NOW.pl, sophisli.pl

Arkady
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-213-4872-8

EAN: 9788321348728

Liczba stron: 320

Format: 200x250mm

Cena detaliczna: 89,00 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem

Inni klienci sprawdzali również

7.3 / 10 (1718 ocen)

2199

21,99 zł - najniższa cena 32,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.1 / 10 (170 ocen)

2164

21,64 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

8.1 / 10 (40541 ocen)

1674

24,99 zł (-33%) - najniższa cena 24,99 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka

7.4 / 10 (3476 ocen)

3231

29,97 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.2 / 10 (1056 ocen)

3349

33,49 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.1 / 10 (102 ocen)

2784

27,84 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

7.7 / 10 (12 ocen)

3399

33,99 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

6.8 / 10 (4 oceny)

2474

24,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna
Do koszyka

4503

49,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna
Do koszyka

9.1 / 10 (22 ocen)

4689

52,49 zł (-10%) - najniższa cena 69,99 zł (-33%) - cena detaliczna
Do koszyka