Strategie i praktyki sprawnego działania LEAN, SIX SIGMA i inne

Adam Hamrol

Strategie i praktyki sprawnego działania LEAN, SIX SIGMA i inne

69,00 zł

5440

 

Od pierwszego wydania książki radykalnej nowelizacji została poddana norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część podręcznika. Dlatego też konieczne było uaktualnienie publikacji tak, aby nadal stanowiła ona praktyczne i aktualne źródło wiedzy zarówno dla studentów, jak i praktyków.
W nowym wydaniu zaprezentowano metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony z uwzględnieniem norm obowiązujących od września 2018 roku. Celem publikacji jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Autor prezentuje wiele rozmaitych metod, technik, procesów i dobrych praktyk, które umiejętnie zastosowane, pomogą osiągnąć cel. Obszerna publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę biznesową i nowoczesne trendy w zarządzaniu produkcją.
Wśród omówionych przez autora metod zarządzania znalazły się m.in.:
TQM – wychodząc od zasad Deminga, autor prezentuje strategię, która prowadzi do powszechnego zaangażowania; kluczowe jest również postrzeganie procesu z punktu widzenia klienta. Kaizen – strategia, która umożliwia poprawę sprawności działań przy każdej okazji. Autor zwraca uwagę na doskonalenie małymi krokami oraz korzyści wynikające z wynagradzania aktywności. Lean Manufacturing – strategia doskonale sprawdzająca się w procesach usługowych i biurowych; Lean umożliwia racjonalizację działań i dostosowanie funkcjonowania firmy do jej otoczenia. Six Sigma – strategia pozwalająca uzyskać doskonałość prowadzonych w przedsiębiorstwie procesów. Autor pokazuje, w jaki sposób, wykorzystując m.in. metodykę DMAIC, stworzyć środowisko pracy, w którym jakość będzie odgrywać najważniejszą rolę. TOC – strategia, która pozwala na skuteczne zarządzanie ograniczeniami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób zidentyfikować ograniczenia i przeszkody, które uniemożliwią dalszy rozwój procesów. Oprócz wymienionych strategii autor zwraca również uwagę na istotne elementy działalności każdego przedsiębiorstwa, takie jak budowanie zaufania czy tożsamość przedsiębiorstwa (cele i wartości). Kluczowym elementem struktury są tu oczywiście pracownicy – zarówno ci szeregowi, jak i osoby zarządzające. Dużą zaletą książki jest to, że autor opiera się w swoich rozważaniach na przykładach zaczerpniętych z polskich przedsiębiorstw, co zwiększa praktyczny charakter publikacji.

Wydawnictwo Naukowe PWN
Oprawa miękka

Wydanie: pierwsze

Data pierwszego wydania:
2018-10-24

ISBN: 978-83-012-0173-9

Liczba stron: 502

Format: 16.5x23.5

Cena katalogowa: 69,00 zł