Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

Memy czyli życie społeczne w czasach kultury obrazu

 

Tom 32. serii „Media początku XXI wieku” wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Autorzy monografii dostrzegli i zaprezentowali złożoność zjawiska memu internetowego jako formy przekazu. Dzięki temu publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Odnajdziemy w niej teksty prezentujące analizy i refleksje podjęte z perspektywy kulturoznawczej, antropologicznej, semiotycznej, medioznawczej, politologicznej czy komunikologicznej. Ta dywersyfikacja ujęć nie odbiera jednak książce spójności. Autorzy przyjmują założenie o dużym znaczeniu memów internetowych w poszerzaniu pola debaty publicznej, negocjowaniu znaczeń i konstruowaniu tożsamości grupowych. Publikacja jest interesująca poznawczo, ważna i aktualna. Istotnie uzupełnia istniejącą literaturę przedmiotu.

dr hab. Michał Zaremba, Uniwersytet Warszawski

Należy docenić wysiłek autorów i redaktorów, którzy podjęli się zadania uchwycenia i naukowej refleksji nad zjawiskiem tak ulotnym, jak internetowe memy. W dobie powszechnej i cyfrowej nietrwałości, ulotności i tymczasowości naukowcy nie mogą spać spokojnie. Stąd też trzeba się cieszyć, że twórcy recenzowanej publikacji zdecydowali się wyruszyć na cyfrowe łowy, by gdzieś na pograniczach kształtującej swój obszar badawczy młodej dyscypliny naukowej, jaką są nauki o mediach, szukać i wyjaśniać kulturowe mechanizmy, rządzące rodzeniem się memów, ich ewolucją oraz odchodzeniem w cyfrową niepamięć. Cieszy zatem fakt, że ów metodologiczny rekonesans, jakiego podjęli się autorzy i redaktorzy, jest tak owocny. Pozwala on bowiem z całym przekonaniem włączyć obszar memetyki w pole badawcze nauk o mediach.

ks. dr hab. Andrzej Adamski, prof. Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Aspra
Oprawa miękka

ISBN: 978-83-754-5793-3

Liczba stron: 262

Format: 160x235mm

Cena katalogowa: 45,00 zł