Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej

Philip Kotler, Joel Shalowitz, Robert J. Steve

Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej

 

Zwiększenie skuteczności działania opieki zdrowotnej wymaga - podobnie jak w przypadku innych gałęzi gospodarki - podejścia marketingowego do tego sektora. Konieczne jest ponadto uwzględnienie w strategii marketingowej złożonego i wielowymiarowego systemu przepływów finansowych i przepływu informacji, właściwych sektorowi opieki zdrowotnej.

Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej to pionierski podręcznik ujmujący w przekrojowy sposób najważniejsze zagadnienia marketingu strategicznego oraz jego rolę w sektorze usług zdrowotnych. W książce autorzy zawarli m.in.:
- opis sektora usług zdrowotnych oraz roli, jaką odgrywa w nim marketing;
- analizę procesów psychologicznych, które wpływają na decyzje pacjentów dotyczące usług zdrowotnych;
- omówienie problemu asymetrii informacji oraz systemów jej rozpowszechniania wśród konsumentów opieki zdrowotnej;
- tematy związane z segmentacją rynku oraz pozycjonowaniem poszczególnych usług medycznych;
- zagadnienia polityki cenowej oraz budowania marki w sektorze zdrowia;
- kwestie związane z promocją usług medycznych.

Wolters Kluwer
Oprawa twarda

Wydanie: drugie

ISBN: 978-83-264-4378-7

Tytuł oryginalny: Strategic Marketing for Health Care Organizations

Liczba stron: 692

Wolters Kluwer

Format: 170x240mm

Cena katalogowa: 99,00 zł

Tłumaczenie: Kamil Puczyłowski, Dawid Thielmann