Aleja samobójców

Mariusz Czubaj, Marek Krajewski

Aleja samobójców

6.1

(1058 ocen) wspólnie z

34,90

 

Gdańsk, upalne dni czerwca 2006 roku. Spokój panujący w luksusowym domu seniora „Eden” zostaje zburzony na skutek wydarzeń pełnych grozy. W jednym z apartamentów znaleziono zwłoki pensjonariusza na wózku inwalidzkim. Co dziwniejsze mężczyzna jest oskalpowany. Równocześnie z „Edenu” znika inny pensjonariusz. Sprawa trafia na biurko nadkomisarza Jarosława Patera, hazardzisty i krzewiciela poprawności językowej. Dlaczego zwłoki starego mężczyzny zostały okaleczone? Dlaczego ABW niespodziewanie przejmuje śledztwo, odsuwając od sprawy policjantów? Co się stało z zaginionym? Sytuację komplikuje wzajemna niechęć między nadkomisarzem a dyrektorem „Edenu”, doktorem Lieblingiem, oraz traumatyczne wspomnienia Patera. Marek Krajewski znów udowodnił, że jest mistrzem powieści kryminalnej. Jego współpraca z Mariuszem Czubajem, znakomitym znawcą gatunku, zaowocowała powieścią intrygującą, napisaną żywym językiem i świetnie osadzoną w konwencji.
Autorzy na tym nie kończą - przygotowują do druku zbiór trzech mikropowieści, których tematem przewodnim będzie zemsta.

Kierowca corolli wyciągnął rękę i nacisnął guzik domofonu z napisem „Dom seniora”. Brama uchyliła się z lekkim skrzypieniem. Po chwili za szybami toyoty wyrósł potężny dwuskrzydłowy budynek z szerokim podjazdem. Auto zatrzymało się przed wysmukłymi kolumnami z piaskowca. Spomiędzy kolumn podjazdu wyskoczył niewysoki zażywny czterdziestokilkulatek w nieskazitelnie białym fartuchu. Starannie wygolony zarost na jego twarzy mienił się sino - Dzień dobry! - krzyknął mężczyzna w lekarskim kitlu. - Czy mam przyjemność powitać nadkomisarza Patera?
- Ani „dobry”, ani „przyjemność”, ani „Patera” - powiedział cicho szpakowaty mężczyzna.
(fragment)

Miłośnik jazzu, znawca piłki nożnej (ale podchodzący do niej czysto instrumentalnie) i posiadacz mocno zdezelowanej toyoty, jest Pater dobrym punktem wyjścia do opisu polskiego społeczeństwa z czasów „IV RP”. I ten świat, który stoi na patologii, i konstrukcja bohatera uzasadniają użycie przymiotnika „czarny” obok słowa „kryminał”.
z recenzji wydawniczej

Marek Krajewski (ur. 1966) – najgłośniejszy dziś polski autor kryminałów. Z wykształcenia filolog klasyczny. Autor cyklu kryminalnego z Eberhardem Mockiem, na który składają się powieści Śmierć w Breslau (1999), Koniec świata w Breslau (2003), Widma w mieście Breslau (2005), Festung Breslau (2006) i Dżuma w Breslau (2007); ta ostatnia ukazała się także w postaci audiobooka w interpretacji autora. Marek Krajewski jest laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2005, Nagrody Księgarzy „Witryna” za najlepszą książkę roku 2005 oraz Nagrody Wielkiego Kalibru za najlepszą powieść kryminalną roku 2003. Jego książki są tłumaczone na 12 języków, w tym angielski, hiszpański, niemiecki, francuski, włoski i hebrajski.
W przygotowaniu film fabularny oraz serial telewizyjny o śledztwach Mocka w reżyserii Patryka Vegi. Strona autora www.marekkrajewski.pl

Mariusz Czubaj (ur. 1969) – antropolog kultury, wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, publicysta „Polityki”. Autor książek: Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów (2006), W stronę miejskiej utopii (2007) oraz (razem z Wojciechem J. Bursztą) Krwawa setka. 100 najważniejszych powieści kryminalnych (2007).

W.A.B.
Oprawa miękka

ISBN: 9788374143806

EAN: 9788374143806

Liczba stron: 288

W.A.B.

Format: 125x195mm

Cena detaliczna: 34,90 zł

Komentarze nie są potwierdzone zakupem