Rachunek kosztów w zarządzaniu organizacjami

Janik Wiesław, Paździor Maria

Rachunek kosztów w zarządzaniu organizacjami

 

Jeśli myśleli Państwo, że rachunek kosztów to dziedzina zarezerwowana tylko dla specjalistów, trudna lub nieciekawa, to mamy dla Was niespodziankę - oto najnowsza pasjonująca książka, która pomoże optymalizować koszty w zarządzanych spółkach lub jednostkach każdemu menedżerowi. Oddaje­my do Państwa dyspozycji prawdziwą perełkę wśród akademickich podręczników, która usatysfakcjonuje nawet zupełnych laików w tej dziedzinie i na użytecznych przykładach z życia pokaże w sposób przystępny, jak za pomocą rachunku kosztów skutecznie podnosić wartość firmy i umiejętnie plano­wać niezbędne wydatki w celu maksymalizacji zysków.

W obliczu coraz większej konkurencji prawidłowy rachunek kosztów to dziedzina, bez której trudno w dzisiejszych czasach prowadzić działalność go­spodarczą i osiągać sukcesy na rynku. Ich poziom kształtowany jest przez decyzje podejmowane na różnych szczeblach zarządzania podmiotami go­spodarczymi. Dlatego problem poprawnej ich kalkulacji, a także oceny skutków różnorakich decyzji nabiera szczególnego znaczenia. Opanowanie bo­wiem tej sztuki znacznie ułatwia zarządzanie i zwiększa efektywność podejmowanych decyzji menedżerskich.

W książce zaprezentowano dwa podejścia rachunku kosztów: księgowe i ekonomiczne, jednocześnie ukazując podobieństwa i różnice obu tych aspek­tów. Każdy z rozdziałów poświęcony poszczególnym zagadnieniom rachunku kosztów uzupełniono przykładami praktycznymi. Na końcu każdego z nich do dyspozycji Czytelników jako bonus zamieszczono zadania do samodzielnego rozwiązania.

Pozycja przeznaczona jest dla studentów kierunków zarządzania oraz finansów i rachunkowości. Może być również wykorzystywana przez słucha­czy studiów podyplomowych i MBA. Przede wszystkim będzie jednak użyteczna dla praktyków gospodarczych, a w szczególności dla menedżerów, analityków finansowo-księgowych i specjalistów od rachunkowości zarządczej i controllingu.

CeDeWu
Oprawa miękka

Wydanie: drugie

ISBN: 978-83-810-2072-5

Liczba stron: 260

Format: 16.2x23.7

Cena katalogowa: 55,00 zł