Koszyk 0
Opis:
Często czytasz o sukcesach wielkich marek, przecierasz oczy ze zdumienia, widząc jak rozwiązania, które wydawałoby się są „strzałem w kolano” budują coraz większą ich potęgę. Myślisz – stoi za tym sztab ludzi. Na pewno wiele z tych uznanych na całym świecie brandów, zatrudnia wielu specjalistów, jednak zanim stali się WIELCY zrobili coś co pozwoliło im zaistnieć na rynku... ZŁAMALI KONWENCJĘ. Tradycyjne myślenie o marce, patrzenie wyłącznie na słupki sprzedaży i oferowanie „ ... tylko” produktu... już nie wystarczy. Wartości, pasja i ciągłe poszukiwanie jak wzbogacić życie Klienta - to klucz do sukcesu. Brand persona, przeżyj to sam, wywiad „dlaczego?” a może poziom wyżej... które z tych narzędzi będą najlepsze dla Twojej marki? Zawarte w książce wskazówki to tylko drogowskazy, od Ciebie zależy w którą stronę pójdziesz – czy zaryzykujesz i złamiesz schematy, czy będziesz się trzymać już utartej ścieżki. Czytaj dalej >> << Zwiń
Mniej Więcej
  • Grzegorz Kosson
  • 2013
  • 2
  • 152
  • 225
  • 208
  • 978-83-63566-09-8
  • 9788363566098
  • ZB70S

Recenzje czytelników

Przydatna

Ocena:
Autor:
Data:
Książka "Złam konwencję czyli jak stworzyć wielką markę" autorstwa Grzegorza Kossona ukazuje zarówno narzędzia, elementy struktury, piramidę potrzeb i znaczenia wartości w procesie tworzenia nowoczesnej marki.

Pewnie spytasz komu ta wiedza jest potrzebna? Myślę, że z pewnością wszystkim osobom związanym z branżą marketingową. Jednak może i Tobie ta wiedza się przyda. Może obecnie wykorzystasz tą wiedzę przy prowadzeniu swego bloga ... A może jesteś wizjonerem tak jak Henry Ford czy Steve Wozniak i kiedyś będziesz chciał zaistnieć na tym skomplikowanym rynku ze swoim produktem. I właśnie wtedy przyda Ci się wiedza na temat jak znane marki potrafiły się dostosować do zmiennych warunków rynkowych.

Znalazłam tu opisy powstawania sławnych marek, zmian zachodzących w nich z biegiem lat. Dowiedziałam się czego oczekują współcześni klienci i jak powinno się zarządzać marką. Poznałam efektywne narzędzia wykorzystywane przy budowaniu marki new age. Odkryłam fenomen nowych zegarków Swatcha, sukcesu filmu "Shrek", popularności butów Nike, wszechstronność wyrobów Apple, powodzenie sieci komórkowej Virgin Mobile, sławę Coca-Coli, renomę Milki, rozgłos Eurobanku, wzięcie mebli Ikea, rozpoznawalność McDonald’s.

A wszystko podane w jasny, prosty sposób. Okraszona refleksjami autora, który jest doświadczonym ekspertem ds. Komunikacji marketingowej i zarządzania wartością. Książkę przeczytałam w krótkim czasie. Uzyskałam wiele przydatnych, interesujących informacji. Z pewnością nie był to czas stracony...
Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

kreowanie

Ocena:
Autor:
Data:
Tworzenie marki nie jest takie łatwe jak nam się wydaje. Spójny obraz nasycony pożądanymi przez odbiorców emocjami jest ważnym elementem powodzenia produktów, firm oraz osób. Jak odnieść sukces? W jaki sposób zbudować markę w świecie, w którym już wszystko istnieje i trudno przebić się przez gąszcz konkurencji? Jak łamać konwencje, aby przyciągnąć odbiorców? Grzegorz Kosson w swojej książce „Złam konwencje ... czyli jak stworzyć markę” opowiada nam w bardzo prosty sposób o kolejnych etapach tworzenia upragnionych produktów oraz budowaniu marki. Autor daje liczne wskazówki pozwalające odnaleźć nam się w świecie idei, które chcemy zaoferować klientom, ale przede wszystkim zmusza do odnalezienia własnej misji przekładającej się na przekonujący obraz. Kosson podkreśla niebanalność swoich przekazywanych informacji również przez formę książki, która jest kwadratowa, a do tego tekst, wykresy, grafiki, schematy nie są wciśnięte pomiędzy nadmiar słów. Tu mamy do czynienia jednocześnie z oszczędnością i rozrzutnością: autor nie zalewa nas słowami i pozwala nie czuć przytłoczenia informacjami zawartymi na jednej stronie, dlatego znajdziemy tam dużą czcionkę, esencję informacji na połaciach białego papieru, na którym możemy zapisać swoje spostrzeżenia, uwagi.
Na wstępie Grzegorz Kosson zaznacza, że każde działanie mające na celu kreowanie marki musi posiadać szerszą wizję. W czasach, kiedy odbiorca atakowany jest wieloma rodzajami podobnych produktów musimy wiedzieć, jakie pozytywne emocje chcemy w nim wywołać, jakie wywołuje konkurencja i znaleźć coś, co nas odróżni. Wartości, z którymi może utożsamić się marka pozwala na ocenę, w którym obszarze piramidy potrzeb Maslowa jesteśmy. Poza dokładnym zobrazowaniem Schematu Hegla wykorzystywanym w marketingu, w książce znajdziemy wyjaśnienie, w jaki sposób przekazywać świat wartości odbiorcom. Do jednych z narzędzi należy tworzenie opowieści marki (tzw. brand story) wykorzystujących wyobraźnię i wrażliwość odbiorcy. Kolejnym narzędziem jest szukanie wizerunku użytkownika (brand persona) marki za pomocą powtarzania pytania „dlaczego”. Kolejnym elementem budowania marki jest oddziaływanie na wszystkie zmysły. Całość podsumowują opowieści o wielkich markach, które każdy z nas zna.
Książka na pierwszy rzut oka dedykowana jest specjalistom od kreowania wizerunku, marketingowcom, ale uważam, że powinni po nią sięgnąć wszyscy chcący iść pod prąd, łamać stereotypy, realizować swoje cele i w interesujący sposób prezentować siebie pracodawcom. Tworzenie wizerunku, marki to długi proces odkrywania siebie, swoich mocnych stron i możliwych do zaoferowania pozytywnych emocji, które przełożą się na wysokość wynagrodzenia. Na pewno powinna to być lektura obowiązkowa dla wszelkiego rodzaju twórców, dla których spójny wizerunek jest niezwykle ważny.
Książkę Grzegorza Kossona polecam każdemu, kto jest zdolny do wykrzesania z siebie odrobiny wysiłku w celu zmiany swego życia, otoczenia i chcącego odnosić sukcesy w swojej dziedzinie.
Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.