Koszyk 0
Opis:
Książka omawia zastosowania i oceny metody Action Research w doradztwie strategicznym. Dzięki niej Czytelnik powinien zrozumieć, w jaki sposób stosować metodologię Action Research w doradztwie strategicznym, aby rozwiązać praktyczne problemy firmy i dokonać gruntownej zmiany organizacji oraz stworzyć warunki do uczenia się organizacji. Od połowy lat 90 ... XX wieku metoda Action Research przeżywa prawdziwy boom w zachodniej praktyce konsultingu dzięki dostrzeżeniu wielu możliwości jej wykorzystania, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów organizacyjnych i branżowych. Pomimo to metoda ta ma nadal relatywnie małe zastosowanie w polskiej praktyce, a badania Action Research w zarządzaniu są rzadko spotykane. Wynika to z ich długotrwałego i ryzykownego procesu aplikacji, przy jednoczesnym coraz większym oczekiwaniu przez organizacje szybkich efektów. Mimo uznania jej użyteczności przy doradztwie strategicznym nie jest to metoda powszechnie wykorzystywana przez wielkie korporacje konsultingowe, które przede wszystkim stosują standardowe narzędzia wymagające znacznie mniejszego zaangażowania i dostosowywania. Action Research pozostaje raczej domeną firm małych, niezależnych bądź afiliowanych przy uniwersytetach. Dlatego niniejsza książka, wskazująca praktyczne zastosowanie tej metody wraz z efektami, przede wszystkim natury niematerialnej, rozwija teorię, a zarazem jest praktyczna. Dr Aleksander Chrostowski od kilkunastu lat jest konsultantem i doradcą strategicznym stosującym metody Action Research. Ponadto jest wykładowcą i adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz w Akademii Leona Koźmińskiego. Prof. Dariusz Jemielniak jest kierownikiem centrum badawczego CROW w Akademii Leona Koźmińskiego, a z Action Research zetknął się podczas rocznego stażu na stypendium Fulbrighta na Cornell University, gdzie przebywał na zaproszenie Davydda J. Greenwooda, jednego z wiodących badaczy tego nurtu. Doświadczenie praktyczne zdobywał natomiast dzięki kilkunastu latom prowadzenia spółki z branży internetowej (będącej m.in. wydawcą najpopularniejszego polskiego słownika internetowego ling.pl), a także w projektach doradczych. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Poltext
  • miękka
Mniej Więcej
  • Aleksander Chrostowski
  • 2011
  • 224
  • 235
  • 165
  • 978-83-7561-1-809
  • 9788375611809
  • ZA3RN

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena