Koszyk 0
Opis:
Książka jest analizą świata pop z perspektywy psychologii ewolucyjnej – nauki w Polsce niszowej, choć na Zachodzie znakomicie już ugruntowanej. Autor stara się odkryć ponadczasowe prawidła rządzące atrakcyjnością rozrywki oraz odpowiedzieć na pytanie, czy rozrywka „dla wszystkich” w ogóle jest możliwa. Zaletą książki jest lekki język oraz troska o przejrzystość i jasność. Wywód ilustrują liczne odwołania do czołowych dzieł dzisiejszej popkultury: kinowych, telewizyjnych ... ale także do świata internetu i reklamy oraz do współczesnych „świątyń konsumpcji” – hipermarketów. [...] interesująca, [...] brawurowo napisana opowieść o wpływie mediów na kulturę. […] Kozłowski szuka źródeł szerzenia się popkultury w innych niż dotąd eksploatowane obszarach. Odnajduje je w chytrym, acz nie do końca – przynajmniej w swych początkach – wyrachowanym zwrocie właścicieli wielkich i mniejszych koncernów medialnych i twórców popkultury ku rudymentom ewolucyjnego wyposażenia Homo sapiens.s – emocjom i instynktom. Przede wszystkim prowokuje do dyskusji, zmieniając dotychczasowe tory interpretacji i refleksji. Dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, prof. UŚ […] to świetna książka, która powinna stać się obowiązkową lekturą każdego, kto chociaż trochę interesuje się drogami rozwoju współczesnej kultury. Mimo, że mówi o rzeczach poważnych, czyta się ją „lekko, łatwo i przyjemnie”. Znajdujemy w niej nowatorskie spojrzenie na popkulturę z perspektywy psychologii ewolucyjnej oraz teorii umysłu, która [...] wydobywa na jaw jej infantylizujący wpływ. Autor pokazuje nam, jak przekazy pop-kultury, odwołując się do elementarnych procesów myślowych i reakcji charakterystycznych dla dzieci, blokują rozwój intelektualny ludzi i cofają ich w rozwoju jako przedstawicieli gatunku Homo sapiens. Prof. dr hab. Barbara Szacka , SWPS Tomasz Kozłowski –socjolog, absolwent studiów doktoranckich na UMK w Toruniu. Obecnie adiunkt w KatedrzeSocjologii i Prodziekan Wydziału Humanistycznego ds. Socjologii w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Interesuje się socjologią ewolucyjną, w szczególności rolą samoświadomości w życiu społecznym człowieka i innych naczelnych, a także socjoantropologią rozrywki i humoru oraz wybranymi zagadnieniami kultury popularnej, socjologii mediów i komunikacji społecznej. Prócz Hulaki, napisał także Kłamię, więc jestem, jest również współautorem Nagiej małpy przed telewizorem. Publicysta i popularyzator nauki. Publikował m.in. w „Charakterach”, „Odrze”, „Logo”, „Kawie”, „Dużym Formacie”. Prywatnie meloman, bibliofil, smakosz, wielbiciel Tatr i Kurta Vonneguta. Czytaj dalej >> << Zwiń
Mniej Więcej
  • Tomasz Kozłowski
  • 2012
  • 442
  • 205
  • 140
  • 978-83-62726-63-9
  • 9788362726639
  • ZALX0

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.