Przewodnik astronomiczny Królewskiego Obserwatorium w Greenwich. Królewskie Obserwatorium w Greenwich to miejsce wyznaczenia czasu uniwersalnego i południka zerowego. Jest jednym z najważniejszych historycznych ośrodków badawczych w dziejach ludzkości. Od chwili ufundowania przez króla Karola II w 1675 odgrywało istotną rolę w stawianiu pytań dotyczących czasu, przestrzeni i wszechświata oraz w udzielaniu odpowiedzi na nie. Bogato ilustrowany przewodnik Johna i Mary Gribbinów „ ... Podróż do granic Wszechświata” wydany pod egidą Królewskiego Obserwatorium w Greenwich wyznacza standardy dla innych tego rodzaju publikacji zarówno pod względem treści, jak i sposobu jej prezentacji. To rzetelne i szczegółowe kompendium, opisujące w sposób zrozumiały kwestie najbardziej podstawowe, jak i wysoce skomplikowane, obejmujące tak Układ Słoneczny, jak i najdalsze znane rejony Wszechświata, jego powstanie, ewolucję znajdujących się w nim obiektów oraz teorie, dotyczące jego przyszłości. Dzisiejsza astronomia jest jedną z najbardziej ekscytujących dziedzin nauki. Astronomowie badają wybuchające gwiazdy i czarne dziury, kierują w nocne niebo teleskopy, by cofnąć się w czasie i odkryć tajemnice narodzin Wszechświata. Szukają też planet okrążających gwiazdy — znamy już setki takich układów i należy się spodziewać, że wkrótce odnajdziemy taką, która będzie przypominać Ziemię. fragment książki John Gribbin ukończył astronomię na University of Cambridge. Zawodowo zajmuje się pisaniem książek popularnonaukowych. Pracował dla czasopism takich jak „Nature” czy „New Scientist”, publikował artykuły w dziennikach „The Times”, „Guardian” i „Independent”. Jest autorem przeszło stu książek, w tym „W poszukiwaniu Multiświata”. Obecnie jest związany z wydziałem astronomii University of Sussex. Mary Gribbin ukończyła studia na kierunku psychologii rozwojowej na University of Sussex. Publikowała między innymi w „New Sciencist”, jest też autorką książek poświęconych popularyzacji nauki. Pracuje na University of Sussex. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • John Gribbin, Mary Gribbin
  • 2012