Koszyk 0
Opis:
Ta książka nie jest lekturą do poduszki na jedną, bezsenną noc. Nie należy pochłaniać jej bezrefleksyjnie, by następnie odłożyć na półkę i już do niej nie wrócić. Wręcz przeciwnie - jeśli chcesz skorzystać z tego niezwykłego podręcznika, studiuj go po trochu, systematycznie i wracaj do niego regularnie. Niech stanie się Twoim najlepszym przyjacielem na najbliższe sześć do trzydziestu miesięcy... ponieważ właśnie taki czas musisz dać sobie i swojemu przedsięwzięciu, by stało się rentowną firmą ... zdolną do odniesienia rynkowego sukcesu. Dla ułatwienia pracy z podręcznikiem został on podzielony na cztery części. Z pierwszej dowiesz się, czym jest Customer Development. Poznasz też jego manifest, czyli katalog czternastu zasad, którymi powinny kierować się startupy przystępujące do wdrażania tej metodologii zarządzania, opracowanej specjalnie dla nich. Następna część opisuje proces przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego, a następnie na szereg hipotez, weryfikowanych przy udziale klientów. W części trzeciej znajduje się opis programu testów pozwalających zorientować się, jaka jest potencjalna rentowność Twojej firmy. Autorzy przygotowali też dla Ciebie listy kontrolne, pomocne przy sprawdzaniu postępów na kolejnych etapach związanych z realizacją procesu Customer Development. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Helion
  • twarda
Mniej Więcej
  • Steve Blank, Bob Dorf
  • 2013
  • 680
  • 245
  • 170
  • 978-83-246-6616-4
  • 9788324666164
  • ZB13X

Recenzje czytelników

Podręcznik budowy wielkiej firmy

Ocena:
Autor:
Data:
Budowa wielkiej firmy krok po kroku. Takich chwytliwych słów użyli autorzy w tytule swojego podręcznika. Autorzy, czyli szanowani w USA przedsiębiorcy, wykładowcy na Uniwersytecie Stanforda, Uniwersytecie Berkeley i Uniwersytecie Columbia. Te informacje znajdują się już na okładce książki, zachęcając potencjalnego czytelnika do jej kupna. Książka jest bardzo ładnie wydana, w twardej oprawie, z elegancką błękitną materiałową zakładką do zaznaczenia miejsca, w którym skończyliśmy lekturę ... Co do tej kwestii, autorzy już na okładce ostrzegają, żeby pozycji tej nie czytać do poduszki na jedną noc ani na weekend. Przestrzegają również przed bezrefleksyjnym, bezmyślnym pochłanianiem treści książki i odkładaniem jej na półkę, aby więcej do niej nie wrócić. Pytanie brzmi, czy świadomy czytelnik odłoży ją na półkę i do niej nigdy nie wróci (to dotyczy każdej innej wartościowej książki). Wszystkie te ostrzeżenia i informacje mają wydawać się potencjalnemu czytelnikowi tajemniczo atrakcyjne i skłonić go do kupna książki. W tym sensie okładka, tło i reklama spełniły swoje zadania. Pozostaje kwestia ceny, a ta jest wysoka, niemal trzycyfrowa. Widać autorzy wysoko cenią sobie swoje nauki. Ale nasuwa się pytanie, czy ktoś kto planuje założyć własny biznes, firmę czy startup sięgnie po tę pozycję? Będzie miał na to czas? Wydaje mi się, że książka ta świetnie nadaje się na prezent dla kogoś. Pamiętajmy tylko, że będzie to prezent dość drogi jak na literaturę, obdarowywany na pewno jednak doceni nasz gest. Jeśli chodzi o treść, to jest ona dobrze skomponowana, wszystkie potrzebne informacje na początek są w spisie treści (przejrzysty, plus za to) i w ponad trzydziestostronicowym wstępie, który wiele wyjaśnia. Zawartość merytoryczna książki jest jasno i przejrzyście przedstawiona, czcionka jest w sam raz, układ stron także. Na końcu znajduje się skorowidz, który także będzie pomocny w poszukiwaniu interesujących nas poszczególnych treści. Dużym plusem jest także dobry przekaz, tzn. treści są przedstawione jasno nawet dla kogoś, kto nie jest biegły w kwestiach biznesowych. Jednak cały czas nasuwa się pytanie o sens, ideę kupna tejże książki. Najważniejszy jest przecież pomysł na siebie, na swój własny biznes? Czy ta książka może w tym pomóc? Wydaje mi się, że tak. Należy do niej jednak podejść rzeczowo i fachowo, tj. czytać ją ze zrozumieniem (wydaje się banalne, a jednak nie jest takie łatwe) i stosować się do zaleceń autorów. Wtedy na pewno jej lektura nam nie zaszkodzi, a może być dla nas bardzo pomocna. Myślę, że nawet ludzie, którzy znają się na biznesie powinni sięgnąć po tę książkę, choćby jako ciekawostkę. Uważam, że i oni dowiedzieliby się zapewne czegoś nowego i dzięki niej wprowadzili do swoich firm jakieś innowacje. Jednym zdaniem, książka ta nadaje się zarówno dla „żółtodziobów” w kwestii startupów i firm, jak i dla „starych wyjadaczy”. Każdy wyniesie z niej coś dla siebie, nowe refleksje, myśli i spostrzeżenia i choćby dlatego warto po nią sięgnąć. Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Bardzo wartościowy przewodnik

Ocena:
Autor:
Data:
Uważam tę książkę za bezcenną dla każdego kto zamierza budować nową firmę, zwłaszcza firmę internetową lub mobilną. Książka jest efektem blisko 30 lat doświadczeń w budowaniu startup'ów na rynkach bardziej dojrzałych i konkurencyjnych od polskiego. Praca z książką (wielokrotna, uważna lektura) może pomóc w przekazaniu tej wiedzy, zaoszczędzeniu miesięcy pracy i kapitału początkowego firmy ... Pokazuje profesjonalne podejście do budowy nowej firmy oparte przede wszystkim na wczesnym weryfikowaniu potencjalnej wartości generowanej przez firmę (lub pomysłu na biznes) z przyszłym klientami. Czy warto kupic tę książkę ? A czy warto wybierając się w podróż zabrać ze sobą mapę? Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.