Koszyk 0
Opis:
Autorka jako pierwsza na polskim rynku wydawniczym podejmuje problematykę komercyjnej popkultury dziecięcej. W rozdziale wstępnym omawia kwestie enkulturacji, socjalizacji, kształtowania kompetencji komunikacyjnych i kulturowych oraz roli w tych procesach mediów i popkultury, a także rodziny, rówieśników, Kościoła itp., ze szczególnym uwzględnieniem sprzeczności w przesłaniu i sposobie oddziaływania tych instytucji. Kolejne rozdziały to krótkie eseje – ... analizy zjawisk z szeroko pojętej kultury popularnej dla dzieci: zabawek (LEGO, czyli do czego służą zabawki), gier, filmów, książek (Harry Potter i Mr Hyde, czyli o podwójnym życiu kultury dziecięcej), czasopism, reklam (Wszyscy mają Mambę, czyli do kogo mówi reklama), kultowych bohaterów, pod kątem opisu tego, jak razem tworzą konsekwentny – choć w wielu miejscach wewnętrznie sprzeczny – system socjalizacji dziecka do roli konsumenta. Odrębna grupa esejów poświęcona jest specyficznemu traktowaniu dziecka przez rodziców (Baby Einstein, czyli dziecko jako projekt kompetencyjny; Dziecko-bombonierka, czyli o tym, co przewidział Thorstein Veblen) oraz problemom szerszych zmian zachodzących w społeczeństwie (KAGOY, czyli zanikanie dzieciństwa; Dozwolone do lat 18 – nastoletniość jako ideał; Kidult – infantylizacja dorosłych). Książka jest przeznaczona dla socjologów, pedagogów, kulturoznawców i medioznawców. Ta książka została oparta na zapiskach czynionych w pierwszych dziesięciu latach życia […] przeciętnego polskiego dziecka na początku XXI wieku. Jej bohaterami są Feliks i inne dzieci z jego klasy, sąsiedztwa, rodziny, ale głównym tematem są media i kultura popularna; to, jak przy ich udziale […] dokonuje się socjalizacja […] dziecka do życia w […] społeczeństwie konsumpcyjnym. Pierwsza na polskim rynku książka o komercyjnej popkulturze dziecięcej! Czytaj dalej >> << Zwiń
Mniej Więcej
  • Małgorzata Lisowska-Magdziarz
  • 2010
  • 1
  • 382
  • 205
  • 140
  • 978-83-62726-06-6
  • 9788362726592
  • ZAAF2

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.