Koszyk 0
Opis:
 "Maria Callas jakiej wcześniej nie słyszeliście" "Wokalistka predystynowana bodaj najlepiej do przywracania i prezentowania żelaznego operowego repertuaru, jako ożywczej i inspirującej części współczesnego życia muzycznego. Bezsprzecznie, znalezienie we współczesnym świecie osobowości, która zainspirowałaby tak wielu (wokalistów, muzyków, publiczności) i która ryzykowałaby tyle, aby osiągnąć szczyt - graniczy z niemożliwością” ... (Richard Osborne, magazyn "Gramophone", 1987) Choć od śmierci Marii Callas (w wieku zaledwie 53 lat we wrześniu 1977 roku) upłynęło już tak wiele czasu, artystka nie przestaje być ikoną kultury – jako najwspanialsza śpiewaczka o wyjątkowym talencie dramatycznym, celebrytka, kobieta obdarzona szczególnym stylem i elegancją, Amerykanka o greckich korzeniach, wielka diwa, która w XX wieku odkryła operę na nowo i która nigdy nie straciła swego miejsca w panteonie największych światowych gwiazd. Fenomen Marii Callas kryje w sobie jednak również niejedną tajemnicę. Współczesnych słuchaczy fascynuje siła jej oddziaływania. Jak to jest słyszeć Callas na żywo? To marzenie nigdy wcześniej nie było tak bliskie realizacji. Dzięki "Callas Remastered: The Complete Studio Recordings" możemy poznać Marię Callas taką, jakiej jeszcze nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Wytwórnia Warner Classics stoi obecnie na straży fonograficznej spuścizny po Marii Callas, a prezentowany 69-płytowy box obejmuje nagrania poczynione przez artystkę dla EMI/Columbia oraz włoskiej formy Cetra między 1949 a 1969 rokiem. Każde nagranie zostało pieczołowicie zremasterowane w legendarnych Abbey Road Studios w technologii 24-bit/96kHz z oryginalnych taśm, przy wykorzystaniu specjalnych głośników Bowers & Wilkins 802 Diamond. Oprócz pełnego wydania, 26 oper i 13 recitali zawartych w boxie, będzie również dostępnych na pojedynczych płytach. Przygotowany z myślą o kolekcjonerach zestaw "Callas Remastered:…" zawiera każdą operę i każdy recital w okładce wiernie odtworzonej z oryginału. Box to również 136-stronicowa książeczka w twardej oprawie z esejami, biografią, chronologią wydarzeń z życia Marii Callas, rzadkie zdjęcia, reprodukcje, listy pisane przez artystkę, Waltera Legge i innych przedstawicieli zarządu wytwórni EMI. Teksty arii oraz librett znajdują się na osobnym CD-ROM-ie. Pod kierownictwem cenionego producenta Waltera Legge, Callas dokonała w 1953 roku we Florencji swoich pierwszych nagrań dla EMI ("Łucja z Lammermooru"). Ostanie nagranie operowe pochodzi z 1965 roku z Paryża i jest to jej druga wersja "Toski". "Callas Remastered: The Complete Studio Recordings" to jedyne kompletne nagranie (w niektórych przypadkach dwa nagrania) wszystkich słynnych ról Marii Callas, za wyjątkiem "Anny Boleyn", aczkolwiek finał tej opery znajduje się w recitalu pod nazwą "Mad Scenes". Kolekcja to także nagrania oper, w których Callas pojawiała się rzadziej albo wcale, jak "Manon Lescaut" i "Carmen". Repertuar zarówno oper, jak i recitali, to pokaz wyjątkowych umiejętności artystycznych Marii Callas. Jej głos, najlepiej opisany jako sopran dramatyczny (soprano drammatico d'agilità), łączył w sobie niesamowitą esencję i moc oraz zdolności do wykonywania partii koloraturowych. Przez to była idealną kandydatką do takich ról jak Norma, aczkolwiek jej repertuar obejmował też role typowe dla sopranów dramatycznych (np. Turandot), soprano spinto (np. Aida), lirycznych (np. Mimì) i liryczno-koloraturowych (np. Gilda z "Rigoletta"). Śpiewała nawet mezzosopranem, przykładowo jako Rosina w "Cyruliku sewilskim", oraz jako Carmen. Recitale w boxie obejmują wiele zapowiedzi jej scenicznych ról, lecz są pośród nich również arie z wielu kreacji, których nie wykonywała w teatrze. W prezentowanych nagraniach obok Callas występują między innymi: dyrygenci - Tullio Serafin (ważny mentor dla artystki), Victor de Sabata, Herbert von Karajan i Georges Prêtre, śpiewacy i śpiewaczki - Tito Gobbi, Giuseppe di Stefano, Franco Corelli, Richard Tucker, Nicolai Gedda, Elisabeth Schwarzkopf, Ebe Stignani, Fedora Barbieri, Fiorenza Cossotto, Christa Ludwig, Rolando Panerai i Piero Cappuccilli. Laureat Grammy, słynny producent Andrew Cornall otrzymał zadanie zremasterowania nagrań Marii Calllas. Dokonał tego w londyńskich Abbey Road Studios. Robert Gooch, inżynier dźwięku, który współpracował z Callas przy wielu nagraniach, słyszał część zremasterowanych utworów, powiedział później: "Jestem oczarowany, absolutnie oczarowany. Gdy słuchałem tego, włosy stawały mi dęba. To jest jak objawienie. Przy »Casta Diva« miałem łzy w oczach. Jestem pod ogromnym wrażeniem". . Dodał także, że nigdy dotąd nagrania Callas nie były tak bliskie temu, co słyszał w oryginale... Kilka słów o Diwie Wszechczasów Maria Callas urodziła się w rodzinie greckich imigrantów w Nowym Jorku, w 1923 roku. Śpiewu uczyła się w Atenach u sopranistki koloraturowej Elviry de Hidalgo, która śpiewała z Enrico Caruso i Fiodorem Szalapinem. Po początkowych występach w Grecji, w 1947 roku Callas rozpoczęła międzynarodową karierę tytułową rolą w operze "La Gioconda" Ponchiellego, wystawianej w Arena di Verona, we Włoszech. Jej głos wymykał się klasyfikacjom, zaś zakres możliwości artystycznych Callas był po prostu nadzwyczajny. Mając niewiele ponad 20 lat śpiewała takie dramatyczne role jak Gioconda, Turandot, Brünnhilda, Izolda, jednakże później najbardziej znana stała się dzięki rolom Normy i Aminy z oper Belliniego, Violetty z "La Traviaty" Verdiego, a także rolom w "Łucji z Lamermooru" i "Annie Boleyn" Donizettiego, "Medei" Cherubiniego oraz "Tosce" Pucciniego. Chociaż timbre jej głosu nie zawsze był konwencjonalnie piękny, muzykalność oraz frazowanie Callas były klasą samą dla siebie. Postaciom nadawała żywiołowego charakteru dzięki umiejętności odpowiedniego kolorowania tonu i przemyślanemu wykorzystywaniu tekstu. Uważa się, że Maria Callas zmieniła historię opery poprzez kładzenie niespotykanego wcześniej nacisku na szczerość i dramatyzm oraz przez zmianę percepcji repertuaru bel canto, w szczególności Belliniego i Donizettiego, przez to niejednokrotnie przywracając te utwory do życia. Szczyt kariery Callas nastąpił w 1950 roku, na scenach operowych we Włoszech. Stała się prima donna assoluta mediolańskiej La Scali, zwłaszcza w produkcjach Luchina Viscontiego. Występowała też w londyńskim Royal Opera House, nowojorskiej Metropolitan Opera, Paris Opéra, Vienna State Opera, jak i na scenach w Chicago, Dallas, Houston, Lizbonie, a w początkach lat 50. także w Mexico City, São Paolo i Rio de Janeiro. W roku 1959 rozpoczął się jej związek z greckim armatorem Arytotelesem Onasisem, który zmienił jej życie. Kariera Callas wtedy wyraźnie zwolniła, a głos stał się bardziej delikatny. Po raz ostatni wystąpiła na scenie w 1965 roku mając zaledwie 42 lata. Było wiele planów powrotu i dokończenia nagrań, lecz nigdy nic z nich nie wyszło. Aczkolwiek w 1974 roku artystka dała serię koncertów w Europie, Ameryce Północnej i Japonii z tenorem Giuseppe di Stefano, który często występował z nią w operach oraz studiach nagraniowych, począwszy już od 1953 roku w La Scali w "Tosce" pod batutą Victora de Sabaty, które to nagranie uważane jest za niezwykle ważny punkt w historii muzyki. Callas zmarła w samotności w paryskim apartamencie we wrześniu 1977 roku. The 26 Complete Operas and 13 Recital Albums 1 The First Recital 8-10 XI.1949 1CD 2-4 Ponchielli: La Gioconda 6-10 IX.1952 3CD 5-6 Donizetti: Lucia di Lamermoor 29-30 I & 3-4, 6 II.1953 2CD 7-8 Bellini: I Puritani 24-30 III.1953 2CD 9 Mascagni: Cavalleria Rusticana 16-25 VI & 3-4 VIII.1953 1CD 10-11 Puccini: Tosca 10-21 VIII.1953 2CD 12-13 Verdi: La traviata IX.1953 2CD 14-16 Bellini: Norma 23 IV & 3 V.1954 3CD 17 Leoncavallo: Pagliacci 12-17 VI.1954 1CD 18-20 Verdi: La Forza del destino 17-24 VIII.1954 3CD 21-22 Rossini: Il Turco in Italia 31 VIII & 8 IX.1954 2CD 23 Puccini Arias 15-18 IX.1954 1CD 24 Lyric and coloratura arias 17-18 & 20-21 IX.1954 1CD 25 Callas at la Scala 9-12 VI.1955 1CD 26-27 Puccini: Madama Butterfly 1-6 VIII.1955 2CD 28-29 Verdi: Aida 10-12, 16-20 & 23-24 VIII.1955 2CD 30-31 Verdi: Rigoletto 3-16 IX.1955 2CD 32-33 Verdi: Il trovatore 3-9 VIII.1956 2CD 34-35 Puccini: La bohème 20-25 VIII & 3-4 IX.1956 2CD 36-37 Verdi: Un ballo in maschera 4-9 IX.1956 2CD 38-39 Rossini: Il barbiere di Siviglia 7-14 II.1957 2CD 40-41 Bellini: La sonnambula 3-9 III.1957 2CD 42-43 Puccini: Turandot 9-13 & 15 VII.1957 2CD 44-45 Puccini: Manon Lescaut 18-27 VII.1957 2CD 46-47 Cherubini: Medea 12-19 IX.1957 2CD 48 Verdi Arias (1) 19, 21 & 24 IX.1958 1CD 49 Mad Scenes 24-25 IX.1958 1CD 50-51 Donizetti: Lucia di Lamermoor 16-21 III.1959 2CD 52-54 Ponchielli: La Gioconda 4-11 IX.1959 3CD 55-57 Bellini: Norma 5-12 IX.1960 3CD 58 Callas à Paris (1) 28-31 III & 4-5 IV.1961 1CD 59 Callas à Paris (2) 2-8 V.1963 1CD 60 Mozart, Beethoven and Weber 6-23 XII.1963 & 8 I.1964 1CD 61 Verdi Arias (2) 17-21 XII.1963 & 20-21 II.1964 1CD 62 Rossini and Donizetti Arias 4-23 XII.1963 & 13-24 IV.1964 1CD 63-64 Bizet: Carmen 6-20 VII.1964 2CD 65-66 Puccini: Tosca 3-4, 7-12, 14 XII.1964 & 19 I.1965 2CD 67 Verdi Arias (3) 1964, 1965, 1969 1CD 68-69 The Callas rarities 1953-1969 2CD Czytaj dalej >> << Zwiń
Kategorie:
  • EMI
Mniej Więcej
  • Maria Callas
  • 0825646339914
  • ZBVQY

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.