Koszyk 0
Opis:
We współczesnym biznesie wygrywają kreatywni: Apple, Nike, Honda, CD PROJEKT, Reserved – i wiele innych firm, które zatrudniają ludzi kreatywnych. Autor wyjaśnia, czym jest kreatywność, jak wykorzystać ją w biznesie i jak zarządzać firmą kreatywną. Książka zawiera wiele ciekawych przykładów ze świata i z Polski praktycznego wykorzystania kreatywności w biznesie ... Polskiego czytelnika zainteresują przede wszystkim przykłady polskich firm, które postawiły na kreatywność – i wygrywają. Książka łączy ciekawą narrację z elementami poradnika zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Prof. Jan Fazlagić specjalizuje się w zarządzaniu wiedzą, zrealizował ponad 40 projektów badawczych, był stypendystą Komisji Europejskiej Marie Curie Research Fellow oraz Komisji Fulbrighta, wykłada na uczelniach krajowych i zagranicznych, jest autorem 10 monografii naukowych oraz ponad 200 innych publikacji.  Czytaj dalej >> << Zwiń
Mniej Więcej
  • Jan Fazlagić
  • 2015
  • 320
  • 218
  • 141
  • 978837561-574-6
  • 9788375615746
  • ZCZYK

Recenzje czytelników

Pochwała kreatywności!

Ocena:
Autor:
Data:
Coraz więcej firm poszukuje kreatywnych pracowników, mówi się o wartości dodanej płynącej z zatrudnienia takiej osoby. Epatujemy kreatywnością, mówimy o niej i deklarujemy bycie osobą kreatywną, starając się podporządkować rynkowym trendom. Co jednak oznacza kreatywność i dlaczego jest tak ceniona zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym? Czy kreatywność jest cecha wrodzoną i czy jest tożsama z talentem? I – co najważniejsze – czy kreatywności można się nauczyć ...
Na te wszystkie pytania odpowiedzi poszukuje Jan Fazlagić, profesor zarządzania i właściciel firmy szkoleniowej, zajmujący się m.in. badaniami dotyczącymi zaufania w polskim biznesie. W swojej książce „Kreatywni w biznesie”, opublikowanej nakładem wydawnictwa Poltext. przedstawia najważniejsze aspekty kreatywności zwracając jednocześnie uwagę, iż w obliczu gwałtownie zmieniającej się rzeczywistości, wykorzystanie zasobu (kreatywności) będącego w posiadaniu każdego człowieka, jest niemal koniecznością. Autor obala również wiele mitów dotyczących kreatywności podkreślając, iż dla sukcesu organizacji kreatywność pojedynczej jednostki nie jest wystarczająca. Po książkę zatem powinni sięgnąć zarówno biznesmeni, którzy poszukują nowych dróg rozwoju swoich firm, jak i osoby zainteresowane samodoskonaleniem, wspinaniem się na kolejne szczeble świadomości i … kreatywności.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów, przybliżających czytelnikowi podstawowe aspekty kreatywności, dwóch rozdziałów prezentujących dobre praktyki w biznesie oraz dodatków, w których znajdziemy opis technik zwiększających kreatywność pracowników oraz test, dzięki któremu ustalimy dominującą półkulę mózgową. W kolejnych rozdziałach zgłębiać będziemy zagadnienie kreatywności, zastanawiając się, czym tak naprawdę kreatywność jest i jakie są czynniki ją determinujące, zastanowimy się, kiedy możemy mówić o myśleniu kreatywnym oraz zdiagnozujemy stosunek biznesu do kreatywności. Obalimy również wiele niesłusznych założeń dotyczących kreatywności, jak choćby przekonanie, że nie każdy jest kreatywny.
Wraz z autorem charakteryzować będziemy kreatywnego pracownika, poszukując właściwych cech takiej osoby, dowiemy się również, cze kreatywności można się nauczyć. W rozdziale trzecim zgłębiać będziemy natomiast istotę procesu kreatywnego, wyodrębniając w nim konwergencję i dywergencję. Poznamy kilka podstawowych teorii wyjaśniających istotę procesu twórczego oraz różne rodzaje twórczości.
Fazlagić, na łamach książki, zastanawia się również nad wpływem otoczenia, wyodrębniając elementy współtworzące to sprzyjające kreatywności środowisko, odnosząc się również w tym kontekście do przestrzeni biurowej. Autor odpowiada również na pytanie odnośnie motywowania do kreatywności, przytaczając podstawowe teorie motywacji i wysuwając kontrowersyjną dla wielu osób tezę, iż pieniądze nie są skutecznym motywatorem. Dowiemy się również, w jaki sposób można kreatywność zmierzyć (i czy to w ogóle jest możliwe), zastanowimy się również, jak wygląda CV osoby kreatywnej i w jaki sposób zarządzać kreatywną firmą.
Zapoznamy się również z przykładami wykorzystania kreatywności w polskich przedsiębiorstwach, a przytoczone historie mogą stanowić niewyczerpane źródło inspiracji, podobnie zresztą jak konkursy na kreatywne rozwiązania, do których organizowania autor zachęca. Dzięki dodatkowi obejmującemu podstawowe techniki zwiększające kreatywność mamy możliwość wybrać te, które najlepiej sprawdzą się w naszej sytuacji i przyniosą największą korzyść firmie, zaś stanowiący integralną część książki test, pozwoli zidentyfikować dominującą półkulę mózgową.
Książka „Kreatywność w biznesie” daleka jest od poradnikowej formuły, choć nie jest to również praca naukowa. Napisana przystępnym językiem, zwracająca uwagę na praktyczną stronę zagadnienia, jest swego rodzaju kompendium wiedzy na temat kreatywności oraz jej przydatności nie tylko w biznesie, ale i na prywatnym gruncie. Podczas lektury książki odkrywamy czynniki determinujące kreatywność i tym samym zyskujemy realny wpływ na jej poziom, a także przekonujemy się, dlaczego kreatywność jest taka ważna. To wszystko pozwala nam dostrzec (i mam nadzieję wykorzystać) szansę, jaką daje rozwijanie kreatywności!

Justyna Gul
Qulturasłowa
Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Naucz się być kreatywnym

Ocena:
Autor:
Data:
Kreatywność to obecnie jedna z najbardziej pożądanych cech przez pracodawców. Jednak jak być kreatywnym pracownikiem? Czy da się być kreatywnym, gdy nad nami stoi szef i ulegamy presji czasu? Jan Falzagić odpowiada na te pytania. Stworzył on moim zdaniem podręcznik kreatywności. Nadaje się zarówno dla osób, które chcą pracować kreatywnie, ale również dla pracodawców, którzy chcą mieć kreatywnie pracujący zespół. Korzystając z własnego doświadczenia oraz różnego rodzaju teorii autor ... autor kro po kroku przeprowadza nas przez pojęcie kreatywności i sposoby jej uaktywniania. Rozprawia się on z różnego rodzaju mitami i odpowiada na wiele pytań, które zadawali mu uczestnicy szkoleń. Dzięki temu zostaje rozwiane wiele nurtujących nas kwestii.

Książka nie zawiodła mnie. Zawiera wszystkie niezbędne informacje poparte przykładami z życia codziennego. Autor pisze w sposób logiczny, zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. Nie używa on wysublimowanego słownictwa, a trudne pojęcia są od razu tłumaczone. Wprowadzonych jest wiele ciekawostek i cytatów z różnych dziedzin, takich jak: historia, fizyka czy kultura popularna.Książka podzielona jest na rozdziały, a po każdym z nich wymieniona jest literatura, z której autor korzystał, co również uważam za duży plus. Nie zgadzam się z niektórymi stwierdzeniami, czy pomysłami autora lecz całość oceniam bardzo dobrze i na wielki plus. Książka jest przystępna dla każdego, więc jeśli chcecie dowiedzieć się czegoś o kreatywności to warto po nią sięgnąć.
Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.