Koszyk 0
Opis:
Janusz Korczak tradycyjnie kojarzony jest z gehenną warszawskiego getta i Holokaustem. Tymczasem wielkość Korczaka w pierwszej kolejności wyraża się nie tylko w tragicznej drodze śmierci z Umschlagplatzu do Treblinki ale również - a może przede wszystkim - w dziele jego życia zawodowego, w którym połączył medycynę z wychowaniem dzieci. Na tym polu dokonał odkryć szczególnych, przekraczających ramy swojego czasu. Stał się znany i ceniony ... Dzisiaj Korczak zaliczany jest w poczet największych pedagogów XX wieku. Znalazł się wśród takich autorytetów, jak: Jean-Jacques Rousseau, John Locke i Johann Heinrich Pestalozzi. Spuścizna pedagogiczna Korczaka odczytywana jest głównie w perspektywie renesansu problematyki dziecka i dzieciństwa. Powracają elementarne pytania kim jest dziecko, na czym polega jego rozwój, co oznacza godność dziecka, prawa dziecka i dziecięce obywatelstwo w rodzinie, w środowisku lokalnym, w instytucjach społeczno-edukacyjnych w społeczeństwie i państwie. Tym kwestiom towarzyszy jednocześnie refleksja nad relacjami między dziećmi a dorosłymi opartymi na miłości, szacunku do dziecka, budowaniem dialogu między starszym, a młodszym pokoleniem. Ich konsekwencją jest odkrywanie, redefiniowanie uniwersalnych idei i przesłań pedagogicznych zawartych w pedagogice Korczaka, adresowanych do różnych grup społecznych, środowisk i kultur. Korczakowskie narracje pedagogiczne są próbą współczesnego odczytania spuścizny pedagogicznej Janusza Korczaka w perspektywie dzisiejszych wyzwań, pytań , które stają przed badaczami dziecka i dzieciństwa, a także przed praktykami. Nie ma w nich prostych rad, zasad, powierzchownych uogólnień od których Korczak stronił. Jest to książka pokazująca korczakowski model pedagogiki praktycznej, ale jednocześnie refleksyjne, opartej na miłości do dziecka, mądrości wychowawczej i ciągłym namysłem nad rozwijającym się dzieckiem i dorosłym, który uczy się dziecka, uczy się razem z dzieckiem i od dziecka. Korczakowskie narracje pedagogiczne łączą wymiar praktyczny i akademicki. Pokazują korczakowskie idee pedagogiczne, unikalny system wychowawczy, sukcesy i porażki Korczaka w pracy z dziećmi. Wpisują te myśli i działania w kontekst międzywojennej pedagogiki z jakiej wyrastał i uczył się Korczak. Jednocześnie odnoszą spuściznę Korczaka do dzisiejszej pedagogiki humanistycznej opartej na uniwersalnych wartościach, o której można również powiedzieć, że jest wielowymiarowa, otwarta dająca się interpretować wedle różnych znaczeń i kodów kulturowych. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Impuls
  • miękka
Mniej Więcej
  • Barbara Smolińska- Theiss
  • 2013
  • 1
  • 260
  • 978-83-7850-458-0
  • 9788378504580
  • ZB92U

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.