Koszyk 0
Opis:
Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna. Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omó ... wione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy. Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania. Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole. Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW O autorze: Marcin K. Zwierżdżyński (ur. 1982) – doktor nauk społecznych, socjolog, religioznawca, redaktor, tłumacz, autor książki Gdzie jest religia? Pięć dychotomii Thomasa Luckmanna (2009). Związany z Uniwersytetem Jagiellońskim oraz Akademią Ignatianum w Krakowie. Interesuje się socjologią religii, języka i wiedzy, edukacją religijną oraz współczesnymi teoriami socjologicznymi, zwłaszcza konstrukcjonizmem. Zajmuje się również zarządzaniem strategicznym. Mieszka na Górnym Śląsku. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Nomos
  • miękka
Mniej Więcej
  • Marcin K. Zwierżdżyński
  • 2014
  • 428
  • 235
  • 158
  • 9788376881751
  • 9788376881751
  • ZCFNG

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena