Koszyk 0

Każda z nas chce się czuć młoda i piękna i cieszyć się zdrowiem...

Często w codziennej gonitwie brakuje nam czasu, aby odpowiednio zadbać o siebie. Julita Bator – zapracowana mama, autorka, która zrewolucjonizowała myślenie o zdrowym odżywianiu, tym razem pokazuje, jak zadbać o urodę. Udowadnia, że tak naprawdę niewielka zmiana nawyków i zastosowanie się do jej porad pozwoli zachować ję drną skórę, zdrowy wygląd i wydłuży nasze życie. Dowiesz się, gdzie znaleźć naturalny kolagen, jak przygotować warzywne bomby witaminowe i co wsypać do kąpieli, żeby zrobić detoks skóry. Poznasz plan odnowy organizmu i sposoby na naturalny lifting twarzy oraz uzyskasz praktyczne wskazówki, jak kupować kosmetyki. Autorka dzieli się z Tobą swoim doświadczeniem. Zebrała najlepsze i sprawdzone sposoby, aby bez wysiłku i przy okazji codziennych czynności, wyglądać młodziej, piękniej i zdrowiej.

Słowo od Julity Bator
Nie znam ani jednej osoby, która chciałaby wyglądać i czuć się gorzej, mieć więcej zmarszczek i siwych włosów, poszarzałą cerę i pozbawione jędrności ciało. Znam za to mnóstwo takich kobiet, które chciałyby o siebie zadbać, ale czują się przytłoczone ilością informacji, przez które musiałyby się przedrzeć, aby dowiedzieć się, co robić. Uważają one także, że za dobry wygląd odpowiadają geny. W dużej mierze rzeczywiście tak jest. Na szczęście jednak dzięki stylowi życia możemy wpływać na nasze geny i dokonywać zmian na ich poziomie.

Ponadto niektóre z pań żyją w przekonaniu, że dbanie o siebie zajmuje dużo czasu (czytaj: kradnie czas przeznaczony na kontakt z rodziną, na pracę zawodową, na obowiązki domowe). Często też po wywiązaniu się ze wszystkich zobowiązań nie mają ani siły, ani ochoty na żadne zabiegi pielęgnacyjne. Nawet jeśli uważamy, że nie mamy czasu na dbanie o siebie, to przecież jemy, pijemy, kąpiemy się, robimy zakupy. Mając pewną wiedzę, możemy działać tak, by wszystkie te czynności były bardziej świadome, a w rezultacie przynosiły wymierne korzyści dla naszego zdrowia i wyglądu.

Jako mama trójki dzieci i autorka poradników mam sporo obowiązków domowych i zawodowych, a w związku z tym niezbyt dużo czasu na treningi, wizyty w salonach kosmetycznych czy gotowanie sobie ultraodżywczych posiłków o działaniu odmładzającym. Z drugiej jednak strony uważam, że dbanie o siebie jest moim obowiązkiem. Owocuje ono lepszym samopoczuciem i pozytywną dawką energii każdego dnia.

Spośród przeróżnych sposobów na odmładzanie wybierałam te, które dają maksimum efektu przy minimum wysiłku. Skupiałam się głównie na takich zabiegach, które mogę wykonywać przy okazji zwykłych czynności. Podczas brania kąpieli wsypuję dodatek, który wygładzi moją skórę, podczas gotowania obiadu dla rodziny przyrządzam takie danie, które dostarczy wszystkim kolagenu, podczas zakupów wybieram takie produkty, które mnie nie zatrują. Mój poradnik jest więc przede wszystkim o tym, w jaki sposób wplatać odmładzające i upiększające zabiegi w codzienną rutynę. Metody, które były dla mnie olśnieniem, opatrzyłam znaczkiem HIT. Przedstawiłam także alternatywne sposoby pozwalające Osiągnąć podobne rezultaty. Napisałam ten poradnik nie po to, by propagować kult ciała, lecz by pomóc innym odnaleźć się w gąszczu informacji na temat pielęgnowania urody.

Nie jest to kompleksowy poradnik z dziedziny kosmetologii,dermatologii czy dietetyki. Opisałam w nim swoje sprawdzone metody, dzięki którym czuję się i wyglądam lepiej niż wcześniej. Wprowadzając do codziennego życia kolejne testowane przeze mnie i opisane w poszczególnych rozdziałach sposoby, zauważałam coraz więcej pozytywnych rezultatów. Przede wszystkim zaczęłam mieć więcej energii i poczułam się fizycznie lepiej. Moja cera poprawiła się do tego stopnia, że na co dzień nie muszę stosować podkładu, zazwyczaj wystarcza mi sam tusz do rzęs. Dużo rzadziej używam kremu do rąk (wcześniej byłam od niego wręcz uzależniona) i balsamu do ciała. Włosy i paznokcie mają zdrowszy i ładniejszy wygląd. Moje ciało (w tym także biust!) – po trzech ciążach i trzech latach karmienia piersią – stało się jędrniejsze.

Podstawowym impulsem do szukania sposobów na zachowanie młodości było spostrzeżenie, że z moim ciałem i skórą zaczyna się dziać coś dziwnego. Do pewnego momentu (zazwyczaj około czterdziestego roku życia) jesteśmy przekonani, że procesy starzenia nas nie dotyczą. Kiedy na pewnym etapie zauważamy, że musimy włożyć więcej wysiłku w to, aby wyglądać i czuć się tak jak zwykle, że rany goją się wolniej, a przebarwienia powstają z dużo większą łatwością niż dotychczas, rozważamy, czy nie mamy anemii. A kiedy spostrzegamy pierwszy siwy włos, uznajemy, że to wynik niedawnego stresu. Ale uświadomienie sobie, że to oznaki upływającego czasu, może stać się bodźcem do szukania nowych rozwiązań i wprowadzenia zmian.

W swoim pierwszym poradniku Zamień chemię na jedzenie opisałam poszczególne produkty spożywcze pod kątem zawartych w nich chemicznych dodatków do żywności. Zanim odkryłam, że nasza żywność jest wprost naszpikowana chemią, nieświadomie karmiłam tym swoją rodzinę. Nasze życie wyglądało tak, że żyliśmy od choroby do choroby, a ja stałam się (niemal) specjalistką od chorób wieku dziecięcego. Kiedy w końcu skojarzyłam zależność między żywnością przetworzoną a słabą odpornością dzieci, wzięłam sprawy w swoje ręce i większość produktów, które dotychczas kupowałam, zaczęłam przygotowywać sama. Skrupulatnie czytałam także etykiety produktów spożywczych i świadomie wybierałam artykuły, które były prawdziwym jedzeniem, a nie udawanym. Mój wysiłek się opłacił, ponieważ mniej więcej po czterech miesiącach nowego sposobu odżywiania odnotowałam brak chorób w mojej rodzinie, co było zjawiskiem dotychczas niespotykanym. Kiedy na powrót odzyskałam kontrolę nad własnym życiem, łatwiej mi było skoncentrować się na innych sprawach, na przykład swoim wyglądzie. Po zrezygnowaniu z jedzenia chemii przestaliśmy chorować, nie poprawiło to jednak w widoczny sposób mojego wyglądu. Aby osiągnąć efekt odmłodzenia, trzeba bowiem wiedzieć nie tylko, jakich produktów unikać, lecz także jakie należy włączyć do swojej diety. Temu zagadnieniu poświęcam sporo miejsca w niniejszej książce. Podaję też, w jaki sposób wplatać w codzienne życie sprawdzone przeze mnie triki. Polecam również książki, adresy internetowe, przyrządy do ćwiczeń oraz konkretne produkty kosmetyczne, z których korzystam.

Żelazna konsekwencja w przestrzeganiu zasad nie jest wprawdzie konieczna, ale trzeba uczciwie powiedzieć, że nikt, kto wygląda oszałamiająco wbrew metryce, nie objada się chipsami czy lodami ani nie popija ich kawą czy colą. Końcowy rezultat zależy od naszej determinacji i systematyczności. Na początek najlepiej wybrać jedną lub dwie odpowiadające nam zmiany i wplatać je w codzienne działania. Gdy zobaczymy efekty, możemy stopniowo dołączać kolejne elementy. Trzymam kciuki za wszystkich mających
odwagę spróbować.

Fragment
Masaż twarzy
Od pracującej w branży kosmetycznej kuzynki usłyszałam przed laty, że od wszystkich kremów i zabiegów pielęgnacyjnych lepszy jest zwykły masaż twarzy. Naturalnie, że w to nie uwierzyłam i spokojnie przeżywałam kolejne rozczarowanie kremem bądź zabiegiem w salonie kosmetycznym. Do czasu gdy uświadomiłam sobie, że wielu producentów ekskluzywnych kremów do twarzy zaleca wmasowywanie danego specyfiku, gdyż właśnie ów masaż odgrywa najważniejszą rolę. Ogólnie dostępny jest film instruktażowy pewnej marki kosmetycznej, na którym pokazano, w jaki sposób należy wmasowywać ich krem. Film trwa półtorej minuty, a zaleca się w nim wykonywanie pięciominutowego masażu, po którym twarz ma być jędrniejsza i bardziej odprężona (można go obejrzeć na stronie internetowej: https://www.youtube.com/watch?v=P6ILx8i3T24).

Jeżeli nie jesteśmy już w tym okresie (na szczęście przejściowym) w życiu, kiedy wieczorem podczas usypiania dzieci padamy ze zmęczenia na twarz, a rano budzimy się w ubraniu z poprzedniego dnia, bądź jeżeli ten etap jest jeszcze przed nami, to z pewnością znajdziemy w ciągu dnia kilka minut na to, by poświęcić je na automasaż twarzy.

Co nam daje masaż twarzy
● Przeciwdziała powstawaniu zmarszczek.
● Uelastycznia skórę.
● Stymuluje przepływ krwi.
● Dotlenia tkanki.
● Wspomaga usuwanie toksyn.
● Poprawia rysy twarzy.
● Relaksuje i odpręża.

Jak wykonywać ćwiczenia?
● Na początku należy przeprowadzać trening przed dużym lustrem.
● Aby ćwiczenia były efektywne, podczas ich wykonywania musimy odczuwać napięcie mięśni.
● Podczas treningu trzeba zwracać uwagę na to, by nie tworzyły się zmarszczki mimiczne.
● W czasie ćwiczeń należy przyjąć wyprostowaną postawę, tzn. nie wolno się garbić.
● Nie jest ważne, czy mamy nałożony makijaż, czy twarz jest oczyszczona.
● Wiek nie odgrywa roli. Nawet w późniejszym wieku można odbudować mięśnie twarzy.
● W ciągu pierwszych 8–10 tygodni treningu ćwiczenia należy powtarzać trzy razy dziennie. Jeśli nie jest to możliwe, możemy wykonać je jeden raz rano i dwa razy z rzędu wieczorem. Po upływie 8–10 tygodni wystarczy wykonywać je przez pięć dni w tygodniu po jednym razie.

Opublikowano dzięki uprzejmości Wydawnictwa Znak

Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie. Dla kobiet 1 Prosta metoda jak skutecznie rzucić palenie. Dla kobiet Allen Carr
25,30 29,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Być piękną po 40-ce 1 Być piękną po 40-ce Grażyna Łoś
16,92 20,00
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Menopauza. Poradnik dla kobiet Wyprzedaż 1 Menopauza. Poradnik dla kobiet Robin N. Phillips
45,50 65,00
Rabat 30% Dostępny Szybka wysyłka od 24h!
Makijaż bez tajemnic 1 Makijaż bez tajemnic Rae Morris
59,14 69,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Bieganie i odchudzanie dla kobiet. Zdrowa i piękna każdego dnia 1 Bieganie i odchudzanie dla kobiet. Zdrowa i piękna każdego dnia Jeff Galloway Barbara Galloway
27,83 32,90
Rabat 15% Dostępny Szybka wysyłka od 24h!
Mistrzyni majsterkowania. Poradnik nie tylko dla kobiet 1 Mistrzyni majsterkowania. Poradnik nie tylko dla kobiet Anja Meyer
22,41 24,90
Rabat 10% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
ABC mody. Projektowanie strojów krok po kroku 1 ABC mody. Projektowanie strojów krok po kroku Hilary Lovell
31,22 36,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
ABC robót na drutach 1 ABC robót na drutach Katharina Buss
13,45 15,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Ty i Twój dom bez konserwantów 1 Ty i Twój dom bez konserwantów Małgorzata Milicz
21,91 25,90
Rabat 15% Dostępny Szybka wysyłka od 24h!
AlphaFemale 1 AlphaFemale Mateusz Grzesiak
28,45 32,90
Rabat 14% Dostępny Szybka wysyłka od 24h!
Fitness dla kobiet + DVD 1 Fitness dla kobiet + DVD Paulina Bernatek-Brzózka Tomasz Brzózka
13,84 16,00
Rabat 14% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Jak dobrze wyglądać nago Wyprzedaż 1 Jak dobrze wyglądać nago Gok Wan
17,45 34,90
Rabat 50% Dostępny Szybka wysyłka od 24h!
100 i więcej rzeczy jakie kobiety powinny wiedzieć o mężczyznach 1 100 i więcej rzeczy jakie kobiety powinny wiedzieć o mężczyz... Lisa Sussmn
13,21
Rabat 5% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu 1 Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu Ewa Grzelakowska-Kostoglu
36,29 42,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Eat Pretty. Jedz i bądź piękna 1 Eat Pretty. Jedz i bądź piękna Jolene Hart
33,21 36,90
Rabat 10% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Porady lekarza rodzinnego 1 Ćwiczenia dla kobiet w ciąży. Porady lekarza rodzinnego Emilia Chojnowska-Depczyńska
3,00 4,00
Rabat 25% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Smak zdrowia 1 Smak zdrowia Agnieszka Maciąg
42,22 49,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
ZAMIAST WYCHOWANIA. Autentyczni rodzice - kompetentne dzieci - prawdziwe relacje 1 ZAMIAST WYCHOWANIA. Autentyczni rodzice - kompetentne dzieci... Jesper Juul
25,30 29,90
Rabat 15% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni
Dieta dla płodności 1 Dieta dla płodności Sylwia Leszczyńska
33,68 44,90
Rabat 25% Dostępny Wysyłamy w 3-6 dni