Koszyk 0
Opis:
Numer ewidencyjny w wykazie MEN: 14/09/S Jak rozumieć tytuł cyklu „Czarowanie słowem”? Określenie czarowanie to „wzbudzanie zachwytu, pociąganie” i w tym znaczeniu funkcjonuje w tytule podręcznika. Słowo zaś jest podstawowym sposobem poznawania i oswajania świata. „Czarowanie słowem” oznacza zatem: * odkrywanie tego, co znaczą słowa i co można zrobić dzięki słowom * oswajanie słów, by za ich pomocą opisywać świat, uczucia ... marzenia * zachęcanie do czytania i pokazywanie bogactwa świata ukrytego w książkach. W skład cyklu wchodzą 3 podręczniki, 6 zeszytów ćwiczeń, 3 przewodniki metodyczne z płytami CD i program nauczania. Każdy podręcznik zawiera 5 bloków tematycznych: w klasie 5 1. Gdzieś i kiedyś (mity) 2. Kiedyś i tam (tradycje, legendy) 3. Tam i tutaj (poznawanie świata, świat bliski i daleki) 4. Tutaj i teraz (człowiek jako twórca kultury i opiekun środowiska) 5. Teraz i zawsze (świat wartości uniwersalnych) Liniowy charakter podręcznika Treści nauczania zostały ułożone zgodnie z tematyką poszczególnych rozdziałów i w takiej kolejności, w jakiej najlepiej je omawiać. Zaproponowana kolejność jest ważna zwłaszcza przy zagadnieniach z zakresu nauki o języku. Postaci prowadzące -Kropka i Myślnik W podręczniku pojawiają się dwie postaci, które „rozmawiają” z odbiorcami podręcznika i towarzyszą im w nauce. W przystępny sposób wyjaśniają gramatykę i ortografię, podają definicje, zachęcają do twórczych działań. W ten sposób podręcznik tworzy sytuację dialogu z uczniami i staje się dla nich bardziej przyjazny. „Językowe odkrycia Myślnika”, czyli gramatyka inaczej Treści z zakresu nauki o języku traktowane są w podręczniku bardzo poważnie, uczniowie poznają i ćwiczą wszystkie niezbędne kategorie gramatyczne. Jednak sposób prezentowania tych trudnych dla uczniów zagadnień jest nowoczesny w formie i wzbudza u dzieci naturalne zainteresowanie. Tajniki gramatyki odkrywa bowiem przed uczniami jedna z postaci prowadzących - Myślnik, odnajdując tajemnicze listy i przeżywając różne przygody, a swe odkrycia prezentuje w ciekawej, przystępnej i różnorodnej formie, np. listu, wywiadu, notatki. Uatrakcyjnieniu nauki gramatyki sprzyja ponadto szata graficzna podręcznika - Językowe odkrycia Myślnika zamieszczone są na wyróżnionych kolorystycznie stronach. Ortografia i Kropka Reguły ortograficzne są wprowadzane lub podawane w formie rymowanek i rysunków oraz opatrzone wieloma przykładami i ćwiczeniami. Zagadnienia z ortografii także zostały umieszczone na wyróżnionych innym kolorem stronach, a o tym, jak wielką wagę przywiązuje się w podręczniku do ich znajomości, świadczy nadtytuł: Ortografia i Kropka. Dobór tekstów Zaproponowane w podręczniku teksty są ciekawe, różnorodne, przystające do możliwości percepcyjnych ucznia oraz osadzone w realiach dziecięcego świata. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • WSiP
  • miękka
Mniej Więcej
  • Agnieszka Kania, Karolina Kwak, Joanna Majchrzak-Broda
  • 2009
  • 1
  • 320
  • 255
  • 180
  • W
  • 978-83-02-10569-2
  • 9788302105692
  • X3394
  • 14/09
  • Szkoła podstawowa
  • Klasa 5 szkoły podstawowej

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.