Jakie okropności czekają cię po powrocie, jeśli polecisz w kosmos z prędkością bliską prędkości światła? Czy można wpływać na rzeczywistość, jedynie ją obserwując? Czy można zbudować wehikuł czasu? Czy kot Schrdingera tak naprawdę jest żywy czy martwy? Czy można być w dwóch miejscach jednocześnie? A w trzech? A w trzech tysiącach? Czy mechanika kwantowa jest w jakiś sposób odpowiedzialna za wszystkie rzeczy, które się gubią? Jesteś częścią otaczającego cię wszechświata ... nie możesz więc pozwalać sobie dłużej na niewiedzę. Pora poznać odpowiedzi na wszystkie te pytania. Jesteśmy pewni, że większość z nich cię zaskoczy. Będziemy szczerzy. Jeśli marzy ci się zbudowanie napędu, który umożliwi ci podróżowanie z prędkością nadświetlną lub przerobienie twojego samochodu na wehikuł czasu, daj sobie spokój. Jeśli jednak chciałbyś się dowiedzieć, czy to w ogóle możliwe, przeczytaj "Jak przetrwać wśród czarnych dziur". Prosty język i humor ten przewodnik oprowadzi cię po wszystkich najważniejszych odkryciach współczesnej fizyki. Usiądź wygodnie i zanurz się w świecie fizyki, tak jak nigdy sobie nie wyobrażałeś na luzie. Masz teraz szansę zadziwić towarzystwo na przyjęciach swoimi poglądami na temat kwantów, czasoprzestrzeni, ekspansji Wszechświata i wielu, wielu innych zagadnień. Kto wie? Może nawet czegoś się nauczysz? Okraszona najbardziej zabawnymi przypisami, jakie kiedykolwiek miałeś okazję przeczytać w książce poświęconej fizyce, oraz dziesiątkami urzekająco absurdalnych, ale przydatnych ilustracji, książka Goldberga i Blomquista zmienia trudną naukę w przyjemną, zrozumiałą i fascynującą lekturę. Co za kapitalna książka! W prostych słowach, zmierzając wprost do pointy, wyjaśnia wszystkie fascynujące zagadnienia z dziedziny fizyki i kosmologii. Od kwarków po kwazary, od elektronu po życie pozaziemskie znajdziesz tu wszystko. Niezależnie od tego czy chcesz zbudować wehikuł czasu, transporter, czy też interesuje cię, jak ciekawość zabiła kota Schrdingera, przeczytasz w tej książce jasne i zapadające w pamięć wyjaśnienia. Gorąco polecam ją każdemu, kto jest zainteresowany najnowszymi odkryciami w fizyce i astronomii. J. Richard Gott, profesor astrofizyki, Uniwersytet PrincetonDave Goldberg jest profesorem fizyki na Drexel University. Specjalizuje się w dziedzinie kosmologii teoretycznej oraz obserwacyjnej. Doktorat z astrofizyki uzyskał na Uniwersytecie Princeton. Jeff Blomquist ukończył wydział fizyki na Drexel University, pracuje w Boeing Aerospace. Jest autorem ilustracji do książki Dave'a Goldberga. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Dave Goldberg, Jeff Blomquist
  • 2014