Koszyk 0
Opis:
Pierwsza w Polsce obszerna kronika liczącego prawie 40 lat przemysłu elektronicznej rozrywki. Rozpoczyna się od stworzonego pod koniec lat 50. ?Tenis for Two?, poprzez powstanie firmy Atari, modę na kawiarniane automaty, inwazję pierwszych konsol, epokę komputerów ośmiobitowych, nadejście Amigi, rozpowszechnienie się komputerów PC, triumf PlayStation do powstania "Sims 3". Książka jest również opowieścią o ludziach, którzy stworzyli wielomiliardowy przemysł gier komputerowych i wideo ... o meandrach ich karier oraz o niebanalnych pomysłach, jakie rodziły się w ich głowach. Czytaj dalej >> << Zwiń
  • Trio
  • miękka
Mniej Więcej
  • Piotr Mańkowski
  • 2010
  • 1
  • 376
  • 230
  • 164
  • 978-83-7436-2-283
  • 9788374362283
  • Z4032

Recenzje czytelników

Nie jest idealnie, ale jest dobrze :-)

Ocena:
Autor:
Data:
Poczytałem trochę (jak zwykle od końca ;-))
Czyta się bardzo fajnie, rozległość tematu imponuje, ale coś za coś.

Niestety czuć, że autor wychował się głównie an PCtach i to na dodatek zaczął dość późno prawdopodobnie nie wcześniej niż przed rokiem 1995. Opis okresu gier na PC od tego roku (i w górę jest moim zdaniem najlepiej zrealizowany). Dużo własnych przemyśleń, opisu "żywych doświadczeń", a nie "przedruków" ... z autorytetów/pism lub prób uruchamiania starych DOSowych gier na współczesnym PC.
W przypadku okresu wcześniejszego widać, że autor dużo czerpał z ówczesnej literatury, ale nie zawsze robił to dobrze. Zabawnym przykładem jest opis gry "Defender of the Crown". Autor zachwyca się grafiką i jakością tytułu wydanego na C64 w 1986!!! Dla niewtajemniczonych tytuł wydany pierwotnie na AMIGĘ właśnie w 1986, na C64 (niezła wersja ale z pewnością niewybitna) i pozostałe platformy wydana w 1987. Czytając to od razu na myśl przychodzą recenzje tej gry w ówczesnej prasie, szkoda, że autor nie zrozumiał, że chodziło o Amigę a nie C64.
Tak samo dość zabawnie wygląda rozpacz autora nad niską sprzedażą wybitnych tytułów na 8/16 bitowce w porównaniu z współczesnością (zabrakło oszacowania wielkości rynku sprzedaży w poszczególnych okresach).

Rzeczywiście o Amidze (moim ulubionym komputerze) jest mało (tak jak ostrzegali niektórzy czytelnicy), ale niestety w ogóle jest mało o okresie `87-`93. Tak jakby do '87 istniały tylko 8bitowce, później wzmianka o 16bitowcach typu Amiga, a od początku '90 roku tylko PC- wielka szkoda, że zabrakło głębszej wiedzy z tego okresu.
Niektóre wpadki autora:
- Defender of the Crown majstersztyk dla C64 z '86
- Sega Mega Drive według autora na wejściu dysponowała napędem CD
- zupełne zignorowanie SNESa, według autora "kosmetycznie" poprawiony NES!
- zasugerowanie jakoby CDTV było dzieckiem myśli inżynierskiej Nolana Bushnella, w rzeczywistości Nolan był odpowiedzialny tylko za promocję CDTV ("..The manager of the team promoting the CDTV was Nolan Bushnell.."
- nazwanie "Prince of Persia" killer app'em na PC okraszone stwierdzeniem "..dysponującą niespotykanie płynną animacją.." :-)

Nie mniej jednak nie żałuję wydanych pieniędzy (w sumie tylko 10 zł), bo na szacunek zasługuje próba ogarnięcia tak rozległego tematu.
Bardzo interesujące są przytaczane anegdoty i fakty z życia Twórców oraz ich dzieł.
Autorowi nie można odmówić perspektywistycznego spojrzenia na kierunek rozwoju gier, oraz należy docenić próby analizy przyczyn sukcesów i porażek produktów oraz ich twórców i całych firm/korporacji.

Tak jak napisałem na początku bardzo dobrze się czyta, pomimo wszystko polecam.
Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

niezła książka, warta przeczytania

Ocena:
Autor:
Data:
Na polskim rynku nie pojawiło się zbyt wiele publikacji poświęconych elektronicznej rozrywce. "Cyfrowe Marzenia", mimo paru niedociągnięć, jest jedną z lepszych pozycji poświęconych grom.
Książka ma prawie 400 stron i stara się zahaczyć o każdy odłam branży growej na przestrzeni 50 lat. Niestety ilość poświęconego tekstu na różne tematy jest bardzo nierównomierna. Przeważają tematy bliższe polskim graczom, czyli głównie dotyczące komputerów osobistych ... gier współczesnych oraz marki PlayStation, niemal ignorując przełomowe w swoich czasach sprzęty jak Amiga, Nintendo 64, Game Boy. Na krytykę zasługuje również brak konkretnej chronologii w tekście, czasami o kolejności rozdziałów decydują lata wydarzeń, a czasami poruszona tematyka. Na plus natomiast należy zaliczyć dużo ciekawych zdjęć, grafik, przypisów i podanych źródeł informacji, dzięki czemu czuć, że nie jest to dłuższa rozprawka pasjonata a mocno naukowo opracowany tekst. Moja ocena to 3/5 ale książkę zakupiłem w premierowej cenie, przy obecnej obniżce do około 10 złotych można dodać jeden punkt bo przy tej ilości stron i poruszonych tematów każdy znajdzie coś dla siebie. Warto. Czytaj dalej >> << Zwiń
Czy ta recenzja była przydatna?

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.