Koszyk 0
Opis:
Pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika dobrego komiksu. Rok 2019. Na gruzach byłego Tokio powstała nowa metropolia - miasto moloch, które nie może się otrząsnąć po III Wojnie Światowej. 38 lat wcześniej naukowcy, próbując okiełznać siłę ludzkiego umysłu, stworzyli straszliwą broń, która zrównała z ziemią Tokio, a wraz nim miasta na całym świecie. Niemal pół wieku później sytuacja geopolityczna zmieniła się radykalnie. Nowy rząd znalazł się pod silnym wpływem dyktatora, Pułkownika ... człowieka silnie powiązanego z amerykańskim wywiadem. Stolica odbudowana nad Zatoką Tokijską zmieniła się w cybernetyczną dżungle, terroryzowaną przez młodociane gangi motocyklistów. Na ulicach toczy się otwarta wojna pomiędzy wojskami, a rewolucjonistami dążącymi do obalenia ustroju w państwie. Pewnej nocy grupa motocyklistów, uczniów szkoły przysposobienia zawodowego, kierowana przez pyskatego Kanedę, pędzi w kierunku Starego Miasta, gdzie do dziś znajduje się wielki lej po wybuchu, który rozpoczął III Wojnę Światową. Na środku opuszczonej autostrady wyłania się niespodziewanie dziwne dziecko o twarzy starca, zwane "Numerem 26". Rozpędzony Tetsuo Chiba uderza wprost w malca, któremu - o dziwo - nie tylko nic się nie stało, ale i ku zaskoczeniu wszystkich rozpłynął się niczym mgła. Oddziały rządowe zabierają rannego Tatsuo do tajnych laboratoriów, skąd ten szybko ucieka. Od tego momentu wydarzenia nabierają pędu. Zakompleksiony dotąd chłopiec zaczyna odczuwać narastającą w sobie dziwną moc, która podświadomie pcha go do laboratoriów strzeżonych przez Pułkownika i jego kohorty. A we wszystkie te wydarzenia wplątany jest mistyczny Akira. Serial "Akira" rozpoczął swój żywot na łamach "Young Magazine" w dwudziestym czwartym numerze z grudnia 1982 roku. Jak przyznał później Katsuhiro Otomo, inspirację do tej pracy zawdzięcza sadze Georga Lucasa, "Gwiezdne Wojny". Serial osiągnął ogromną popularność szybko stając się bestsellerem, a wśród młodzieży zyskał miano komiksu kultowego. Otomo, który w 1984 roku zyskał nagrodę wydawnictwa Kodansha, ciągnął swoją historię przez niemal dekadę, a całość "Akiry" to ponad 2000 stron. Swoją sławę serial zawdzięcza również licznym sukcesom poza granicami Japonii. Doczekał się wydania między innymi w Stanach Zjednoczonych (dwukrotnie), Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Brazylii, no i rzecz jasna w Polsce. W 1988 roku fani doczekali się filmowej adaptacji komiksu, którego reżyserem został sam Katsuhiro Otomo. Była to wysokobudżetowa produkcja, w którą zainwestowano 1,000,000,000 jenów. Dwie godziny projekcji okazały się jednak zbyt krótkim czasem, aby oddać w pełni rozmach oryginału i złożoność postaci. Sytuacji nie sprzyjał fakt, iż w okresie prac nad filmem Otomo jeszcze nie zakończył prac nad komiksem. Mimo to animacja miała dobrą prasę u fanów i przyniosła prawie pół miliona dolarów zysków. Ostatni odcinek komiksu ukazał się w dwudziestym ósmym numerze "Young Magazine" w czerwcu 1990 roku. Powrót "Akiry" nastąpił w 2001 roku, kiedy to firma Pioneer Entertainment postanowiła odświeżyć produkcję filmową, inwestując pieniądze w odrestaurowanie obrazu i dźwięku. Film wszedł do dystrybucji w kinach w Stanach Zjednoczonych, a wydawcy komiksów na świecie postanowili pokazać serial w oryginalnej formie. Jakby tego było mało do boju ruszyły kolejne firmy, które spróbują się podłączyć pod come back "Akiry". McFarlane Toys, producent zabawek należący do Todda McFarlane'a, twórcy "Spawna", wypuścił całą serię gadżetów akiropodobnych, a Dark Horse w USA wznowił komiks w oryginalnej wersji. W kolejce ustawiła się też nowopowstała grupa AIA, należąca do weterana rynku gier wideo, Yoshiaki Kanazawy. Ten zapowiedział na sierpień 2001 roku grę wideo "Akira" na konsolę Sony Playstation 2, która według zapowiedzi "pokaże pełny potencjał trójwymiaru" na tej platformie. Bez dwóch zdań, komiks Katsuhiro Otomo zawładnął wyobraźnią czytelników i twórców, odnosząc zasłużone sukcesy i zyskując miano kultowego. To po prostu trzeba przeczytać. Pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika dobrego komiksu. Czytaj dalej >> << Zwiń
Mniej Więcej
  • Katsuhiro Otomo
  • 2002
  • 128
  • 245
  • 170
  • 83-87877-43-3
  • D3773
  • 10-13 lat, 14-16 lat

Dodaj recenzję

Dołącz do grona naszych recenzentów. Dziel się z innymi miłośnikami książek wrażeniami z lektury. Cenimy wszystkie opinie naszych czytelników, stąd też w podziękowaniu za każdą opublikowaną recenzję proponujemy rabat - 5% na kolejne zakupy ...

Jak to działa?

Wyszukujesz książkę, którą chcesz się podzielić z innymi czytelnikami.
Piszesz recenzję. Logujesz się.
Możesz napisać kilka słów o sobie i wgrać swoje zdjęcie albo wybrać ilustrację z bazy awatarów.
Twoja recenzja czeka na akceptacje i publikację.
Po jej zatwierdzeniu:
a) otrzymasz w ciągu 24 godzin 5% kod rabatowy na kolejne zakupy.
- Rabat nie obejmuje podręczników.
- Kod rabatowy jest ważny miesiąc. Należy użyć go w czasie składania zamówienia.
b) dołączasz do grona recenzentów.

Więcej Zwiń

Twoja ocena

Zostaną nagrodzone najciekawsze wypowiedzi świąteczne w formie polecenia książki na prezent połączonego ze wspomnieniem świąt dzieciństwa, refleksją, dedykacją.